Hoe doen jullie boodschappen?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Miera, 29 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik ga ook gewoon naar de winkel. Zowel aldi als ah.

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik bestel een keer per maand bij de AH online de grote boodschappen, maar dat deed ik voor corona ook al. Voor de rest ga ik gewoon naar de winkel als ik nog wat nodig heb. Ik ga zoveel mogelijk zonder kinderen maar heel soms moet alleen de jongste mee als man niet thuis is. Die zit dan sowieso in het wagentje of hij moet mijn jas vasthouden (handje gaat 9/10 keer niet ivm verplichte mandjes en dingen moeten pakken). Zodra ik thuis kom worden hier handen goed gewassen en verder neem ik geen maatregelen ondanks dat ik tot een risicogroep behoor.

3. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ja dat ook. Denk ook dat ik nu vaker A merk neem als het goedkopere merk is uitverkocht. En voorheen haalden we refelmatig coca cola en fanta enz in Duirsland dat scheelde de helft maar ja dat doen we nu ook niet.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. paula1984

Verklaard de rekening ook weer. Wel vermoed ik dat huismerk "express" op uitverkocht staat. Online word nu zoveel verkocht.

sprits en luca75 vinden dit leuk.
  5. Aries

Aries Niet meer actief

30 liter klinkt extreem, maar met twee volwassenen en zeven kinderen is dat iets minder dan een halve liter per persoon per dag. Aan zoveel komen wij zelf niet, maar echt bizar vind ik het ook niet. Pap in de ochtend, glas melk bij de lunch, keertje bechamelsaus maken voor de lasagne of een keer pannenkoeken bakken en het gaat al hard.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Natuurlijk is het meer als je met meer bent. Maar hier met 4 personen 3 liter melk, dus dan vind ik 30 liter met 9 personen alsnog veel ;). Maar misschien gebruiken zij geen andere zuivel?

7. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ik heb een aantal keer besteld en dan meestal de zware dingen zoals drinken, melk etc. De voornaamste reden was simpelweg mijn zwangerschap en bevalling. Ik kon niet op of om.
    Nu kijk ik hoe of wat maar ga toch weer wat meer naar de winkel. Ben toch 50-60 euro goedkoper uit als ik zelf naar de lidl en locale groenteboer ga dan wanneer ik alles bij de jumbo bestel en ik vind dat nogal een bedrag.
    Ik plan het wel zo dat ik het liefste maar 1x in de week in de winkels ben en man blijft dan bij de kinderen.

8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.042
    14.724
    113
    Vrouw
    Nee, eigenlijk niet. Kwark ed houden ze niet van. Yoghurt enzo vinden ze ook niet lekker. Daar gaat ongeveer 1 liter per week van op.
    1 van de kinderen drinkt karnemelk. Maar zij pakt net zo vaak een glas water bij haar brood.
    We zijn met zijn allen gewoon echte melkmuiltjes:D

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Dit idee heb ik ook ja. Ben ineens veel meer kwijt.

10. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Bij mijn bestelling van AH gisteren ontbraken wat noodzakelijke dingen. Ik heb vanmorgen zoon op dochter laten passen en was om 7.30 in de supermarkt en aansluitend om 8.00 uur bij de bakker en een minuut later bij de slager. In de supermarkt waren er totaal 4 klanten en bij de bakker en slager was ik alleen. Weer een angst overwonnen want had nog steeds het media beeld van boze, hamsterende, niet afstand houdende mensen in mijn hoofd. Als ik weer eens iets vergeet of niet geleverd krijg blijf ik het op deze manier doen.

11. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.333
    113
    Vrouw
    Haha, op dat tijdstip! In een vakantie :) natuurlijk kom je geen normale ;) mensen tegen.
    Ik miste ook wat in mijn bestelling helaas. Ik was om 14.15 bij de AH... en wat ben ik blij met mijn bezorgbundel! Echt veel te druk. Ze zullen vast aan de voorwaarden voldoen hoor, maar je kan elkaar niet normaal passeren.
    Ik weet niet of er voor iedereen extra momenten vrijkomen elke week of dat dat alleen voor mensen met een bezorgbundel is, maar mij zien ze hier in het dorp voorlopig niet meer. Ga 100x liever naar de Aldi, daar is het rustig.

Vitamientjuh en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Dat doe ik elke week. Op een doordeweekse dag zo vroeg mogelijk boodschappen gaan doen. Gaat prima. En ja, ook in de vakantie doe ik dat. Waarom bewust op een andere tijd gaan en dan meer risico lopen? Zeker een supermarkt vind ik echt het meest risicovol . Kleine zaakjes vind ik toch net weer anders. Makkelijker schoon te maken, overzichtelijker, beter te handhaven, minder producten die door veel handen gaan, etc etc.

Youtan en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik ben ook echt blij met mijn bezorgbundel maar krijg steeds vaker dat bepaalde producten tijdelijk online niet leverbaar zijn. Dus ik ben bang dat ik eens in de zoveel weken toch weer fysiek een winkel in zal moeten.

14. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Zoals altijd.
    Ik bestel mijn boodschappen bij de jumbo en haal ze op bij het pick up point.

Tussendoor ga ik een keer vers brood, fruit en groenten halen.

15. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    5.821
    884
    113
    Vrouw
    In de ochtend is het ook zonder vakantie rustiger dan 's middags:) ben paar keer tussendoor geweest, omdat we het tussen de leveringen niet gingen redden met bijvoorbeeld melk. Als ik dan kwart over acht 's ochtends ging, was het nog te doen. In de middag is het gewoon te druk, net zoals jij beschrijft, je kan elkaar niet fatsoenlijk passeren.

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.246
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij werken allebei nog gewoon en zijn ook meer geld kwijt aan de boodschappen. Toevallig zei ik het vorige week nog tegen vriend. Het scheelt een tientje per week ofzo. Terwijl wij dus niet thuis zitten.

17. paula1984

Dus je neemt niet eens iets extra lekkers of een broodje mee extra .
    Zou wel echt iets zijn om in deze tijden ook de boodschappen prijzen nog verder te verhogen.
    Anderzijds de schermen moeten ook betaald worden :|

18. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Ik weet wel zeker dat de plaatselijke slager zijn prijzen heeft verhoogd. Een pak worst was voorheen 1.30 en nu dus 1.70. Mensen kopen toch. Ik heb het nu laten staan, vind een belachelijke prijsstijging.

19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.246
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    In tegendeel, haha. Normaal ging ik elke werkdag, 3 a 4 x per week, even langs Appie in mn pauze voor een broodje, maar ik doe dat ook niet meer. Ik heb daarom echt geen idee waarom we duurder uit zijn.

20. paula1984

:eek: dat is echt absurd. Als ik zo zeker was had
    ik het ook mooi laten staan.

Deel Deze Pagina