Dames, Mijn baby van 15 dagen oud was tot een paar dagen geleden een tevreden baby die bijna de hele dag sliep. Langzaam ging ze meer huilen en het wordt steeds erger. Ik denk zelf aan verborgen reflux en weet nu even niet wat te doen. Dit is waar ze last van heeft: Niet plat willen liggen Veel slikken Tong naar buiten steken Soort keel schrapen Snel wakker worden en huilen Af en toe beetje spugen Veel boertjes laten Na elke fles de hik Vuistjes in mond Hoofdje naar achter gooien Ze krijgt fv. Nutrilon standaard. 7x 90 bar le duc met 3 schepjes. Ze drinkt rustig. Bedje staat omhoog. Maar helpt niet echt. Hou haar na de fles 20 min rechtop. Wat kan ik doen? Wilde met cb overleggen maar kan niet in weekend. Wachten tot maandag om te overleggen over indikken voeding of overstap naar andere voeding? Dit nu zonder overleg doen? Of maandag naar de ha? Wat denken jullie en wat zouden jullie doen?
heel herkenbaar, hier begon het ook na een kleine 2 weken. ik zou gaan indikken, vaak helpt dat bij kindjes met reflux al heel goed. dat is ook het eerste dat het cb gaat adviseren.
Ik zou ook gaan indikken met JBPM. Alles goed schuin zetten, ook de kinderwagenbak. Wil ze wel op jullie arm slapen?
Hier begon het huilen met 8 dagen. Ze was heel gespannen en wilde/kon niet liggen. Klonk als pijn. Bij ons geen reflux, maar vastzittende nek- en rugwervels. De osteopaat heeft ons heel erg geholpen. Ik zou alvast de voeding indikken. Kijken of het helpt. Hiervoor hoef je echt niet te wachten op het CB. Schrik niet als het CB aanraadt om in te bakeren en te laten huilen. Veel huilende baby's zitten in een cirkel waar ze niet uitkomen. Dan huilen ze van oververmoeidheid, maar kunnen ze niet in slaap vallen. Het is bij onrustige baby's wel erg belangrijk om voldoende slaap te krijgen! Maar dit kan ook zonder te laten huilen. Laten slapen op je schoot/buik, in draagzak of leg ze eens op hun buik.
Dank jullie wel. Ze slaapt wel op m'n arm. Laten huilen doe ik sowieso niet! Maar indikken dus nu alvast. Met nutriton? Of dan overstappen op bijvoorbeeld nutrilon ar? Krijgt ze meer krampjes van ingedikte voeding?
Ze kan van indikken inderdaad krampjes krijgen. Koop een dokter brown fles dat beperkt bij veel kindjes de krampjes. Roer de voeding ipv van schudden. Houd je aan alle leefregels van reflux. En als dat niet helpt ga na de ha! Hier ook alle klachten van reflux gehad inclusief hele voedingen uitspugen. Maar ze had er zelf geen last van dus hoefde geen medicatie. Mijn dochter krijste echt puur om de honger. Want elk boertje kwam er melk met hele golven uit. Echt heel erg en zielig. Sterkte met je wondertje.
Ja staat op t pak 1 schepje per 100 ml geloof ik (schepje zit er ook bij want die is erg klein.) Water moet wel goed op temp zijn anders klontert het erg. Goed roeren met een vork!
het hangt er heel veel vanaf hoeveel nodig is. Ik ben zelf geen fan van nutriton want Tim kreeg er enorme verstopping van (en nadat hij stopte met huilen van de pijn door de (verborgen reflux) begon hij dus te janken door de buikpijn), maar je moet maar net een natuurwinkel in de buurt hebben. Bij ons hielp de jbpm van natufood veel beter. qua schepjes is het even uitvogelen, er staat een richtlijn op het pak maar ik heb genoeg gelezen dat het bij veel niet klopt, sommige kindjes hebben meer schepjes nodig, andere kindjes zijn al gebaat bij minder schepjes. En inderdaad roeren, niet schudden.
Ok bedankt. Kon geen jbpm kopen. Heb nutriton gekocht. Nu een half schepje op 100 ml gedaan. Kijken of dit goed gaat zo.
Tot nu toe haalt t weinig uit. Ze heeft de hele nacht liggen slikken en rochelende geluiden gemaakt. Zal ik dit filmen en morgen naar de ha gaan?
Heb nu 1 schep gedaan. Maar dan moet ik denk ik een andere speen nemen? Ging nu al wat moeilijk er doorheen.of mag dat niet?
Ik gebruikte friso comfort. Daar zit al jbpm in. Verder zijn we ook naar een osteopaat geweest. Na 4 behandelingen klachtvrij!
Tja.. Herkenbaar het begint altijd bij 2 weken ) Het kan zijn van alles want sympthomen hetzelfde bij kraampjes reflux kma en vastzittende nek ( niet kunnen ontspannen). Reflux komt bij 95% dus is meeste verdachte. Enige wat je kan doen is in volgorde een en andere uitschakkelen... Stap over naar comfort voeding en laat het 2 weken inwerken dan weet je of reflux minder wordt. Hoe eerder je dat doet hoe minder geirreteerde slokdarm ze krijgt. Verdikken met nutriton kan ook maar ik zou gewoon overstsppen naar comfort voeding.. Kraampjes heb je niet in de hand maar je kan infacol geven. Ga naar osteopaat. Verder tja.. We hadden precies hetzelfde en hoe erg is het ook maar het wordt alleen maar erger.. We hadden het tot week 5 en na voeding en osteopaat ging het erg goed gelijk. Ze heeft nu geen last meer. Symptomen waren ook wat jij heb: hikken vaak, slikken verslikken, herkouwen, rare gezicht, geluiden alsof iets vast zit in keel. Soms of bijna nooit spugen. Bedtje omhoog helpt niet, rechtop houden ook niet. Gelijk huilen na flesje, snel drinken. Gespannen lichaam, overstrekken, knuisjes. Druk met benen en armen, huilen erg lang en ontroosbaar. Niet slapen of hazenslaapjes. Op buikt liggen niet leuk vinden. Of het echt reflux was of meer het gevolgt van niet kunnen ontspannen weten we steeds niet want osteopaat en voeding hebben we samen laten lopen omdat we geen kracht meer hadden te wachten voordat een of andere uitgesloten kan worden We geven nu dunnere voeding enkel laatste flesje voor hongerige babys maar ze lijkt geen last van reflux hebben. Alle voedingen vervagen durf ik niet .. Succes!
Je kan naar ha gaan maar die zal niks aan doen. Huilt je baby echt uren en uren lang dan ga je naar eerste hulpt je baby wordt opgenomen en 24uur geobserveerd. Maar ik zou het pas doen als verdikte voeding niet helpt... Cb kan je gewoon gaan ze zullen je ook gewoon verdikte voeding adviseren..