Hoe doen jullie dat bij een tweede

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Roos02, 26 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Hoi mama's.

Ik vroeg me af hoe jullie het willen/gaan doen bij een tweede bevalling. Een bevalling valt niet te plannen uiteraard (tenzij je word ingeleid) maar wat doen jullie met jullie eerste kindje.

Grote kans dat ik in het ziekenhuis moet bevallen. Stel mijn weeën beginnen s morgens of s middags en moet naar het ziekenhuis dan gaat mijn dochter naar mijn moeder en blijft daar dan ook slapen. Moet ik s nachts naar het ziekenhuis dan komt mijn moeder hier en neemt mijn dochter mee als ze s morgens wakker is.

Ik hoop gewoon dat ik thuis mag bevallen en dan hoop ik ook in de nacht zodat mijn dochter gewoon in haar eigen bed kan slapen. Ze is nog nooit uit logeren geweest (1,5 is ze nu).

Hebben jullie nog tips of dingen waar ik rekening mee kan/moet houden?

2. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Toen ik moest bevallen van de 2e was de oudste bij m'n zus ! Toen ik moest bevallen van de 3e waren ze bij mijn zus en mijn moeder bij mij .
    Dit keer zullen de kinderen vast wel weer bij mij zus zijn

3. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Mijn schoonmoeder woont in de buurt en zoon heeft daar al heel vaak gelogeerd. Hij gaat dus lekker naar haar.

Kan je dochter anders niet een keer proberen te logeren daar? Misschien vidt ze het wel heel gezellig allemaal en breng je haar op het moment supreme ook geruster weg.
    (Mijn zoontje was altijd best eenkennig maar logeren bij oma vind hij geweldig)

4. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Mijn mama woont twee straten verder.

Ik krijg een geplande keizersnede en ons moppie zal dan 's ochtends naar haar gaan en tijdens mijn ziekenhuisverblijf bij mijn ouders blijven. Ze komt wel elke dag op bezoek hoor :D!!

Mocht ik alsnog weeën krijgen, dan is mijn mama standbye om de kleine op te halen. Als deze verhindert is, komt mijn zus onmiddellijk naar ons.

5. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

Hier ook bij opa en oma. Heb wel ook een soort vluchttasje voor haar klaar staan voor als zij onverwacht ergens moet logeren. Een pyjama, setje kleren en tandenborstel zeg maar.. je weet nooit hoe het loopt

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Mijn moeder woont ver weg dus ik hoop dat zij rondom het einde van de bevalling bij ons wil komen logeren. Als dat niet mogelijk is dan moet ik kijken of ik iets met mijn gastouder kan regelen. En als dat ook niet kan dan is de enige optie dat ik dus alleen in het zkh ben totdat mijn man alsnog oppas heeft geregeld. Dan zal mijn moeder wel direct komen denk ik.

7. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Hier wordt het een geplande keizersnede, de dag van de keizersnede zal ons dochtertje voor 1x in de ochtend naar de voorschoolse gaan als we vroeg in het ziekenhuis moeten zijn....Als de kleine geboren is haalde mijn man onze dochter van school om haar broertje/zusje te bewonderen.....zodat we ff met zijn 4 en zijn.
    Eind van de dag zal man familie bellen dat de kleine geboren is en dat ze de volgende dag in het ziekenhuis langs kunnen komen eventjes.

Ons dochtertje werd geboren met spoedkeizersnede....voor ik op de zaal lag waren we al 6 uur verder en was het 22 uur.....is ook niemand meer geweest vondt het ook wel fijn, had veel last van naweeën na de keizersnede was blij dat er verder geen visite was dag erna kwamen mensen pas 's avonds.

Ik vindt het niks mensen aan je bed

8. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Bij nmr 2 was ons zoontje bij opa en oma.

Toen nmr 3 geboren werd was mij zwager hier thuis aan het oppassen. Ik zou een controle ctg krijgen maar dat werd een spoedkeizersnede. Onze kids lagen dus gewoon lekker te slapen thuis.

Als nmr 4 zich aankondigt uit zn eigen zullen de kids naar opa en oma gaan of oma komt hier heen. Wordt het een keizersnede zoals het er nu voor mijn gevoel uit ziet zullen de kids naar school zijn en de jongste verblijft dan lekker bij oma.

9. Koon

Koon Niet meer actief

Zijn jullie ouders allemaal 24/7 beschikbaar dan?
    Mijn ouders werken gewoon beiden nog (bijna) fulltime. Zo ook onze broers en zussen etc.

10. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Mijn vader was al met pensioen toen mijn zoontje geboren werd, dus die was altijd stand by. Mijn moeder werkte nog 2 dagen.
    Ik ben ingeleid bij mn zoontje, op die dag was mn moeder ook vrij. Mijn dochter is de avond ervoor naar opa en oma gegaan. Ze logeerde er vaker, dus dat scheelt.
    Begin van de avond zijn mijn ouders nog even met mijn dochter naar het ziekenhuis gekomen, zodat ze haar broertje kon zien.

Ik denk dat deze keer de kinderen ook weer naar opa en oma zullen gaan, maar dat is nog ver weg natuurlijk. En ik denk dat mn dochter dan nog school heeft, dus we moeten even kijken hoe dat gaat.
    Mijn moeder is inmiddels ook met pensioen, dus mijn ouders kunnen allebei inspringen. Dus dat is fijn.
    Mijn zoontje heeft alleen nog nooit bij opa en oma geslapen, dus dat moeten we voor die tijd nog maar eens oefenen.

11. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Wij hebben geen opvang en geen familie of vrienden in de buurt die kunnen oppassen. Dus wij gaan er vanuit dat mijn zoontje er gewoon bij zal zijn.
    Hij is dan 22 maanden. Als het een thuisbevalling wordt is dat het makkelijkst, met een beetje geluk gebeurt het s avonds of s nachts en merkt hij er niks van.
    Als het overdag is of het wordt een ziekenhuisbevalling, dan zal mijn man zich meer richten op mijn zoontje. Dat zal dan multitasking worden.

12. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Ik vind dat ook nog een lastige... Bij mijn 2e ging mijn oudste bij opa en oma slapen...hoe dat dit x gaat weet ik niet...aangezien oma (mijn moeder) ongeneeslijk ziek is en waarschijnlijk niet meer zal leven als ik moet bevallen...sowieso kan ze niet meer oppassen...
    Mijn schoonmoeder is ook al een paar jaar geleden overleden...
    Schoonvader is 76... Dus een beetje te oud om op 2 kids te passen...mijn vader dan maar denk ik? Hopelijk word ik weer ingeleid zodat het iig een beetje te plannen is...

13. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36

Hoe dan? Want je kindje kan dan toch niet aanwezig zijn bij de bevalling? En ik wil echt niet dat mijn man maar een moment de kamer verlaat tijdens het bevallen hihi...
    Ben gewoon benieuwd hoor...hier namelijk ook weinig opvang/familie

14. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.189
    4.498
    113
    #14 mamameer, 26 nov 2015
    Laatst bewerkt: 26 nov 2015
    En als je een spoedkeizersnede krijgt, gaat je man dan niet mee? Want dat gaat echt niet met een peuter erbij!! Succes met je bevalling ik hoop dat het allemaal makkelijk gaat!

Ts, hier was het uiteindelijk een geplande keizersnede bij de tweede, maar mijn ouders stonden op standby als het eerder zou komen. Ze zouden dan naar ons huis komen en dan de oudste meenemen naar hun eigen huis.
    Ook hadden wij de buren gevraagd of ze eventueel snachts zouden kunnen bijspringen als het allemaal snel zou gaan, en mijn ouders niet snel genoeg naar ons zouden kunnen komen. (Ouders wonen zo'n 30 min. Met de auto bij ons vandaan)
    Eventueel vrienden of andere familie vragen lijkt me in zo'n geval ook geen probleem toch? Het is iets wat 1x voorkomt, en dan zijn meer mensen bereid om te helpen dan je denkt!!

Succes met de bevalling!

15. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Hier er ook niets voor geregeld. Ik ga uit van een thuis bevalling 's avonds of 's nachts. Mocht dit niet het geval zijn of zou het toch ziekenhuis worden bel ik me ouders, die komen dan meteen (iig een van de 2) en mocht dat niet lukken dan mijn schoonouders.

Maar ik hoop dus op de nacht zodat we eerst heerlijk met z'n 4en kunnen genieten, voordat we andere mensen op de hoogte stellen.

16. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ik heb afgesproken dat mijn zoontje naar mijn moeder gaat. Mijn moeder werkt, maar ze neemt graag verlof om er zo voor te zorgen dat haar 2e kleinkind rustig ter wereld komt, heel erg prettig voor ons dus.

@ TO misschien kun je alvast een keer oefenen met uit logeren gaan?

17. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    Opa en oma komen naar ons huis als ik naar het ziekenhuis ga, wonen gelukkig dichtbij. Dan is er oppas voor nr1 en baby

18. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Mijn ouders werken ook allebei. Maar mijn schoonmoeder zit in de ww en zit dus thuis elke dag. Ze woont ook nog eens 5min rijden van ons vandaan. Dus dat is net mazzel voor ons.

19. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Hier eigenlijk maar 1 iemand die onze dochter kan opvangen als de bevalling begint.
    De dochters van mijn man hoef ik niet te vragen voor opvang en heb geen opa's en/of oma's die gaan oppassen. Ouders van mijn man zijn overleden en ik heb geen contact meer met mijn ouders.

20. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wij hebben een gastouder in de straat die onze kleintjes zal opvangen totdat een van onze ouders arriveren. Heel fijn!

Deel Deze Pagina