Hier tussen 23 en 24 laatste fles en dan word ie wakker om 04.30 - 05.00 en dan tussen 08.00 en 09.00 weer
Is het misschien een idee dat je dochter om een eigen kamer in een eigen bedje slaapt? Sinds onze dochter op haar eigen kamer slaapt,slaapt ze door. Ze had schijnbaar last van onze slaapgeluiden
mijn oudste sliep met BV pas bij 11 maand door dus ben wel wat gewend hoor Het viel me gewoon op dat ze zo vaak wakker was s nachts, vandaar de vraag. Ze slaapt bij ons in bed en nu probeer ik steeds ook een deel van de nacht de wieg, eigen kamer nog niet dus. Als ze uit de wieg gegroeid is wel. Maar kan me voorstellen dat je dan kleine huiltjes niet hoort en ze dan 'opeens' wel doorslapen. Wel leuk om te lezen trouwens!
Mijn dochter krijgt ook bv. Haar kamer is naast die van ons en soms wordt ze 's nachts wel wakker geeft ze twee huiltjes en dan gaat ze weer slapen. Er zit volgens mij ook gewoon verschil in hoeveel baby's slapen. Ik heb een echte slaapkop.
Onze zoon sliep na 2 maanden met bv door van 23.00 tot half 7. Dit deed hij tot en maand of 4. Toen begonnen de 1e symptomen van zijn tanden. Ook werd hij vaker wakker als wij naar bed gingen. Toen vond ik het tijd om op zijn eigen kamer te slapen. Ik weet nog wel toen hij bij ons laag ook geluidjes maakte daar reageerde ik niet op. Tenzij hij echt begon te huilen. Sinds zijn tand problemen hebben we weinig doorslaap nachten. En enkele x gaat het goed. Vaak moeten we 4x in de nacht eruit. Zoonlief wordt dan op zijn buik wakker en kan zijn draai niet vinden. Wij leggen hem dan weer goed op zijn rug en geven zijn speen. Hij slaapt eigenlijk zo weer, maar wij worden toch wakker en moeten er toch uit wat erg vermoeiend is. :S
Dat is heel normaal en eigenlijk een veel gezonder patroon voor een jonge baby, dan 4 keer 200 cc voeding en daarop de nacht doorslapen... Je kleintje kreeg dus helemaal niet te weinig, maar had een volkomen normaal patroon voor die leeftijd Een kind regelt dat zelf en doet dat naar eigen vraag en behoefte. Mijn oudste kreeg volledige BV en als ik dan kolfde, leverde dat voedingen van 180-200 cc op, op die leeftijd al. Mijn jongste krijgt flesvoeding op verzoek en drinkt nu nog steeds geen grotere flessen dan 120+4. Tuurlijk is het lekker om de nacht door te kunnen slapen als moeder, maar dat ze dat op volledige BV niet doen, is dus in ieder geval geen teken dat ze te weinig binnenkrijgen per voeding