Hoe doen jullie dat bij een tweede

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Roos02, 26 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Hier waren opa en oma net op tijd om zich met de oudste bezig te houden anders had papa even heen en weer moeten rennen.
    Ben om 6 uur in de ochtend bevallen.
    Mijn schoonouders wonen gelukkig erg dichtbij en kunnen hier zo zijn .

2. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Scheelt dat mijn ouders en schoonouders beide 2 minuten verderop wonen. Ik hoop alleen dat ALS mijn dochter uit logeren moet, dat ze wel slaapt. We kunnen wel een keer gaan proberen maar momenteel is ze echt snotterig en ze word best vaak wakker snachts (veel last van verlatingsangst of dromen). Ze wil een bevestiging dat ik of mijn man er is.. Iemand tips? Want voor nu zie ik dat somber in dus hoop echt dat ik savonds of snachts beval zodat ze in haar eigen bed kan blijven

3. Koon

Koon Niet meer actief

Tja dan slaapt ze een nachtje niet of minder. Je kan niet alles dicht timmeren en de situatie is dan even niet anders

4. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.870
    113
    Vrouw
    Ik ben bij de oudste thuis bevallen dus dit wilde ik bij de 2e ook.

Het is gelukkig gegaan zoals ik wilde/hoopte. De weeën begonnen s nachts om half 4 en 2 uur later om half 6 is hij geboren. Mijn oudste heeft er helemaal niks van meegekregen, die lag heerlijk te slapen. Om half 8 werd hij wakker van de rookmelder die afging omdat de douche deur open stond tijdens het douchen.

Anders hadden we de oudste naar mijn schoonouders kunnen brengen. Ik had 2 'vluchttassen' gemaakt. Maar die hebben we niet gebruikt :D

5. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik zie geen reden waarom mijn zoontje niet in dezelfde ruimte zou kunnen zijn tijdens de bevalling. We zorgen dat we voor hem een koffertje klaarmaken met leuk en interessant speelgoed. Dan kan hij zich daar mee vermaken, zowel thuis als in het ziekenhuis. Mijn man zal zijn aandacht wel moeten verdelen, maar daar maak ik me weinig zorgen om. Ik vind het fijn dat hij er bij is en de bevalling meemaakt, maar hoef niet zijn steun in de zin dat hij me aanraakt of meepuft. Dat vond ik bij de eerste bevalling ook niet prettig.

De kans op een spoedkeizersnede is zo klein, daar ga ik niet vanuit. Dan kan ik meer scenario's bedenken waarom mijn man er niet bij kan zijn, waar ik weinig aan kan veranderen.

6. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik ben ook benieuwd hoe dat zal gaan hoor bij ons
    Ik hoop ook op een bevalling in de avond/ nacht.

Mijn ouders (werken beide niet meer) wonen dichtbij maar als die overdag de hort op zijn: mn pa is dan onbereikbaar (helpt mensen vaak met hun tuin, hoewel de periode beetje voorbij is) en mn moeder ligt beetje aan wat die aan t doen is ze doet veel vrijwilligerswerk.
    Ik kan mn s-moeder bellen maar die zal er wat langer over doen om hier te zijn.
    Verder heb ik mn overbuuf gevraagd of ik die mag bellen, mn andere buuf heeft het zelf aangeboden (een schat maar soms wat te nieuwsgierig)

En dan denk ik ook nog wanneer moet ik mn man bellen? Duurt ook wel 1.5 uur voor hij thuis is van werk

7. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    hier denk ik dat we mijn ouders inschakelen... die wonen 5 minuutjes van ons af en willen ons zoontje vast op komen halen wanneer het nodig zou zijn.
    Daarnaast heeft mijn schoonzus ook al aangeboden op te passen/zoontje bij hun te brengen indien nodig, dus ook dat kan altijd nog.

8. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

26 mei 2013
    735
    522
    93
    En de reden dat t voor een kind wel eens heel traumatiserend kan zijn? Veel bevallingen zijn voor een volwassene al heftig, laat staan voor een kind :$

9. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Bij de tweede bevalling heeft mijn man de eerste nog net optijd weg gebracht naar mijn moeder.

Bij de derde bevalling heb ik mijn broertje laten komen op bij ons thuis op te passen. Weg brengen had echt niet gelukt, omdat het zo snel ging.

Nu gaan we weer mijn broertje lastig vallen als het in de avond nacht is. Ochtend en middag wordt wel effe een probleem of moet nog sneller gaan dan kan niet anders dat ze er half om half bij zijn... hoop niet haha echt nog iemand regelen.

10. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.838
    1.347
    113
    Eerste bevalling ging erg snel, dus nu grap ik wel eens dat ik nu even tijdens het middagdutje van nummer 1 beval;).

Familie woont niet in de buurt. Als het nodig is, kunnen we onze dochter bij de buren brengen. Op de dagen dat zij werken, kunnen we vrienden bellen die op ± 10 min. rijden wonen. Zo hebben we alle dagen in de week opvang achter de hand.

En stel ik beval 's nachts, dochter ligt lekker te slapen, wie weet blijft ze dan wel thuis. Maar ik denk dat ik me meer aan de bevalling kan overgeven als ik weet dat er goed voor haar gezorgd wordt en ik haar niet wakker maak als ik 'herrie' maak tijdens het bevallen;).

11. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik verwacht daar geen problemen mee. Als je er op zoekt zie je dat het veel vaker voorkomt dan je denkt ;)
    Het hangt misschien wel van de persoon af. Ik heb de vorige keer niet liggen gillen, schreeuwen of huilen. En ja, het deed wel pijn maar dat uit ik niet op een heftige manier.

Verder is het voor kleine kinderen, mijn zoontje is dan nog geen 2 jaar, veel makkelijker om mee om te gaan dan oudere kinderen. Als je er als ouders rustig onder blijft is het geen traumatische gebeurtenis.

12. rums

rums Niet meer actief

Mijn bevalling begon overdag. Ons zoontje is toen opgehaald door mijn ouders. Pas toen hij weg was zette de bevalling door. Mochten we ooit een derde krijgen dan wil ik ze ook laten ophalen.

13. Oumi86

Oumi86 Bekend lid

13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    Bij de tweede heeft mn man, voordat we nar t zh gingen zn zusje opgehaald om op de slapende oudste te passen. Deze keer weet ik het nog niet omdat mn kleinste nog erg jong en eenkennig is. We zullen het tegen die tijd wel zien. Bij de vorige hadden we eigenlijk ook niks gepland van te voren.

14. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Mijn schoonouders stonden standby. Omdat mijn eerste bevalling snel ging, hebben we hun gebeld zodra de weeën doorzette. Hij werd tegen 17:15 uur opgehaald, daarna ging mijn bevalling echt loos ;). Zusje geboren om 18:27 uur.

Oudste is diezelfde avond nog bij ons op bezoek geweest in ziekenhuis (dochter moest opgenomen worden helaas na thuisbevalling, we hebben 2 dagen op kraamafdeling gelegen) met opa en oma, maar heeft de nacht en dag daarna bij opa en oma doorgebracht. Zodat manlief de kans had om bij te komen en bij te slapen en veel bij ons in ziekenhuis te zijn.

Bij mijn derde had ik schoolgaande kinderen, dus 'uit' logeren was niet handig. Toen zijn mijn schoonouders bij ons in huis gekomen tijdens bevalling om er voor de kinderen te zijn. Ze hebben de ochtend na bevalling geholpen kids naar school te brengen e.d.

15. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Bij de 2de bevalling was mijn dochter op de naschoolse opvang en werd door mijn schoonvader opgehaald. Die haalde mij daarna op met de rest bij het ziekenhuis. Ik was net bevallen van ons overleden meisje dus was heel erg blij daarna mijn dochter te zien :(

Hoe ik dat nu ga doen geen idee. Ik heb geen contact meer met mijn schoonouders en dat blijft ook zo. Ik word waarschijnlijk ingeleid en dan denk ik dat ze naar me broertje of vader gaat, die wonen er ook vlakbij

16. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Wij hadden mijn moeder die stand by was, zelfde afspraak als bij jullie. Zij is ook gekomen en heeft hem meegenomen. We hadden nog wel voor de zekerheid een aantal mensen gevraagd om als back up te dienen als mama niet meteen weg kon of een belangrijke afspraak had.
    Uiteindelijk gelukkig geen back up nodig gehad.

Deel Deze Pagina