hoe doen jullie dames het per maand?

Discussie in 'De lounge' gestart door music4life, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Kijk maar uit met die huismerken. Die zijn niet allemaal meer zoals vroeger, goedkoper als de A merken hoor ;)

Ik zat er ook over te dubben wat ik wilde doen. Wij hebben 1 gezamelijke rekening en ik heb een eigen rekening.
    Mn eigen rekening ga ik niet opzeggen. Die heb ik al bijna heel mn leven en die heeft mn vorige huwelijk ook "overleefd". Bovendien ben ik te lui om alles wat daar op en af gaat over te zetten naar n andere rekening. Het is vooral alles voor de kinderen wat daar op en af gaat zoals kinder bijslag, uitvaart verzekeringen, zakgeld, speelgoed,stripmap etc.
    En bij mn man (naja de gezamelijke rekening dus) gaan de maandelijkse dingen af zoals huur en gas en licht, benzine en verzekering auto, etc.
    Zit er nu over te denken om een simpele goedkope rekening te openen en daar elke maand t geld op te storten voor de boodschappen.
    Het is nml zo dat als alles van mn man zn rekening af is hij niet genoeg meer heeft voor een hele maand boodschappen. Maar wel heel vaak "even snel" de boodschappen doet ondanks dat dat dus van mijn rekening af zou moeten gaan. Maar hij heeft geen pasje van die van mij :p
    Dus zit ik elke maand geld van mijn rekening weer op die van hem te zetten zodat daar alles door kan gaan. Gedoe elke maand...wil ik dus vanaf.
    Alleen nu ik dit lees zit ik er over te denken of een portemonai met "boodschappen geld" geen idee is. Een andere rekening openen kost waarschijnlijk ook weer geld voor n pasje etc. Weet alleen niet of dat bij ons zou werken...
    Wil nml niet aan t eind van de week (als je er per week geld in doet) bij de kassa staan en net wat geld te kort komen :)

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik ga vanaf volgende week ook weer een poging wagen met een huishoudpot.
    zoals het nu gaat ben ik volledig het overzicht kwijt.
    ik ben nu toch alles al overhoop aan het gooien en veranderen dus dat kan er dan ook nog wel bij.

ik vind het alleen lastig om 2portomonees te hebben en met een apart vakje in die ik nu heb gaat het waarschijnlijk door elkaar.

op dit moment pin ik mn boodschappen, maar ik vraag me soms echt af of het pinnen nog lukt. (aan het eind van de maand)
    met een apart potje voor de boodschappen weet ik iig dat ik eten kan kopen.

ik koop meestal huismerk producten. vind ik net zo goed en tis goedkoper.

liefs doris

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

wij hebben allebei ook een eigen rek. en een gezamelijke daar gaat dus het huishoud geld af en de vaste lasten.

Ik zou ook wel willen dat ik gewoon kon pinnen wat we willen of nodig hebben, maar dat gaat gewoon niet. Heb echt max. 200 euro per maand en als ik dat er dus door jas de eerste 2 weken hebben we daarna niets te eten.

Dan leer je wel opletten.

4. amor

amor Actief lid

19 jul 2008
    324
    0
    0
    Wij hebben 1 rekening waar zijn salaris elke maand op binnenkomt en waarvan ik dan gelijk alle rekeningen betaal en wat er overblijft zet ik op onze spaarrekening, waar ik alleen aankom als ik het echt nodig vind.

Mijn geld komt op dezelfde rekening binnen, maar dan wekelijks, dat gebruiken we voor boodschappen etc., zo weten we goed wat we wekelijks te besteden hebben en op is op, dan moeten we weer een paar dagen w8.

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    In ons gezin betaal ik de boodschappen van mijn rekening. Dat is ong. 80 Euro p. week bij Albert.
    Ik pin daarnaast ong. 50 euro voor in de portomonnee, daar gaan dan wat losse boodschappen, luiers e.d. af.
    Onze gezamelijke rekening gebruiken we voor de vaste lasten. Ik stort daar nooit wat op, dat doet mijn man van zijn eigen rekening.

6. Hummel

Hummel Niet meer actief

Ik pin wanneer mijn loon binnen is 400 euro voor de boodschappen en die verdeel ik dan over de maand. Ik besteed dus zo'n beetje 100 euro per week aan boodschappen.
    De rest blijft erop staan voor de rekeningen en kleding en extra's e.d.

Liefs Hummel.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ik heb mijnpostbank.nl en die houd ik elke dag in de gaten.

Ik pin elke zaterdag de boodschappen. Ik heb daar een vast bedrag voor gereserveerd. 75 euro is meer dan genoeg. Ik kan wel meer besteden, maar dat vind ik gewoon te gek.

Daarnaast heb ik een bedrag gereserveerd voor "overig" per maand. Ongeveer 40 euro voor shampoo, postzegels enz.

Verder zoveel mogelijk naar de spaarrekening. En als we dan iets nodig hebben haal ik het eraf.

8. Linda86

Linda86 VIP lid

^^ Hier gaat het echt precies hetzelfde. Bezuinigen op eten doen wij hier ook niet hoor.

9. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Wij hebben een gezamelijke rekening. Wij trekken 600/700 eu per maand uit voor boodschappen, roken enz. Om van te leven dus. Ongeveer 400 voor boodschappen.

De rest gaat naar vaste lasten en spaarrekening.

Ik wou dat wij bezuinigen op eten, want wij gooien altijd zoveel weg, gewoon asociaal. (dat is nieuw, even proeven, dat is ook wel lekker, en dat ook en dat ook.) Laatst 2 bakjes palingsalade een bakje filet american en 4 pakjes vleeswaren weggegooid, in 1 gooi, niet open geweest of wat ook. Allemaal over datum... Zo zonde als ik bedenk dat er in andere landen honger is. En elke keer weer neem wil ik minder meenemen, maar ben dan weer bang dat het op is ofzo. :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

10. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Leuk topic! wij bezuinigen ook niet op het eten. Maar alles maar zo kopen wil ik ook niet doen.
    We hebben een huishoudrekening voor alle boodschappen en kleding voor mijn dochter/baby.

Daar staat rond de 400 euro op. En daarvan houdt ik ook over.
    Bij een verjaardag of iets dergelijks heb ik altijd genoeg!

11. Als je 2 lonen hebt is dit wel mogelijk, maar als je niet kunt sparen van je tweede loon zeg, wat doe je dan?

Wij hebben hier maar 1 loon, en ik pin ook alles, maar ik heb nu besloten om het anders te gaan, gewoon vast bedrag voor boodschappen, en OP=OP
    Ik ga ongeveer uit van 100/130 euro per week, daar moet ik toch wel boodschappen van kunnen doen en af en toe van kunnen tanken?

12. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    ik pin altijd de boodschappen, ik krijg wekelijks loon. Me vriend betaald de vaste lasten. Ik schrijf wel alles op, omdat we een budget hebben van 120 euro per week. daar wil ik niet overheen.

13. missyb

missyb Niet meer actief

Wij halen voor 1 maand vlees,pasta's,pizza.wc papier,kattenvoer, kant en klare groenten etc bij de aldi.
    hier zijn we rond de 150 euro voor kwijt.
    Luiers kijk ik altijd of er wat in de aanbieding is zo ook wasmiddel, en we halen 1x per week een patatje we komen met alle weekend extra's op ong 300 euro uit.

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ik vind het heerlijk om op een budget te leven, :oops:

Dat vind ik veel leuker dan maar uitgeven wat je wil.

Wij hadden twee jaar lang ook twee inkomens. Zelfs een heel goed inkomen had ik op een gegeven moment. ( 5000 gulden netto en mijn man ook nog eens bijna 3000 gulden netto ) maar dat heb ik zo opgegeven om lekker te gaan studeren.

En is het echt zo erg om merkloze koekjes te halen? Maakt mij dus helemaal niks uit.

Ik heb trouwens net bij de Aldi olijfolie met truffel gehaald. Luxe,

:)

15. Alid.....is dat een nieuwe winkel :) :)

16. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    wij pinnen hier
    werken hard alle 2 dus hebben een redelijk leuk inkomen .. ik let wel op wat ik doe en spaar nog wat maar verder kijken we er niet echt naar
    vooral op tim zijn eten wordt niet bespaard... en hij heeft echt voorkeur .. ik heb de eigen merken enzo wel geprobeerd maar dat lukt echt niet
    verder kijk ik wel lekker de krantjes af .. vind dat leuk en scheeld veel geld .. boodschappen doen we overal .. dat maakt ons niet uit

17. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Helemaal mee eens Bosi, ik vind het ook fijn om precies te weten waar het geld naar toe gaat. En sinds we dat doen geniet ik ook veel meer van de luxe dingetjes die we kopen (bijv in het weekend)

Trouwens, ik moet wel, want ook ik ga mijn goed betaalde baan opgeven en in februari weer studeren. Ik heb gemerkt dat voldoening nog veel fijner is dan geld. We zullen dus flink op de rem moeten gaan trappen, maar dat heb ik er voor over! :D

18. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    denk ook dat je gaat leven naar het geld wat je krijgt iedere maand....
    als mensen echt willen kun je ook met minder rond komen, tis maar net wat je gewend bent en of je er wat voor over heb om je patroon aan te passen

19. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    wij pinnen alles, mijn man heeft liever niet dat ik geld pin, want dan weet ie niet waar het naar toe gaat. we hebben 1 rekening en daar word alles op gestort en vanaf gehaald. echt een butget hebben we niet maar probeer het wel eenbeetje binnen de perken te houden qua boodschappen hihi

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik hou op excel bij hoeveel we uitgeven en wat er binnenkomt.
    Alle bonnetje bewaar ik en dat noteer ik allemaal. Anders weet ik echt niet meer waar m'n geld blijft.
    Het neemt wel wat tijd in beslag (een avondje) maar vind het zeker handig.
    We hebben ieder een eigen rekening,maar hadden het er van de week nog over om een gezamelijke rekening erbij te nemen waar we onze vaste lasten vanaf laten halen en de boodschappen laten doen.
    Dus als we ieder ons loon krijgen laten we daarvan standaard een bedrag overboeken naar onze gezamelijke rekening.

Voor de boodschappen besteed ik zo 80 euro in de week dat is zonder luiers en voeding dat koop ik groot in begin van de maand.Zelfde geld voor shampoos enzo.

Deel Deze Pagina