1jarige nuchter houden voor operatie (buisjes)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door toch3, 13 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.160
    113
    Mijn zoon van 1 (januari 2017) krijgt morgen oorbuisjes. Twee uur voor opname niks meer drinken en zes uur voor opname niet meer eten.
    We moeten om 7.30 melden dus vanaf middernacht niet meer eten en vanaf 5.30 niet meer drinken. Maar geef ik hem dan zo iets extra's? Geef ik om 5u nog een fles? Die fles wil hij vaak toch nog maar zul je zien vannacht niet :roflmao:

Oudste was stuk ouder (6) dus die snapte het nuchter blijven, was stuk makkelijker haha

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Een fles water mag nog wel om 5:00, een fles melk denk ik niet? Valt ook onder eten vermoed ik.

DastyQueen vindt dit leuk.
  3. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Ik zou even goed checken of melk mag. Uit mijn hoofd mocht bv tot 4 uur van tevoren. Echt melk dacht ik langer niet. Water tot 2 uur idd. Hier kreeg zoon zijn eerste buisjes bij 14 maanden, dronk iedere nacht nog maar door alle afleiding ging het prima om nuchter te blijven en ze zijn vaak als 1e aan de beurt.

toch3 vindt dit leuk.
  4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.160
    113
    Melk mag morgen idd niet meer. Wel water of ranja

5. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Mijn zoontje moest met 10 maanden onder narcose ivm een MRI.
    Ik heb hem toen 's avonds laat nog een extra fles gegeven. En 's ochtends vroeg nog wat water aangeboden.
    Het ging prima, in het ziekenhuis had hij genoeg afleiding. En hij was als eerste aan de beurt.
    Toen hij uit de narcose kwam heeft hij net zo lang gekrijst tot hij een fles kreeg. Meneer had honger, haha.

6. MamaTuttebel

MamaTuttebel Niet meer actief

Indd geen melk meer. Uit ervaring weet ik dag kinderen vaak snel aan de beurt zijn ;) daarna mogen ze weer er tegen aan en mogen ze weer lekker eten en drinken! Succes

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.160
    113
    Ze werken van jong naar oud dus verwacht wel dat hij snel mag gelukkig.
    Net nog wat brinta gegeven, nu slaapt hij. Vannacht kijk ik denk ik wat hij doet. Word hij na half 6 wakker is het pech voor hem.

8. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik denk inderdaad dat ze met drinken, helder vloeibaar bedoelen zoals water, thee, ranja en geen melk of pap.

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn zoontje was elf maand toen hij buisjes kreeg. Ik was als de dood voor dat nuchter zijn, maar uiteindelijk was hij zo onder de indruk van het ziekenhuis, dat hij niet vroeg om eten. Hij was ook als allereerste aan de beurt.

toch3 vindt dit leuk.
  10. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Heldere dranken mogen dan nog inderdaad. Maar beslist geen melk of pap en vanaf 5.30 niets meer. De kindjes zijn snel aan de beurt, het zijn korte ingrepen, meestal zijn het sessies van ca 10 kindjes die achter elkaar geholpen worden tussen 8 en 10 uur.

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.160
    113
    Gaat gelukkig wel snel ja. Oudste heeft ze nu 4x gehad maar was bij de eerste x 6 dus dan kan je uitleggen. Het wachten van te voren is het vervelendste vind ik.
    Maar zal vast goed komen. Fijn om te lezen day het ziekenhuis genoeg afleidt ;)

Vrijdag mag ik weer, dan met dochter van 6, ook buisjes. We gaan voor kwartet, nog 1 dochter zonder problemen nu :cool: (maar volgens dd arts grote kans dat zij ook nog moet)

12. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Oh jeetje zeg! Het zit je kids niet mee dan ... Als het resultaat er maar mag zijn dan in ieder geval.

Ik ben van huis uit operatieassistent (werk nu niet) en heb veel bij dergelijke ingreepjes gestaan. Toch ook regelmatig wel ouders die hun kinderen toch melk of eten hadden gegeven, maar dan gaat de ingreep dus echt niet door. Tenminste als het vooraf eerlijk gezegd word. Ik kan je zeggen dat gebeurde ook niet altijd.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    En dit vind ik dus echt dom, het wordt niet voor niets gezegd. Het gaat om de gezondheid van je kind, dus wel zo verstandig om je aan de voorschriften te houden. Al snap ik dat het bij kleine kinderen heel lastig kan zijn om ze nuchter te houden.

14. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

En toch gebeurde het ... meestal zeiden de ouders het wel eerlijk, maar ik heb meegemaakt dat je er dus achterkomt dat een kind niet nuchter is op het moment dat het gaat braken. Het is inderdaad echt heel belangrijk dat ze nuchter zijn. Maar ik geloof meteen dat het lastig is (jonge) kindjes nuchter te houden. Gelukkig heb ik met mijn eigen kids de OK nog niet hoeven betreden.

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.160
    113
    Bij de oudste merk ik flink verschil :) hopelijk bij deze 2 ook en hoeven ze niet zo vaak terug. Ik heb waarschijnlijk verkeerde dominante genen gegeven:|

Melk/eten krijgt hij nu niet meer. Alleen nog water/aanmaak.

Is het echt zo dat hoe ouder hoe groter de kans op spastische bewegingen bij het in slaap raken? Oudste had dat laatste x heel erg, schrok me rot:oops: (wordt wel elke x beroerd wakker ook) Beetje angst nu voor morgen daardoor ook al weet ik rationeel dat het "niks" voorstelt zo'n ingreep

16. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Anderzijds vond ik het ook zo frustrerend dat ik foute adviezen kreeg ivm nuchterheid... Mijn zoontje kreeg toen nog bv, en ik wist absoluut zeker dat voor bv hetzelfde advies geldt als bij heldere vloeistoffen. Nagevraagd bij diverse lactatiekundigen en bij LLL. Verschillende keren gebeld naar de pediatrie en dit aangegeven, en tóch zeiden ze dat hij na middernacht geen bv meer mocht. 's Ochtends opnieuw aangekaart bij de lk van het ziekenhuis waar we waren, en die was razend op de pediatrie omdat ze haar advies dat bv wel langer mocht maar bleven negeren. Toch jammer dat er zelfs bij pediatrie zo'n vreemde kronkels zijn.

17. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Mijn dochter heeft bij de 9 maanden en bij 1,5 jaar buisjes gekregen. Beide keren zonder problemen nuchter geweest. In de auto sliep ze omdat het nog vroeg was en op de terug weeg was ze nog suffig van de narcose.
    Eenmaal thuis Kreeg ze eerst wat drinken en brood. Dit ging goed. Vond ze prima. Niets van gemerkt dat ze honger had.
    Succes morgen

toch3 vindt dit leuk.
  18. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ik heb bij mijn kinderen (de jongste was 10 maanden toen hij ze kreeg en de middelste was 14 maanden toen hij ze kreeg) niks anders gedaan qua eten: Gewoon avondeten, die van 10 maanden ook nog een fles voor het slapen en naar bed.
    De volgende ochtend heb ik ze zo laat mogelijk uit bed gehaald en heb ze meteen in de auto gezet om naar het ziekenhuis te gaan. Daar waren ze zo afgeleid door alles wat ze zagen, dat ze niet naar eten verlangden.
    Ik was bang dat als ik ze vroeg wakker zou maken, ik juist hun ritme in de war zou gooien.

19. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Je hebt gelijk, het duurt soms heel erg lang voor bepaalde wetenschappelijke inzichten overal zijn geaccepteerd en doorgevoerd.
    In het Erasmus doen ze nu zelfs een proef met helder vloeibaar blijven geven tot een kind naar de ok moet.

Vero0504 vindt dit leuk.
  20. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Tweemaal daarna rechtstreeks naar huis? Toen mijn zoontje op elf maand buisjes kreeg, moest hij verplicht een nacht in het ziekenhuis blijven omdat ze narcose bij een baby jonger dan een jaar niet vertrouwen.

Deel Deze Pagina