Hoi hoi mede borstvoedende moeder, Wat een heerlijk weertje hè? Temperaturen zijn uitzonderlijk heet. Heerlijk lekker wegzweten de hele dag als je niet in het bezit bent van een airco. Zo ook hier en man man wat wil de kleine meid vaak drinken. Hoe gaat dat bij jullie? Die van mij is ruim 5 mnd en is of aan het huilen of aan het drinken al 2 dagen lang. Ze maakt het zichzelf zo moeilijk in de warmte. Inmiddels ben ik best uitgeput aan het raken. En dan ga je twijfelen. Komt er wel genoeg uit? Iedereen om me heen helpt niet echt mee aan m’n zelfvertrouwen want ik voedt natuurlijk veel te lang en ik kan haar beter water geven. Daar ben ik het niet mee eens (ik wil m’n productie namelijk niet naar de knoppen helpen) maar inmiddels na zo weinig slaap ga ik toch twijfelen. Dus daarom mijn vraag: hoe doen jullie dat?
Zelf goed eten en vooral ook goed drinken natuurlijk. Vaak aanleggen is heel normaal! Jij verliest nu vocht via zweet en extra borstvoeding, dus drink echt voldoende gedurende de dag.
Normaal gesproken heb ik over productie. Nu zijn het zulke soepele borsten. Ben ik helemaal niet gewend. Voel me enorm onzeker. Het kan toch niet ineens op zijn?
Ik drink zelf veel water, neem wat extra fruit en leg ze allebei vaker even kort aan. Zoek ook steeds een koele plek om te voeden. Ik geef ook geen water.
Lijkt me logischer dat je op deze leeftijd eindelijk in rustiger vaarwater komt qua bv. Lees: je borsten staan niet meer voortdurend op springen omdat je productie stilaan afgestemd wordt op de vraag. Inmiddels geen bv meer hier, maar vorig jaar rond deze tijd had ik hetzelfde met mijn zoon. Heel veel drinken, voor beiden. Kan je geloven dat ik het tegenwoordig zelfs mis? Met de bv sliep ik dankzij de hormonen meteen weer in. Dat is tegenwoordig wel wat anders, helaas...
@Shakes, dank je voor je reactie. Je hebt helemaal gelijk! Alleen omdat m’n meisje blijft huilen terwijl ze dat anders nooit doet ga ik twijfelen. Ja ik kan geloven dat je het mist. Alleen ik kreeg wel weer meer energie toen ik stopte bij de oudste.
Zolang de luiers goed blijven is alles in orde. Nu met de hitte is meer aanleggen alleen maar goed. En vergeet niet ook zij zweet en daarmee ook vocht verliest. Wist je trouwens dat je lichaam de borstvoeding aanpast aan de hitte? Dan is je melk wateriger zadat je kleintje meer vocht binnen krijgt. Goed blijven drinken, dus minimaal 2 liter water/thee ect voor je zelf + 1/2 tot 1 liter extra vanwege de borstvoeding. Verder heb ik hier ook gewoon soepele borsten en geen stuwing meer en geef inmiddels voor de 3e keer borstvoeding.( 1e 2 jaar 4 maanden. 2e 1 jaar en 8 maanden en nu dus de jongste)
@Lieke1989, dank voor je reactie. Ja plasluiers die zijn er wel. Ze heeft net ongeveer 3 uur geslapen dus hopelijk zit ze nu beter in haar vel. Aan die 2 liter kom ik makkelijk maar zal nog wat meer drinken. Dacht dat het wel genoeg was haha
Ik heb mijn jongste meegenomen naar Italie toen hij 2,5 maand oud was, tijdens een hittegolf. Inderdaad heel vaak aangeleggen, dus echt op verzoek voeden. Mijn borsten waren ook heel soepel en voelden leeg en de melk was heel waterig. Dat hoort er allemaal bij met zoveel warmte. Wat er al gezegd werd, hou de plasluiers in de gaten en hou vooral jezelf in de gaten! Jij verliest het meeste vocht, dus de hele dag gewoon een glas of flesje water voor jezelf onder handbereik houden.
Probeer zelf wat rustig aan te doen en natuurlijk veel te drinken. Je kunt daarnaast lekker extra vocht tot je nemen met watermeloen, aardbei, ananas... verzin het. Geen straf toch. Wat de anderen ook zeggen; zo lang je dochter genoeg plasluiers heeft en jij je niet beroerd gaat voelen, is het prima. Ik denk dat menig flesgevoede baby, zelfs met extra water, nu ook huilerig is. Het is gewoon vervelend warm! En dan heb je met borstvoeding het geluk dat je onbeperkt mag geven Ik zou dus naast voldoende drinken, ook wat verkoeling opzoeken. Plekken met airco, beetje klungelen met water, nat doekje over het gezicht etc.