Weinig slapen overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jobijntje, 17 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jobijntje

jobijntje Actief lid

22 nov 2008
    146
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mijn zoontje slaapt eigenlijk al va het begin weinig overdag. Op het cb zeggen ze dat ik hem moet voeden, spelen, en dan naar bed moet brengen. Nou dan heb ik overdag echt een probleem! Meneertje koekepeertje wil gewoon het liefst de hele dag bij mama hangen en overdag niet slapen. Hij slaapt nu van 24.00 tot 12.00 (krijgt tussen 6.00 en 7.30 de fles) Dan fles om 11.30 en 16.00. Dan doet hij dan ook nog een slaapje van 17.00 tot 19.00 (maar lang niet altijd) en krijgt dan om 19.00 de fles. Dan is hij de hele avond hongerig! wil dan om 22.00 weer de fles die hij eigenlijk pas om 23.30 krijgt. Vraag me af of hij wel genoeg slaapt op deze manier? Ik laat nu Loek eigenlijk het ritme bepalen. Ik ben blij dat er eindelijk een ritme is, (hij heeft al veel meegemaakt en heeft een zware operatie achter de rug en was daardoor ook erg aanhankelijk) gaat meneer het nu sinds 2 dagen weer verleggen! Moet ik hem nu mijn ritme op gaan leggen en welk ritme moet ik dan aanhouden? Van het cb wordt ik niet echt iets wijzer. :(

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik geef zelf BV, maar zou je hem niet gewoon om 22 die fles kunnen geven als hij zelf wil, en dan eens zien of hij de nacht er niet lekker op doortrekt? Je hebt nu overdag namelijk best veel tijd tussen de flessen voor zijn leeftijd, of niet? Blijkbaar hoeft het voor hem niet zo strak om de zoveel uur...
    Qua slapen: ik denk dat hij idd wel meer zou mogen slapen, zeker als je aangeeft dat hij hangerig is enzo, maar met een operatie achter de rug, denk ik zelf eigenlijk dat hij ook even de tijd mag hebben om daarvan bij te komen en zich weer lekker veilig te gaan voelen. Ik denk dat je een beetje een middenweg zou moeten vinden tussen bij je houden en op bed leggen...
    Hier werkte het toen goed om Thirza bij ons in slaap te laten vallen en dan in haar bedje te leggen. Zo wende ze er aan om daar wakker te worden en ging het na een tijdje ook beter met in haar eigen bedje in slaap vallen.

3. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik zou ook de fles om 22u geven en kijken wat er gebeurt. Ms kan je m na de ochtendfles een uurtje proberen op te houden? Dan is ie misschien overdag wat meer moe. Opzich maakt hij wel aardig wat uren qua slaap maar ze zijn zo geclusterd.
    Heeft t zin om rond 13u een eind met m te gaan wandelen en hem in de wagen in slaap te laten vallen? Die kan je dan thuis in de gang / buiten zetten als hij doorslaapt.

Deel Deze Pagina