Hoe doen jullie boodschappen met peuter en baby

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Luna86, 26 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    oh dfaar had ik de duowagen voor! baby achterin het bedje.... en mijn oudste van toen ruim 1,5 jaar zat lekker voorin vast in de riempjes.... anders was het niet te doen denk ik.... dit heb ik zeker nog dik 1,5 jr zo gedaan... en soms nog wel eens hoor als we lopend gaan dan willen ze allebei juist graag in de duowagen :p dan houden ze de boodschapjes vast voor me...

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    T mag mij helpen met boodschappen doen, dan is hij wel te handhaven (en vooral: niet te lang!) :D, dan is het dus met S in de wagen en T los.

Als ik meer boodschappen zou moeten doen dan zou ik S in de draagdoek doen en T in de kar.

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    inmiddels is het peuter en dreumes hier..

peuter gaat of in de winkelkar.. of krijgt een klein karretje om mee te lopen... dreumes gaat in draagdoek op mijn rug

4. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    in een draagdoek kan wle 3 keer 8 kg :) er zijn genoeg mama's die hun kinderen van 4 nog dragen (dan wel op lange stukken als ze moe worden)

5. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    hier in de duowagen, of jongste in draagdoek en de oudste lopend

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier was 't meestal zo dat I. in de draagdoek zat (op m'n rug) en M. zelf liep met zo'n klein karretje. En soms zat hij in 't zitje van de grote kar.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.146
    8.878
    113
    In principe doen wij de weekboodschappen altijd samen, dan houdt één van ons zich met de oudste bezig en de ander loopt met de winkelwagen waarop de MC staat.

Als ik alleen ga is het echt maar voor een paar dingen, dus echt maar drie dingen ofzo...en dan vaak dingen die J. wel leuk vindt, zoals fruit, dus dan lukt het een stuk beter dan wanneer ik bv. een gloeilamp nodig heb oid. Als ik iets meer nodig heb, dan neem ik de fietskar mee en dan laat ik ze daar allebei in zitten in de winkel.

En had laatst J. (16 kg) nog in de mei tai, dus 8 kg kan zeker.:)

8. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Ik zweerde bij de duobuggy of de baby dragen. Verder heb ik mijn dochter snel geleerd dat ze de buggy vast moest houden en dat doet ze ook constant gelukkig.
    Hebben ze geen winkelkarretjes met een bierkrat 'houder' onder de duwstang die je uit kan klappen? Dat de oudste hier op gaat staan.

9. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Ja hoor, met tweeling in wagen en peuter "los" of op het wagenplankje.
    Zo ga ik maar ikea, de bouwmarkt, de markt, de stad en ook naar de supermarkt.
    Gaan we met de auto dan haal ik ze uit de maxicosi en dan in de dubbele buggy (zonder wagenplankje, dan houdt de oudste de buggy vast) of kinderwagen.

10. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Gewoon met de wagen en lopende peuter..... Eigenlijk bijna nooit een probleem, ze luistert (tot nu aan toe) best goed en blijft altijd netjes bij me in de winkel. Laat haar ook altijd helpen en dat vind ze helemaal geweldig. Hopelijk blijft het zo :)

Deel Deze Pagina