hoe doen julie dat?

Discussion in 'Zwangerschap' started by dolfijntje1985, Jan 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

Mar 28, 2007
    977
    1
    18
    als jullie bevallen zijn bellen jullie dan gelijk je ouders op, of wachten jullie ff.
    mijn moeder zei al als je bevallen bent moet je wel bellen dan komen we gelijk kijken. dus ik zei nou als ik om 4uur snachts beval dan zie ik jou niet om 4uur snacht langs komen.
    waarop mijn moeder zei oh jawel hoor als jij om 4uur s'nachts belt sta ik binnen 10 min bij je om te kijken.
    maar als je net bevallen bent zijn de verloskundige toch nog heel druk bezig.
    de kleine moet eerst gewassen worden en aangekleed.
    en ik moet ook eerst gewassen zijn en een beetje bij gekomen zijn.
    ik zie me zelf nou niet op bed liggen in het bloed met me moeder al aan me bed.
    het eerste moment is toch voor ons samen voor mijn man en mij samen.
    hoe hebben jullie dat gedaan pas na een uurtje je ouders gebeld of gewoon gelijk. het is ook zo lullig als ik bijv om 4uur s'nacht bel en ik zeg jullie kunnen pas om 5uur komen dan slapen hun ook niet meer en zitten ze te wachten totdat ze langs mogen komen.
    ik hoop op veel reactie hoe jullie dat hebben geregeld.

liefs diane

2. Lilya

Lilya Fanatiek lid

Jul 13, 2007
    1,135
    0
    0
    Ik vraag me dat ook af :)
    Toen mijn vriendin bevallen was, kreeg ik een smsje en ik dacht dat het toen wel al even geleden was. Ik ging meteen na mijn werk op bezoek (zo'n vier uur na het ontvangen van het smsje) en ze bleek nog in de verloskamer te liggen :) Haar vriend had iedereen gesmst zodra het kindje er was...

3. Samama

Samama Niet meer actief

Mijn ouders gaan wel mee naar het ziekenhuis als ik ga bevallen, maar ze wachten op de gang. En dan, als de kleine er is en ik weer helemaal opgelapt ben... mogen ze pas naar binnen. Het is jouw bevalling meis, als jij niet wilt dat je ouders binnen 10 min. voor je neus staan, moet je dat ook zeker niet toestaan.

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Het is bij mij nog lang niet zover, maar als ik om 4 uur snachts zou bevallen zou ik pas gaan bellen na 7 uur. Dan bel je en je ouders niet wakker, en je hebt idd even tijd om bij te komen en jezelf wat op te frissen.

5. mrietje

mrietje Bekend lid

Nov 4, 2007
    871
    0
    0
    Mama
    Je kunt ook je ouders bellen als jij en je kleintje helemaal klaar en gewassen zijn. Dan lig jij niet in de rotzooi en zijn je ouders er toch heel vlug bij. En dan hebben jij en je mannetje nog ff samen gehad.

xxx

6. debie

debie VIP lid

Jun 5, 2007
    8,533
    0
    0
    Ik wil m'n moeder wel graag bij de bevalling hebben, dus die is er toch al.

7. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ik wacht even met bellen...welk tijdstip dan ook! ;)

8. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ik bel, als we daar klaar voor zijn. Zie het op dat moment wel.

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Toen ik terug kwam van de ok heb ik om 3 uur 's nachts me pa en ma gebeld en een uur later waren ze er. Heet is ook ongeveer een uur rijden haha

10. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik heb de voordeel dat mn ouders, schoonvader+vrouw en schoonmoeder+man een end rijden wonen, tussen de 1 uur en de 2.5 uur.

Maar mn man belt echt pas op het moment dat we er allebei klaar voor zijn, dus als we er even zijn in gekomen zeg maar en dat ik ook weer toonbaar ben. Heb ook al gezegd dat ik niet wil, dat ze meteen komen.

11. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik bel als de kleine er is en als ik er weer een beetje fatsoenlijk bij lig, denk ik. Maar als ik direct bel na de bevalling dan snapt mijn moeder wel dat ze er niet binnen 5 min hoeven te staan, dat ik me nog ff wil opfrissen.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik ben om 18:38 uur bevallen, heb om 19:37 uur (keek net in mijn telefoon ;)) mijn ouders (en nog wat familie) gebeld (zat toen rechtop in bed), stond rond 20:15 uur onder de douche en om 21 uur waren mijn ouders er en zat ik fris gewassen in ons verschoonde bed. Ik heb een supermakkelijke bevalling gehad, dus dit ging allemaal vrij soepel. Ik wilde ook snel gaan douchen omdat mijn ouders om 21 uur zouden komen, de verloskundigen en kraamhulp vonden dat ik het maar even rustig aan moest doen, ik was net bevallen ;). En ik maar miepen over al dat bloedverlies toen ik ging zitten en van bed wilde schuiven, best lastig ;).

Het is maar wat je zelf wil, mijn ouders wilden eigenlijk dat ik zou bellen als het begonnen was, maar dat wilde ik niet. Tijdens de bevalling belden mijn ouders wel 2x (1 tip: zet het geluid van de telefoons uit tijdens de bevalling ;)), maar we hebben niet opgenomen. Om later te bellen, dat we zagen dat ze gebeld hadden, maar dat we even bezig waren ;).
    Wij zouden onze ouders en mijn nichtje trouwens wel 's nachts bellen, de rest zou het de volgende ochtend wel horen. Wij hebben iedereen die avond gebeld, behalve 1 oom en tante, daar was geen tijd meer voor.

Liefs,
    Snoopy

13. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

Apr 3, 2007
    2,581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    In jou plaats zou ik pas bellen als je een beetje bent bijgekomen en jullie eerst met z'n drietjes hebben genoten.

En als je toe bent aan het eerste bezoek!

Ik heb mijn moeder gebeld toen ik ben bijgekomen uit narcose, maar het was al bijna halftwaal s'avonds en ik mocht zelf niet bij de kleine.

Iedereen is dus mooi de dag erna gekomen tijdens het bezoekuur. En eerlijk, ik had het niet anders gewild. Die eerste uurtjes zijn van jullie, vind ik!

Succes!

14. babydreame

babydreame Actief lid

Nov 9, 2007
    308
    0
    0
    nagelstyliste
    arnhem
    mijn vriendin kwam uit de Ok voor de keizersnede en haar moeder had iedereen gebelt ze kwam haar kamer binnen en de hele kamer zat vol visite dus geen tijd om even bij te komen, of even naar je baby te kijken en even uit te rusten, zei zei dat gebeurt mijn nooit meer.

15. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Onze dochter was om 23:40 uur gehaald met de keizersnede en pas de volgende ochtend heb ik de familie gebeld. Het liefst stond iedereen direct aan m'n bed, maar ik voelde me ontzettend beroerd en was half van de wereld van de pijnstillers. We hebben het bezoek gedoseerd langs laten komen. De eerste 48 uur zijn volledig langs me heengegaan, ik was half versuft van de pijnstillers.

Wanneer het ook deze keer tot een keizersnede mocht komen, dan zijn de eerste 24 uur voor ons eigen gezinnetje, de rest van de wereld (ouders inclusief) moeten maar even geduld hebben tot wij eraan toe zijn om bezoek te ontvangen.

16. babydreame

babydreame Actief lid

Nov 9, 2007
    308
    0
    0
    nagelstyliste
    arnhem
    toen ik zelf ging bevallen was mijn moeder er mijn schoonmoeder en mijn zus, elke keer zeiden ze is ze al bevallen, mijn vriend zij nee dat duurt nog wel even, ik zei ook blijf maar thuis en waneer ik bevallen ben dan taal ik je het wel weten maar toen zaten ze toch om 7.00 s,ochtends in het ziekenhuis maar wilde ze echt niet in mijn verloskamer hebben, ik beviel pas om 14.30 en heb nu besloten waneer we er klaar voor zijn en zelf even de kans krijgen om naar de kleine te kijken enz dan mogen ze komen van mijn. mijn bevalling heeft 18.uur geduurt met alleen maar pers wee,en dus was kapot.

17. Samama

Samama Niet meer actief

Zoooo :confused: zou ik dan even kwaad worden op mn moeder!

18. Wij hebben ook besloten dat we niet meteen iedereen gaan bellen. Pas als de bevalling achter de rug is en ik me heb kunnen opfrissen bellen we de ouders en broers en zussen. De rest van de familie laten we het wel weten maar die hoeven dan nog echt niet meteen op bezoek te komen. We willen gewoon niet teveel drukte in het begin.

19. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

heb het er van de week over gehad. Mijn vriend wil dat ik het aangeef wanneer hij kan gaan bellen. dus pas als ik er klaar voor ben, belt hij de famillie pas. Duidelijk toch?

20. Jenna85

Jenna85 Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    1,497
    0
    0
    Mama en student
    Overijssel
    Ik had mijn vriend en mijn moeder bij de bevalling. Mijn zoontje is om 23.45 geboren en om 2 uur 's nachts heb ik mijn vader en m'n oma nog gebeld.
    Ik wilde niet dat ze langskwamen 's nachts, maar wilde het ze wel laten weten dat ze opa en overgrootoma waren geworden... ;)
    De dag erna kwam 's avonds pas het eerste bezoek en dat was toen zelfs teveel voor mij.

Ik denk dat je zelf een beetje moet bekijken hoe je je voelt na de bevalling, sommige vrouwen zijn nog topfit terwijl anderen (oa ik dus) totaal gevloerd zijn.

In ieder geval succes met je bevalling!

Liefs Jenna

Share This Page