hoe doen andere moeders dit?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door cat2, 18 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Mijn wasmachine is 12 jaar oud en ik strijk echt maar eens in de 6 weken. Met 3 kinderen...
    Tips:
    Prop die machine niet vol
    Centrifuge op max 600/800 toeren
    Gebruik wasverzachter
    Machine klaar? Direct ophangen
    Liever geen knijpers gebruiken

spruitjes vindt dit leuk.
  2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Veel kreukels in je kledij kan ook komen door te hard water. Daar kan je niet veel aan doen, tenzij een waterverzachter plaatsen.

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik was (bijna) alle kleding op 30° , 800 toeren, wasverzachter en hang het bijna direct op als het klaar is. Ik heb heel weinig kreukels. Blouses hang ik op hangertjes en trek ik glad, zo zijn ze ongeveer kreukelvrij als ze droog zijn.
    (niet dat ik zal strijken als ze wel kreukels hebben maar goed :p)

4. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.779
    3.907
    113
    Gewoon minder kritisch kijken... that's the key!

Fietwordtmama vindt dit leuk.
  5. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.853
    1.061
    113
    Ik hoop dat mijn tip bij je werkt. Zeker bij vakantiewas! Pfff.. flinke klus. Succes!

spruitjes vindt dit leuk.
  6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.381
    17.309
    113
    Ze moeten gewoon ook zelf spelen, savonds als ze op bed liggen is me-time en dat heb ik gewoon nodig. Als ik alleen zou poetsen etc als ze slapen kan ik met beetje pech pas na 21.00 beginnen.

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Het leven van een moeder die buitenshuis werkt :)

puzzelstukje en Fietwordtmama vinden dit leuk.
  8. cat2

cat2 Niet meer actief

ik heb veel goede tips gehad. Vooral wat strijkwas betreft was er winst te behalen! Heel erg bedankt!

9. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Wij werken beide 4 dagen. Ik werk 3 dagen buitenshuis en 1 dag thuis. Man werkt volledig buitenshuis. We hebben 2 dochters van 3.5 en 15 maanden. Wij hebben 2 uur per week een hulp. Ze doet stofzuigen en stof afnemen en dweilen en de wc's elke week. Verder doen wij de overige zaken zelf. Mijn belangrijkste tip: Bijhouden. Hou de was binnen de perken, hier was ik bijna dagelijks. Begin de dag met een leeg aanrecht. Ben je in bad geweest? Spoel even na met kalkspray. 1x in de week de douchecabine in sprayen. Als de kids in bad zitten een doekje over de wastafel en de wc in de badkamer. Door het bijhouden soppen we maar 1x per maand echt de badkamer. Manlief doet dan meteen beneden stofzuigen en de keuken opruimen. Spullen klaarleggen van te voren. Op mijn thuiswerkdagen verschoon ik tussendoor alle bedden. Manlief houdt plastic, papier, glas etc bij.

10. Happygolucky

Happygolucky Bekend lid

10 sep 2017
    544
    322
    63
    Vrouw
    Man en ik hebben het huishouden goed verdeeld. Hij is van het zware werk zoals stofzuigen, dweilen, bedden verschonen en de beesten doen. Ik doe de vaatwasser, was en stof af. Opruimen doen wij zodra uk op bed ligt samen. Kwestie van bijhouden en dat lukt soms beter dan andere dagen.

Strijken doe ik amper, hangen net spul vochtig op een kapstokje voor een open raam. Is dan ook gewassen op een fijnwas programma.

Dreumes helpt ook mee, doet de was in de wasmachine en helpt mee vaatwasser te ruimen

En soms moet je ook gewoon de boel de boel laten :)

Deel Deze Pagina