Ik sta er van te kijken hoe goed alles hier in de tuin groeit! Ik heb ondertussen broccoli, bloemkool, ijsbergsla, frambozen, heeeeel veeeeel druiven die bijna goed zijn en heeeel veeel trostomaten die bijna goed zijn. (en ook aardbeien maar die doen nu even niet mee die eten we zelf wel haha) Het is echt te veel voor ons aangezien manlief hier niets van lust grrrrrrr. Nou loop ik af en toe met een bak naar de buren maar nog heb ik teveel. Dus ik zat te denken om straks alles voor de deur te zetten zodat mensen die voorbij komen het mee kunnen nemen. Dat mag toch wel? Zet het gewoon in een houten kistje met zakjes erbij zodat ze het zelf kunnen pakken. Ga er natuurlijk niet bij zitten een hele dag Kan ik dat doen op die manier?
Ja daar dacht ik net ook al aan En dat mag dus ook gewoon allemaal? Zie het wel vaker, maar dat is allemaal bij boerderijen.
Ooh dat is heel lief van je! Ik heb ook aardbeiplantje en peperplantje op de balkon staan. Wat leuk zeg.
Ja hoor, dat mag wel. Idd een bakje erbij voor de gulle gever. Ben jij er van af en maak je er iemand anders weer blij mee. Ik zou het iig wel bij je afhalen.
was ik al mee begonnen met de framozen. Wilde ook jam gaan maken. Heb vorig jaar druivensap gemaakt en ingevroren maar was na ontdooien niet super lekker meer. Misschien verkeerd gedaan? Maar waar ik het meest van heb zijn tomaten en druiven en behalve de druiven kan ik het niet invriezen denk ik.
Ik zet ook altijd mijn stoofperen (gieserwildeman) aan de kant van de weg in een grote bananendoos met een bakje een weegschaal en een bord 1 euro p kg het werkt echt ik had zelfs een keer dat iemand de hele doos wou kopen, geen probleem (ik heb elk jaar zoveel peren en in de container mikken is ook zowat)
Weet iemand nog goede boeken over het invriezen of bewerken van van de groente en fruit uit eigen tuin? onze opbremgst dit jaar gaat ook weer gigantisch worden.
Merci roodkapje! Meer linkjes omtrent groente en fruit zijn natuurlijk welkom, we zijn nog echte beginners hihihi.
Geweldig. Dan hou ik het toch maar bij mijn oude, vertrouwde 'sperziebonen, stoofperen, appel, kool, wortel, aadappelen, bieten, haas, eend, gans, hert en zwijn-boertje'
Tomaten kan je ook wel invriezen, zaten wel wat voorwaarden aan, maar die weet ik even niet uit m'n hoofd.