over de 40 weken heen,tips gevraagt

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door woezeltje, 10 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    hoi hoi,

zoals de titel al zegt ben ik over de 40 weken heen.
    de vk wilt pas in de 41ste week proberen of strippen helpt.
    nu mijn vraag heeft iemand nog een tip of wat hielp bij jou om weeën op te wekken.
    elke tip is welkom

liefs kristy

2. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Ananas eten, vrijen, veel lopen...

Dat is wat er vaak gezegd wordt, maar bij mij heeft het niet veel nut want bij mij zit hij er nog steeds.
    Vrijen heb ik alleen niet geprobeerd, want bij mij gaat dat niet zo. Alles zit in de weg.

Ik hoop voor je dat je kleine toch nog snel besluit te komen.

3. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    hoi hoi,

zoals de titel al zegt ben ik over de 40 weken heen.
    de vk wilt pas in de 41ste week proberen of strippen helpt.
    nu mijn vraag heeft iemand nog een tip of wat hielp bij jou om weeën op te wekken.
    elke tip is welkom

liefs kristy

4. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Ananas eten, vrijen, veel lopen...

Dat is wat er vaak gezegd wordt, maar bij mij heeft het niet veel nut want bij mij zit hij er nog steeds.
    Vrijen heb ik alleen niet geprobeerd, want bij mij gaat dat niet zo. Alles zit in de weg.

Ik hoop voor je dat je kleine toch nog snel besluit te komen.

5. Jana

Jana Actief lid

28 dec 2006
    347
    0
    0
    Scherp eten zou ook helpen... maar mijn zeer pittige Thaise avondmaal van gisteren heeft toch geen beweging in de zaak gebracht... Eerder het tegendeel, gisteren had ik nog een menstruatie-achtig gevoel en vandaag helemaal niks...
    Ik denk eigenlijk dat al die dingen alleen maar werken als de bevalling toch al op het punt staat om te beginnen. Anders levert het hooguit wat valse weeën op.

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    de gyn zei tegen ons de laatste keren zo nu bent u toch hier duik zoveel mogelijk samen het bed in als jullie thuis zijn want een beter middel bestaat er niet :) nou dat vond mijn vriend natuurlijk de beste woorden die hij kon horen. de laatste 24 uur van me zwangerschap hebben we het 6x gedaan dus wie weet is dat toch wel het woder middel

7. anietje

anietje Actief lid

16 nov 2006
    263
    1
    0
    Verpleegkundige
    bij mij hielp uiteindelijk vrijen en frambozenbladthee (te halen bij "De Tuinen")
    succes
    liefs Anita

8. Samama

Samama Niet meer actief

Tja, vrijen wordt hier lastig als je vriend niet meer wilt ...

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Pfffff nou ik heb me de laatste 2 weken van mijn zwangerschap suf gen**kt in de hoop dat het op gang kwam.

Ananas kon ik niet meer zien evenals de bitterlemon die zou kunnen helpen en toch beleef meneertje hier 3 weken langer zitten :rolleyes:

Groetjes anita

10. Writer

Writer Niet meer actief

volgens mij komt wanner komt , hier ook veel sexen krijg weeen en na paar uur weer weg niks aan de hand :( bitterlemon is niet goed las ik ,slecht voor darmen van je kind ofzo dus daar begin ik niet aan

maar verder weet ik ook niet , ik heb steeds valse hoop dat het begint met de oefenweeen enzo maar niks zet door ,maandag zou ik kunnen gestript worden dus ben benieuwd
    sterkte dames leef met jullie mee

11. ingepinge

ingepinge Actief lid

18 mei 2007
    385
    0
    0
    Haha, nou die middeltjes die algemeen bekend zijn hebben hier ook geen steek geholpen hoor!
    Ben 10 dagen na de uitgerekende datum bevallen.
    Je kindje komt toch wanneer het eraan toe is!

Sterkte met wachten!

12. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

De weeen zijn bij mij 10 dagen na de uitgerekende datum begonnen op het moment dat ik bijna naar het ziekenhuis moest voor onderzoek, om te kijken waarom de weeen uitbleven. Ik maakte me flink zorgen om die afspraak in het ziekenhuis (ik wist niet wat er allemaal zou gaan gebeuren). Misschien heb ik wel onbewust zelf de boel op gang gekregen omdat ik niet naar die afspraak wilde?
    Soms denk ik dat wel eens, maar als ik er nuchter over nadenk dan geloof ik eigenlijk dat het komt als het er gewoon klaar voor is.
    Hoop dat ik deze zwangerschap in elk geval niet weer overtijd ga!

13. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.289
    263
    83
    Nuchtere ik heb ananassen verorberd met harten en al.
    Maar helaas je zal het moeten uitzitten.
    Komt tijd , komt raad , komt baby.
    Succes...

14. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    ik lieg dit niet, maar de avond voor de bevalling ben ik met mijn moeder uit eten geweest, heb extra scherp gegeten.. Toen nog 2 glazen bitter lemon gedronken.. en toen ik weer thuis kwam (rond 23:00 uur) heb ik met mijn vriend gevreeen.. om 06:00 uur in de ochtend kreeg ik weeen.. en om 10:15 is hij geboren..

dus bij mij werkte het zeker weten!
    ben bevallen met 39 weken..

veel succes meid!

Liefs Kiss

15. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Klinkt bekent 2eXzwanger. Bij mij dus ook 2 dagen voor die afspraak bij mn eerste.
    Mn tweede is precies op de geplande dag gekomen. Had voor het begon veel gelopen (van het station in leiden naar de verloskundige en weer terug...normaal niet zo erg veel maar met zon dikke toeter wel) Dus misschien was het toch het lopen.
    Heeft iig geholpen tijdens de bevalling...om het op gang te houden. Ook lekkere warme douches of badjes. Ontspannen zou denk ik dus ook helpen?
    Weet iig dat toen mn ontsluitings weeen bij mn 2e klaar waren maar mn persweeen niet wilden komen ik onder de douche gezet werd...stond er nog geen 2 seconden onder of de hevige pers weeen dienden zich aan....beetje afdrogen...tshirt om gooien en hop op de tafel weer :)
    Vroeger zei men ook wonderolie...weet niet zeker wat dit is...mn moeder heeft dit nog gedronken omdat ik ook maar niet wilde komen. Maar dat hielp niet echt (ging er alleen van aan de diaree)

16. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    kan je helaas geen tip geven....bij mij is met 41 wk en 4 dagen begonnen uit zichzelf, en marit uiteindelijk pas geboren met 42 weken precies

Succes met de laatste loodjes meid!

17. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Misschien kun je dit nog proberen?

Deze week las ik in een borstvoedingsboek, dat je (om je borsten voor te bereiden op borstvoeding) je tepels kon masseren en in geval je platte of teruggetrokken tepels hebt, kun je je tepels heel voorzichtig een beetje naar buiten proberen te trekken. Maar, er stond bij: pas op: doe dit niet te vroeg, want daardoor komt er een hormoon vrij die de weeën voortijdig kan opwekken!
    Omdat ik zelf een beetje platte tepels heb, doe ik dit elke dag twee keer, en ik moet zeggen dat ik er steeds harde buiken van krijg!

Dusssssss: dit zou je ook nog kunnen proberen.

18. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    in mijn boek staat dat ook van je tepels masseren, maar dan wel 3 keer op een dag een uur lang. Pfff, dan maar niet hoor ;)

19. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    hihihi, drie keer een uur!
    Wow, da's inderdaad wel erg veel ja.

Nouja, dan zit er niks anders op dan toch gewoon maar wachten tot het zelf komt.

Bij ons in de familie zeggen ze altijd: d'r is d'r nog nooit eentje blijven zitten!
    Beetje flauw, maar het is wel waar! 8)

20. Maria0

Maria0 Bekend lid

9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    hallo

ik heb bij mij zoontje
    ook vanalles geprobeert