Ik ga 2x per week naar de supermarkt. 1x grote bulk, en nog een keer voor verse groente. Bezorgen doen ze hier niet helaas, pick up point is er ook niet.
Ik doe 1x per week via picnic ik zorg dat ik M’n mandje al helemaal vol heb en dan om 09:00 snel een plekje scoren (vooral op zondag doen, dan komen veel plekjes vrij) en 1 a 2x per week nog een klein beetje als ik wat vergeten ben, maar bij ons mag kind gewoon mee de winkel in in de kar
Ik ga 1x per week naar de supermarkt voor de weekboodschappen, een enkele keer tussendoor als er iets op is. Voorheen bestelden we altijd, maar sinds corona zijn alle bezorgtijden continue vol. Super irritant. Als ik boodschappen ga doen ga ik wel alleen, vind het nu echt geen plek voor een familieuitje met mijn 2 rondrennende peuter/kleuter. Maar snap dat het in jouw geval anders is. Je zou de supermarkt vooraf kunnen bellen en de situatie uitleggen, dan kunnen ze er rekening mee houden. Anders inderdaad gebruik maken van initiatieven, of de buren vragen of ze de zware boodschappen voor je willen doen.
Andere supermarkt? Ik zie in de appie wel sporadisch kinderen maar die zitten dan in het karretje en kunnen nergens heen. Ligt volgens mij ook aan wie je op dat moment treft en hoe streng ze zijn.
Ik bestel ruim een week van tevoren bij de Plus hier, je kan tot 3 dagen van tevoren je bestelling nog aanpassen, dag en tijd blijven wel staan. Ideaal, wij komen niet meer in de supermarkt.
Heel herkenbaar, hier bij Jumbo en Picnic precies hetzelfde. Terwijl we zo ongeveer vaste klant waren bij Picnic en daar afgelopen jaar toch wekelijks, tweewekelijks bestelden. Vergeet het maar dat we daar nu tussen komen. Heel fijn, als je iemand in de risicogroep thuis hebt...
Ik bestel mijn boodschappen. Voorheen altijd bij Jumbo. Alleen geen doorkomen aan momenteel. Heb nu een bezorgbundel van AH.
Ik ga naar de plaatselijke Plus. De enige supermarkt op het dorp. 1x per week de grote boodschappen. En dan nog denk 2x voor vers en vergeten. Hier mag er wel een kind mee naar binnen, maar dan wel in het karretje.
In de buurtsuper. Je mag niet naar binnen maar zegt wat je nodig hebt, verkoopster pakt het vervolgens voor je. Hier bestaat online boodschappen doen nog niet.
Is er niet een andere supermarkt die nog wel bezorgmomenten open heeft? Bij onze Plus kan je een bezorgmoment een week later kiezen en een paar dagen voor de levering nog aanpassingen doen. En anders vragen of iemand anders boodschappen voor jullie kan doen?
Albert Heijn, maar die zit steeds vol. En Plus heeft alleen pickup. Helaas niemand die het kan halen voor ons. Af en toe kunnen we wel een datum prikken hoor. De volgende staat wel gepland voor de 21e (uit mijn hoofd) maar die hadden we vorige week al geprikt, twee weken van te voren. En we proberen dan zoveel mogelijk dingen te plannen met wat en hoeveel we bestellen. Edit: dank je voor het meedenken trouwens.
Ik ben gestopt met de boodschappen laten bezorgen. Het kwam heel goed uit dat ik bezorgmomenten had ingepland, omdat ik klachten kreeg waarmee ik de deur niet uit mocht, maar ben inmiddels blij dat ik de boodschappen weer zelf kan halen. Ik was sowieso een kneus met bestellen. Te veel chaos in mijn hoofd doordat er zo ver vooruit gedacht moest worden, waardoor ik vergat dingen te verwijderen uit mijn mandje, of niet door had dat het er al in stond. Zo heb ik onbedoeld toch gehamsterd . Had ik opeens 10 komkommer ipv 5, etc. Dat is uiteindelijk allemaal wel opgekomen, maar ik werd een beetje gek van dat steeds checken of ik het goed had gedaan en dan alsnog erachter komen dat ik weer had zitten klooien. Nu ga ik 2x pw naar de supermarkt. Zondagochtend is mijn favoriete moment. Dan is het super rustig. Meestal maar 4 of 5 andere klanten in de winkel. En doordeweeks ga ik dan juist ‘s avonds rond etenstijd. Dan is het ook heel rustig, hooguit wat meer vakkenvullers.
Ik ben ook begonnen met 1 bestelmoment voor 2 weken later. Maar daarna heb ik dat ‘bijgehouden’ door daar bestelmomenten aan toe te voegen. Dus een week later weer een bestelmoment geregeld voor weer 2 weken later, etc. Aangezien je je mandje bij Ah tot een dag van tevoren kan aanpassen en je meerdere bestellingen ingepland kan hebben werkte dat prima, om zo vanaf een bepaald moment toch wekelijks de boodschappen te laten komen. edit: dus als je vandaag of morgen (vanaf 12 uur ‘s nachts) een bezorgmoment kan regelen heb er weer een datum bij. Dat zou dan 30 april worden. En toen ik net ging kijken stonden er nog een hele dag aan bezorgmomenten bij voor morgen. Dus het loont ook om de site in de gaten te houden. Soms komen er weer extra momenten bij voor de korte termijn.
Bij de picnic zet ik het boodschappenlijstje klaar en als ik dan 's ochtends om 9 uur inlog (en geen minuut eerder), dan is er atijd wel een bezorgmoment vrij voor de komende dagen. Op die manier bestellen we de bulk en daarnaast gaat één van ons nog 2 keer per week voor wat verse producten langs de jumbo. Bij de bakker halen we brood. En in de ah app zijn er soms voor de volgende dag nog bezorgmomenten vrij, aangezien we daar een aantal vaste producten hebben, doen we dat ook weleens.
Die extra bestelmomenten krijgen wij helaas niet voor elkaar, als je er al eentje hebt staan. Dan bleef steeds alles geblokkeerd, tot de dag na de levering, soms de dag daarna. En bij Albert Heijn hebben we niet die bundel. En ja daar blijft helaas alles steeds grijs. We kijken inderdaad ook geregeld bij verschillende bedrijven (Jumbo, Picnic, Albert Heijn). Wat dat betreft zijn we ook echt niet bedrijfstrouw We hadden ook wel eens trouwens net de dag ervoor geleverd gekregen, hadden we de volgende dag alweer gekund... Edit: we kijken altijd of er uberhaupt een plek vrij en dan maakt het ons normaal niet uit, of het een week of twee weken later is. Met die twee weken later wisten we dus dat we dan misschien een keer extra moesten gaan, dus fysiek naar winkel. Maar dan kijken we wel heel specifiek wat we echt nodig hebben. Dus een siroop en melk bijvoorbeeld, maar chips laten we dan wel gewoon zitten bijvoorbeeld.
Oh wat gek, ik heb dat echt een paar weken zo gedaan, dat ik meerdere bezorgmomenten had ingepland. Wat jammer dat dat bij jou niet lukt.
We konden het afgelopen tijd steeds zo regelen, dat we ongeveer elke week, anderhalve week een levering kregen. Tot deze keer helaas. Na ja dan maar een mouw aanpassen. Het moet maar, er zit niets anders op.
Alleen online. En via lokale winkels telefonisch. Bijna alles word thuis bezorgt als er iets gehaald moet worden doet man dat alleen.