Mijn zoontje liet tot 2 weken terug altijd 3 uur tussen de voedingen zitten en 's nachts sliep hij van 00.00 tot 6.30. Sinds 2 weken laat hij nog maar 2 uur tussen de voedingen zitten en is het clusteren weer terug gekomen. Daarbij laat hij er 's nachts ook weer minder tijd tussen zitten. Op zich niet erg, maar ik ben vaak een uur met een voeding bezig (ondanks tips lk om dit te verkorten), dus heb tussendoor maar een uurtje om iets te doen of te plannen qua bezoek, huishouden etc. Eerst dacht ik dat het te maken had met regeldagen of een sprongetje, maar dat duurt toch geen 2 weken? Ik ben echt bang dat er iets serieus mis is met mijn productie. Hij heeft wel goede plas (en poep) luiers en is een vrolijk en alert mannetje. De vorige keer op het cb was hij 1 kg in 3 wkn aangekomen, maar dat is alweer 2 weken terug. (Toen heeft hij de eerste prikjes gehad, kan het daar ook aan liggen?) Iemand ervaring en tips om die voedingen iets minder snel op elkaar te laten volgen? Ik heb nu het idee de hele dag bezig te zijn met voeden en verschonen..
Klinkt als regeldagen. Rond deze leeftijd kunnen ze 'slordiger' gaan drinken, waardoor ze de borst minder efficient leegkrijgen. Gevolg: ze komen vaker, en je productie keldert, waardoor ze weer vaker komen. Ga eens terug naar de basis, wees heel kritisch op het aanleggen, koppel los als hij niet goed hapt. Pas tijdens het drinken borstcompressie toe. En voel je lijf...zit er misschien een menstruatie aan te komen?
Mijn zoontje is een hele onrustige drinker (vanaf dat ie ong 5 weken was) hiervoor heb ik al een paar weken terug al een lk laten komen. In het begin van de eerste borst gaat het goed, totdat de tsr voorbij is en hij er moeite voor moet doen. Dan laat hij steeds los, duwt de borst weg met z'n handje en hapt wel 20x opnieuw aan voor 3 slokjes.. Advies lk was: borstcompressie toepassen en als dat niet helpt, wisselen van borst. Tussendoor verschoon ik hem en laat ik hem een boertje doen. Bij de volgende borst gaat het precies hetzelfde. De tips van de lk helpen helaas niet. Vorige week had ik wel krampen onderin alsof ik ongesteld zou moeten worden, maar tot op heden nog niets 'gezien'...
Ons kindje dronk ook onrustig (steeds loslaten, kleine slokjes, hard huilen) en weinig waardoor ze steeds vaker kwam. ... super vermoeiend! Ze bleek spruw te hebben waardoor het drinken pijnlijk was! Het is nog niet over maar gelukkig wel weer rustiger en beter drinken! Hoop het overigens niet voor je hoor. ..
Spruw kan je toch herkennen aan witte vlekjes in zijn mondje en dan moet ik toch ook pijnlijke tepels hebben? Geen van beiden is het geval, kan het dan alsnog spruw zijn?
Volgens mij kan het ook zonder die symptomen. .. maar weet ik niet zeker hoor. . Anders misschien even checken bij de ha... het kan in ieder geval ook zijn dat je beeb het heeft en jij niet.
Het kan wel 'tijd' zijn voor een sprongetje bij jullie... Sommige kinderen hebben er meer last van en het kan per sprongetje verschillen. En ik begreep dat daardoor de ene keer na een paar daagjes het voorbij is en de andere keer kan het zelfs wel 2 weken duren! Als hij vrolijk en alert is en genoeg plasluiers heeft, dan krijgt hij genoeg! En als je twijfelt of hij wel goed genoeg groeit, kun je dan niet naar het inloopspreekuur van het cb? Een keer extra laten wegen? Ik heb helaas geen tips voor je om het te verkorten of wat dan ook. Bij mij werkte er maar 1 ding: accepteren dat het even niet anders is... (En ja, dat is moeilijk! Heb er nu namelijk ook erg last van, wij zitten alweer in het volgende sprongetje... ) Heel veel sterkte!
Zal dit dan al het 3 maanden sprongetje zijn of het 8 weken sprongetje dat al heel lang duurt... Ik denk zelf het 3 maanden sprongetje, aangezien ze het op de site van Oei ik groei hebben over spelen met stemgeluid,cen dat doet onze man volop.. Zoveel dat hij er zelf van begint te schaterlachen.. Hij is vrolijk, alert en ik ben deze week bij het cb geweest en hij groeit goed qua gewicht. Ook volgens de curve van borstvoeding.com groeit hij prima. Bij het cb werd me geadviseerd om over te stappen op flesvoeding omdat ik er anders misschien wel aan onderdoor zou gaan (pardon?!). Ik zei dat het heftig was, maar geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om die mooie (doch) lange momentjes op te geven. Het zou fijn zijn als hij iets meer tijd tussen de voedingen zou laten (al moet ik me al heel gelukkig prijzen dat hij 's nachts al niet meer komt voor een voeding). Jij ook veel succes en sterkte met jullie sprongetje..
Misschien is dit gewoon zijn ritme. Mijn dochter heeft de eerste 6 maanden elke twee uur gedronken. Dit begon bij haar ook na de eerste prikjes . Je went eraan en ik heb er nooit een probleem van gemaakt. Maak het jezelf gemakkelijk en neem je rust. Eigenlijk is dit een heel natuurlijk schema voor een baby. Alleen niet altijd even fijn voor de mama...
Ik hoop dat dat hier ook het geval zal zijn. Vannacht bedacht meneer ineens weer voor een nachtvoeding te komen... Waar dat nu ineens vandaan komt