Hallo meiden, Ik loop telkens tegen hetzelfde probleem aan en ik vraag me af hoe andere moeders dit oplossen. Milan is helaas, net als Vigo, geen uitslaper. Zoals vanmorgen was hij weer om 05.30 uur wakker. Ik heb hem toen een klein flesje gegeven in de hoop dat hij tot circa 07.30/08.00 zou slapen. Helaas ging deze vlieger niet op. Tegen 7 uur er maar uit gehaald en hem zijn papflesje gegeven. Nu zit hij nog even uit te buiken in de wipper, maar hij is al weer weer erg moe aan het worden. Ik moet tegen 08.45 uur weg om Vigo naar de observatiegroep te brengen, maar ik houdt Milan nooit tot die tijd wakker. Doe ik dit wel, slaapt hij de gehele dag slecht. Doe ik hem nu naar bed en maak ik hem over een uurtje wakker, is hij niet te genieten en slaapt dan ook de gehele dag ruk. Het komt ook vaak voor dat Milan al eventjes slaapt en ik Vigo dan bv. van de PSZ moet halen of brengen. Hoe doen andere moeders dit is vredesnaam? Ik vind het zo sneu om hem met veel moeite wakker te moeten houden of om hem wakker te maken.... Help?
Kan je hem niet alvast in de kinderwagen te slapen leggen? Of is het een optie dat je hem in een draagdoek doet? Of slaapt hij dan niet. Het is lastig hoor. En het blijft lastig. Nu mijn zoon naar school gaat ook nog. Het blijft een beetje puzzelen om de tweede goed te laten slapen. succes meis!
ja mss kan je hem alvast op zn jasje leggen, of desnoods al jasje aan, maar rits open...ipv een dekentje OF vroeg opstaan, hem in de woonkamer gelijk zn papflesje geven...waarschijnlijk wordt ie dan binnen een uurtje wel weer moe(?) en kan hij een ochtenddutje doen...kan je em klaarmaken en direct weg ?
Milan slaapt alleen in zijn bedje (helaas in dit geval). In de box speelt hij alleen, valt hij ook niet voor eventjes in slaap, draagdoek hebben we niet. Pfff... nu alweer hetzelfde probleem. Milan werd om 08.45 uur wakker en heb het kunnen rekken tot ong. 10 minuutjes geleden. Maar ik moet wel weer om 12.00 uur op de stoep staan om Vigo weer op te halen. Gelukkig kan mijn buurvrouw nu eventjes hierkomen als ik Vigo zo op ga halen, maar dit kan ook niet elke keer...
ja mss als je weet hoelang hij max wakker kan blijven, kan je daar op inspelen door dus eerder of op een bepaalde tijd op te staan, waardoor hij op een bepaalde tijd in slaap zal vallen en dan dat je zo uitkomt wanneer je wegmoet... zoonlief is na de eerste voeidng bijv max een uurtje wakker...dus daarmee speel ik dan als ik ergens precies moet zijn... Als ik 8 uur weg moet zorg ik dat ie dus 0630 drinkt, en kan slapen tot max 0745 (zegmaar even wat)
Ik zou een draagdoek kopen! Heb er wel één liggen (tricot slen) die je voor de helft van de prijs mag hebben...
Mijn zoontje wil ook vaak slapen als ik mijn dochter naar school moet brengen of op moet halen. Hij slaapt overdag dus gewoon in de kinderwagen en als ik weg moet doe ik een extra deken ipv een jasje in de wagen en rijden maar. Lijkt me inderdaad vervelend als dat niet gaat want het is niet fijn om ze telkens maar wakker te moeten maken. Het nadeel is alleen weer dat hij overdag niet in bed wil slapen dus als het druk is in huis zet ik hem maar met de wagen in de gang.