Hoe doen/deden jullie dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jipper, 21 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren.
    Sinds vanmorgen slapen onze boys plotseling door. Van 23.00 tot 6.00 uur hebben ze geslapen en zijn ze niet meer wakker geworden voor een nachtvoeding. Heerlijk natuurlijk, maar nu loopt óns 'schema' een beetje in de war... (Wel een erg egoïstische opmerking natuurlijk... :( )
    Hoe was jullie dagritme toen jullie jongens ongeveer 5-6 maanden waren? Ze krijgen nog 5 flessen, dus die moeten we nu een beetje sneller achter elkaar geven natuurlijk. Hoe deden jullie dat met dutjes? Hoe laat ongeveer? En als je 's middags een keer weg wilt/moet (zoals wij dus vanmiddag) hoe doe je het dan met een middagslaapje? Hopelijk kunnen jullie helpen...

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    Misschien kun je kijken of ze met 4 flessen genoeg hebben of mogen ze dat nog niet. Toen Demi de nacht is gaan doorslapen, kreeg ze nog 4 flessen en een fruithap en daar had ze genoeg aan.

Wat betreft het overdag slapen, kan ik je niet helpen want hier hebben we geen vast tijdstip. Wij hebben wel altijd een campingbedje in de auto liggen voor als ze op visite wil slapen. En als we weg zijn met de buggy, dan valt ze vaak onder het lopen in slaap.

3. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    misschien kan je de 5e fles weg laten. weet niet hoeveel ze nu per fles krijgen en of ze bijvoeding krijgen maar je zou naar 4 flessen kunnen gaan en die eventueel wat ophogen. hier nogsteeds een die snachts komt geef om de 3 a 4 uur een fles hier ons "schema" heb niet een vast schema maar zo ongeveer.

200 pap met lepeltje tussen 6 en 7
    fruit rond 10.00
    fles 210 tussen 11 en 12
    fles tussen 15 en 16
    enkele hapjes groente
    fles tussen 19 en 20
    fles als ie snachts komt verschilt kwa tijd

4. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    o en kwa slapen als we weg gaan dan slaapt ie vaak in de wagen tijdens het lopen.

5. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden.
    De 5e fles weglaten kan denk ik nog niet. Ze zijn dan officieel (kalenderleeftijd) al wel bijna 6 maanden, maar gecorrigeerd nog niet eens 3 maanden. Het is steeds een beetje zoeken met de voedingen. Ze krijgen dus ook nog niet echt bijvoeding. Af en toe een paar hapjes fruit om aan de smaak te wennen, maar dat kun je nog geen bijvoeding noemen.
    Wb. het slapen. We hebben ze dus net laten wennen aan een middagdutje van 13.30 uur tot ongeveer 16.30 uur. Maar nu komt dat niet meer uit met de voedingen. Hoewel dit niet echt een probleem is als we thuis zijn. Dat gaan ze gewoon wat later slapen, maar nu moeten we vanmiddag om 16.00 uur bij m'n schoonouders zijn en kunnen ze dus niet slapen.
    We wilden ze nu vanmorgen wat langer laten slapen, maar ze werden gewoon om 8.30 uur wakker. Zoals normaal dus. Misschien dat ik ze dan straks nog even op bed kan leggen ofzo, maar ik weet niet of ze dat pikken. Ze zijn nu gewend om te gaan spelen.

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Hoi Jipper,

Je gaf je jongens zowiezo 5 flessen op een dag of 6 met de nacht erbij?

Onze jongens zijn bijna even oud als jou mannen en ook extreem prematuur. Bij ons krijgen ze 5 voedingen omdat ze de nachten ook doorslapen.
    Ze krijgen om de 4uur , dus 7 uur, 11uur ,15 uur, 19 uur en de laatste voeding tussen 23uur en 24 uur. Toen bij ons de nachtvoeding weg viel hebben we gewoon de zelfde tijden aangehouden maar dan de hoeveelheid in de fles opgehoogd.

Wij hebben erg veel regelmaat bij de jongens omdat ze anders erg prikkelbaar zijn. Dus wij voeden, daarna even spelen en knuffelen en als ze moe zijn dan gelijk weer in bed. Nu komt het natuurlijk wel eens voor dat we of op verjaardag moeten of de stad in ofzo. Dan wijken we gewoon af van het schema. Op verjaardagen bijv nemen we een campingbedje mee en dan slapen ze daar gewoon in. Of ze zijn langer wakker.

Moet wel zeggen dat ze dan wel uit hun doen zijn en weer moeilijker in slaap komen.

Hoe gaat het met jou tweeling verder? Mijn jongens zijn geboren naar 28 weken en 5 dagen. gelukkig mogen we in onze handen knijpen dat het zo goed gaat. Qua ontwikkeling doen ze het ook prima. Als we de leeftijd corrigeren liggen ze goed om schema.

Liefs jada

7. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Hoi jada,

Bedankt voor je reactie. Ze kregen steeds 5 voedingen. Hier was het schema tot vandaag;

8.00 uur verschonen, fles, spelen
    10.00 uur wassen, aankleden
    10.30 uur fruithapje, spelen of beetje dutten in de box/wipstoel (in bed leggen lukt niet)
    13.00 uur fles, verschonen
    13.30 uur slapen
    ongeveer 16.30 uur verschonen, aankleden, spelen
    18.00 uur fles, verschonen, spelen in de box/wipstoel
    20.00 uur bad, dan slapen
    23.00 uur verschonen, fles
    ongeveer 4.30 uur verschonen, fles

Na het lezen van wat adviezen en goed nadenken zijn we uitgekomen op het volgende voedingsschema:

6.00 uur (als ze wakker worden) 180 ml. flesvoeding
    ongeveer 9.00 uur half bakje fruithapje of 50 ml. flesvoeding
    12.00 uur 180 ml. flesvoeding
    tussendoor weer half bakje fruithapje of 50 ml. flesvoeding
    17.30 uur 180 ml. flesvoeding
    23.00 uur 180 ml. flesvoeding

Dan krijgen ze ongeveer even veel voeding als voorheen (4x 165 + 1x 180 = 840 ml. en nu 4x 180 ml. + 2x 50 ml. = 820 ml.). En we kunnen tussendoor altijd nog wat extra's geven, want voor hun gewicht zouden ze al 850 ml. totaal mogen.

Nu maar hopen dat ze blijven doorslapen... ;) :rolleyes:

Met onze jongens gaat het dus trouwens fantastisch. We zijn zo gelukkig dat het allemaal zo is afgelopen. We mogen inderdaad in onze handjes knijpen dat het zo goed met ze gaat. Je merkt eigenlijk niet eens meer dat ze prematuur waren. En ze maken een geweldige inhaalslag qua groei (zie grafiek in mijn album).
    Fijn dat het met jouw jongens ook zo goed gaat. Zijn jouw mannetjes 1- of 2-eiig? Wat is een tweeling toch bijzonder hè? Dubbel zo druk, maar absoluut dubbel zoveel plezier en geluk!

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik sluit me aan bij jada , om de 4 uur komt dan toch precies uit?

9. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Dat waren we van plan, maar na 4 uur hebben ze écht nog geen honger...

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Fijn om te lezen dat het zo goed gaat met je jongens. En wat super dat ze zo goed groeien!
    Onze jongens zijn vorige week weer geprikt tegen het RS-virus en dan worden ze ook altijd gewogen. Ze waren beide 1200 gram aangekomen in 4 weken tijd en wegen nu 5300 gram. Ze zijn 2-eiig, ze lijken ook helemaal niet op elkaar. Zag in je album dat je 6 april positief had getest, toevallig ik de 7de.... Wanneer was je officieel uitgerekend? Ik eigenlijk 17 december.

11. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @jada; Dat is wel heel toevallig! Ik was 6 december uitgerekend. Sinterklaaskindjes dus. Maar dat is het niet geworden. We hoopten dat ze dan maar naar huis mochten met Sinterklaas, dat was een leuke surprise geweest. Maar ze mochten al een week eerder. Nog mooier natuurlijk!
    Tot wanneer krijgen jouw boys synagis? Hier maar een machtiging tot maart. Heel vreemd, want april zou eigenlijk ook nog moeten. Gelukkig is het RS-seizoen bijna voorbij, want ik word er wel eens een beetje moedeloos van dat je zo voorzichtig moet zijn.
    Zo te horen doen jouw jongens het ook heel goed. 1200 gram in 4 weken, zo hard groeien die van ons ook ongeveer (1 kilo in 3 weken vaak). Ze maken echt een inhaalslag hè? Voor je het weet zijn ze net zo groot als hun leeftijdsgenootjes... ;)
    Overigens zijn die van ons 1-eiig, maar dat had je misschien al wel op de foto's gezien... ;)

12. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Als je 5 flessen wilt aanhouden, dan zou dat toch prima kunnen? Dan heb je ongeveer 4u tussen de flessen:
    - 06.00u
    - 10.00u
    - 14.00u
    - 18.00u
    - 23.00u

13. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    6-10 -2-6-10 zou inderdaad mooi zijn.

hier zitten we op 7-11-3-7-en de laatste is er nu net vanaf.

Deel Deze Pagina