Het is zo schattig.. je kleintje zo vrolijk zien en nu hij ook er geluid bij gaat maken is het helemaal leuk!! Mijn zoontje is nu ruim 17 weken en echt een vrolijk mannetje (banner is verkeerd..) Alleen de laatste dagen is hij soms ook vrolijk op de momenten dat het niet zo handig is . Hij is heel moe... maar toch blijft hij maar lachen. Ook als we hem op bed leggen.... hij lijkt gewoon niet in slaap te kunnen komen omdat hij zo vrolijk is... Als je dan wegloopt is het al snel huilen.. zodra je weer bij hem bent lacht hij weer *smelt*. Het is dan sowieso moeilijk om niet terug te lachen maar het is ook echt een volhoudertje.. Ben er nu al zeker een uur mee bezig. In eerste instantie er maar uitgehaald maar hij is zeker weten moe... dus na een tijdje weer terug gelegd.... Ook met me pinkt geprobeerd maar tussendoor blijft hij lachen.. zo lastig vind ik dat. Ik ben sowieso niet van het laten huilen maar weet niet goed wat ik er nu nog mee kan. Hij is natuurlijk straks over zijn slaap heen (als dat niet nu al het geval is....) en dan komt hij nog moeilijker in slaap... Tussendoor ook al aangelegd maar ook dan valt hij helaas niet inslaap..... Hoe doen/deden jullie dat in deze fase?! Ben benieuwd!
Hij heeft nu het lachen ontdekt, en ontdekt dat hij daarmee heerlijke reacties krijgt van anderen. Hij kan een reactie veroorzaken, dat is voor een baby een hele doorbraak Babys doen met alle nieuwe dingen zo, een paar dagen constant mee oefenen en herhalen, daarna wordt het weer 'normaal'. Dus gewoon even volhouden (en onthouden dat deze fase nog tig keer terugkomt - met gillen, draaien, optrekken tot staan in bed enz). Probeer haar te troosten op een vertrouwde manier, maar geen direct oogcontact maken (maar je hoofd ook niet wegdraaien - dat is afwijzing), deze fase gaat zo weer voorbij.
Bedankt voor je snelle reactie! Na 2.5uur was t lachen toch wel voorbij omdat ie heeel moe was... nu maar met pink in slaap geholpen want anders ging t niet meer lukken. Leuk deze fase maar met slapen dus wel lastig... probeerde inderdaad geen oogcontact te maken maar je merkt dat hij daar naar zoekt... is lastig vind ik... Hoop dat hij deze fase snel doorkomt ... en inderdaad, op naar de volgende fase maar weer