Vanmorgen naar inloop geweest bij het cb. Mijn meisje werd een maand gelee te zwaar bevonden en nu weer te licht ze weegt 7800 gram bij 72 cm. Vraag me af of ze echt te licht is want echt dun vind ik haar niet,oke ze is zwaarder geweest. Maar mijn 2 zoons wogdn op deze leeftijd al dik 12 kilo,dus dacht dat ze wel goed was kwa gewicht,is ze nu dan echt zo licht voor haar 6 maandjes? (heeft wel met sonde in het zh gelegen 3 weken terug omdat ze al bijna 2 weken heel slecht tot niet at en ontslapen met 7300 gram en was afgevallen tot 7100 gram,dus vond haar in 2 weken goed gegroeid.)
700 gram erbij in 2 weken klinkt toch heel netjes. Wat zei de arts van het consultatiebureau? Als het goed is heeft het consultatiebureau ook de informatie van het ziekenhuis gekregen.
mijn meisje woog met 6 maanden 6785gr en was 64,5cm dit vonden ze goed.en ik zou je er niet al te druk om maken ik trek me vaak weinig aan wat z eop het cb zeggen.ze komt aan is vrolijk enz neem ik aan en wat doe je er aan als ze te ligt is volgende keer hebben ze messchien weer wat anders te zeuren
nee hoor ze krijgen helemaal niets hoor. de huisarts krijgt wel de noodzakelijke dingen maar het consultatie bureau krijgt helemaal niet van medische gegevens hoor die weten niets als je het ze zelf niet verteld
ze hebben idd geen informatie gehad van het zh.heb het zelf moeten vertellen waarvoor ze in het zh lag. Maar met 5 maanden woog ze 9 kilo en was toen te zwaar,daarom soap ik niet dat ze haar nu te licht vinden het is idd ook nooit goed.
Ik vind het gewicht netjes hoor, toch mooi in verhouding? Hier is Ziva 5.5mnd en 6350gr en 64.5cm Haar gewicht op -1SD en lengte op de middenlijn.
Maar ehm, ik snap het niet helemaal, je zegt dat ze met 5 maanden 9 kilo was, en nu onder de 8 kilo? Meer dan een kilo afvallen in een maand lijkt me inderdaad ongezond! Klopt dat wel? Dan zou ik zeker volgende week of de week daarop nog even gaan wegen. Het gaat niet om het gewicht op zich, maar juist om dat lijntje. Ze hoeven niet veel te groeien, maar veel afvallen is erg ongezond, zeker voor baby's! Zoals je leest zijn er genoeg lichtere baby's (mijn oudste was ook pas 6300 gram bij 6 mnd, geen probleem), maar ik denk dat ze het afvallen niet goed vinden, en daar geef ik ze gelijk in!
volgens mij was mijn zoontje ook ziets bij 72 cm. Maar hij was toen wel veel ouder. Zoontje is klein en smal en zit met beide op de -2 lijn. Hij is ook echt smal en alles zakt van zijn minikontje af, hij heeft geen plooien e.d. nooit gehad dochter ook niet. Voor 72 cm is het dus weinig qua gewicht veel kinderen wegen dan meer. Maar goed ze is natuurlijk goed ziek geweest en nu weer flink aan het groeien.
ze is idd erg afgevallen,ze weigerde dan ook al dik 2 weken de fles en dronk per dag nog maar zo'n 100 cc en at ook geen groente en fruit,daardoor viel ze zo hard af. Met 4 maanden woog ze al meer dan nu,toen al 8240 gram.daarom heeft ze ook een week in het zh gelegen omdat ze bleef afvallen en niks dronk en at. Ze heeft toen 5,5 dag een neussonde ingehad,dat gaf haar wat rust,op dag 6 at ze weer zelf een fles leeg en dag 7 werd ze ontslagen nu eet ze gelukkig weer en komt ze naar mijn gevoel goed aan. We hadden ook bloed laten prikken op haar stofwisseling omdat ze te snel afviel.
Het lijkt ook wel of het nooit goed is... Lisa is lang en dun en daar hebben ze nog nooit iets over gezegt dus snap niet waarom ze zo moeilijk doen. Lisa red 700gram in 2 weken niet....
Bij mij krijgen ze dat wel. Als ik iets vergeten ben te vragen in het ziekenhuis, kan ik dat alsnog doen op het consultatiebureau
700 gram in 2 weken?? Mijn zoontje is vandaag bij het CB geweest met de 6 mnd controle en was in 2 maanden tijd ongeveer 900 gram aangekomen...en dat was prima! Kan me bijna niet voorstellen dat ze 700 gram in 2 weken niet goed vinden in dit geval!!!
Lisa was de laatste x dat was 2 weken terug 6950 gram bij 69cm en 2 weken daar voor was ze 6350 gram. Het is en blijft een teer poppetje maar nog nooit commentaar gehad.
Wat een zeurpieten. Ze is echt niet te licht. Rhodé weegt nu iets meer dan 7 kilo en dat vinden ze prima. Ze is prachtig aangekomen na haar enorme dip. Ik heb geleerd (na alle ziekenhuis bezoeken) vooral naar je kind te kijken. Als jij het gevoel hebt dat ze goed is gegroeid en het goed doet dan is dat het belangrijkste. Jij kent je kind. Artsen weten veel maar zijn geen moeder van jou kind!
Wat een gezeur. Van het cb he, niet van jou. Als jouw meisje er goed gezond uit ziet, eet, drinkt, en vrolijk is dan is er niets aan de hand.
Ben zowiezo een beetje tegen op vaak wegen. Ik begrijp dat groei in de gaten moet worden gehouden zeker naar een terugval. Maar kijk toch eerst naar het kind zelf! De een is stevig de ander tenger. Die lijntjes zeggen mij nooit zoveel. Heb me hier vaak aan geërgerd in ziekenhuizen.
Hier krijg je altijd van de kinderarts een brief mee voor het cosultatiebureau en voor de huisarts, zodat die ook helemaal op de hoogte zijn. Toen Lisa met 6 maanden 9 kilo woog en met 10 maanden ofzo nog (zelfs minder geloof ik), keken ze dan ook niet raar op het cb. Ze moeten natuurlijk wel rekening houden met wat er de afgelopen weken gebeurd is en ze is dus goed aangekomen.
vooral geen zorgen maken!! mijn dochter woog bij de geboorte 3360 gram en gisteren 6m 3w 7700 gram nu moet ik erbij zeggen dat mijn dochter erg veel energie verbruikt