Hoe doen jullie dat, een sociaal leven er op nahouden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nora1983, 24 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

wij plannen hier ook alles om de middagslaap heen. Ze begint t nu soms over te slaan dus morgen gaan we bijv wel de hort op en slaapt ze hopelijk tussendoor in auto of wandelwagen. Dierentuin hebben we ook wel eens gedaan en sliep ze in wagen of meteen in de auto bij het wegrijden. Ik ben heel erg van structuur maar soms moet zo een dagje best kunnen. Zeker voor jezelf.

Ik ga ook vaak alleen weg overdag of s avonds als ml thuis is of we gaan samen en regelen een oppas.
    Sinds ze in een geweldig leuke fase zit van maandenlang gillen en chagrijnig zijn heb ik totaal geen schuldgevoel als ik weg ga. Heb t juist hard nodig!

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#22 MMarianne, 25 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 okt 2014
    "Om de hapjes heen plannen" bij een dreumes van 1.5?!
    Maar over iets als yoga: ik ging bij de fysio pilates volgen maar doordat man vaak later dan 19 uur thuis is kon ik vaker niet dan wel, ben toen gaan zoeken en in het dorp hiernaast bleek een sportschool te zitten met diverse groepslessen en met kinderopvang...zo kon ik op de woensdagochtend toch nog pilates doen, even met mezelf bezig zijn. Ideaal, misschien zit er ook zoiets bij jou in de buurt :)

3. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik vind het wel fijn als mijn meiden in hun eigen bedje kunnen slapen, maar als we bijvoorbeeld een dagje naar een pretpark/dierentuin/etc gaan dan gaan we gewoon en gaat het meestal hartstikke goed. De jongste slaapt dan meestal uiteindelijk wel in de wagen.
    Als we thuis zijn en bijvoorbeeld naar het zwembad (is toch meestal maar een paar uurtjes) of park, bos etc. gaan dan kies ik er wel voor om het voor of na het middagslaapje te plannen. Ook met verjaardagen etc.

4. Haazz

Haazz Actief lid

26 mrt 2013
    184
    0
    0
    Is het niet een ideetje om voor of na de slaapjes van je kindje zelf iets leuks te organiseren? Als ik afhankelijk moest zijn van de planning van anderen/verenigingen/kerk om een sociaal leven te hebben, werd dat inderdaad een lastig verhaal.

Een spelletjesmiddag, een alternatieve hondenwandeling met bevriende hondenliefhebbers, een kookclubje, wijnproeverij, met je vriendinnen zumba in de huiskamer (ipv naar een sportschool).

Overigens houd ik ook rekening met het ene slaapje van mijn dochter (1,5 uur). Maar er zijn uitzonderingen op de regel. Daar kies ik dan bewust voor en moet ik me iets meer uitsloven om haar gezellig te houden.

5. fl01

fl01 Actief lid

28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook af en toe lastig. Ik vind een bepaalde regelmaat wel belangrijk en vooral bij de eerste wilde ik me er vaak aan houden. Heb geleerd zelf iets flexibeler te worden, want anders beperk je jezelf gewoon. Maar probeer ze toch altijd nog zoveel mogelijk in hun bedje te laten slapen (en niet in buggy oid). Alleen wij zitten nu met 2 kindjes die precies om en om slapen. ZL (net 1 jr) slaapt smorgens tussen 10 en half 12. Daarna samen lunchen en slaapt DL (2.5 jr) zo tussen 1 en 3. En dan ZL nog een uurtje tussen 3 en 4 ongeveer. Dus zowel in de ochtend als middag is het nu lastig plannen…

6. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Helemaal met je eens!
    Lastige situaties heb jij met 2 kindjes, dan heb ik niks te piepen;)

7. fl01

fl01 Actief lid

28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Soms lastig ja, maar soms ook lekker dat je allebei de kindjes alleen wakker hebt. Alleen om iets te gaan ondernemen is het wat lastiger (en het huishouden lukt toch ook wel wat minder..) Maar ik bedenk me dan altijd maar dat het een fase is..Over een tijdje slaapt ZL ook nog maar 1x en dan liggen ze hopelijk tegelijk op bed, 1x per dag...In elke fase heb je voor en nadelen...

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Wij hebben ons voorgenomen om ons nprmale.leven zoveel.mogelijk te behouden in hoeverre dat gaat.
    dus ze is vanaf het begin veel weg geweest overal naar toe. Slaapjes deed ze in de wandelwagen en nu in de buggy. Savonds slaapt ze in een campingbedje of groot bed bij visite. Ook tijdens een wandeling innde ardennen gaat ze mee in zon rugzak waar ze in kan slapen als ze moe is.
    een avondje weg deed ik alweer toen ze 6 weken oud was, had toevallig een feestje. Papa kan haar even goed naar bed brengen en nog steeds doen we het om en om.

De regelmaat die jij aanhoudt is super goed maar heeft een nadeel dat je gebonden bent. Ons nadeel is dan weer dat als we thuis zijn ze dus vaak een verschillend ritme heeft ;) en dus echt alleen slaapt wanneer ze moe is ;)

9. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Om de hapjes heen plannen zoals ik hierboven schrijf, klinkt gek maar een fruithap in de wandelwagen met boodschappen doen vind ik niet altijd zo handig, denk aan een plakkerige peer ;)
    En als ze 's middags uit bed komt, krijgt ze vaak eerst wat drinken en een koekje en gaan we daarna op stap. Soms gaan drinken en koekje mee, dat kan ook. Hangt er een beetje vanaf of we haast hebben.

Als ik bijv naar een vriendin ga, neem ik het gewoon mee en eet ze daar een fruitje of koekje.

Pfoe met 2 kindjes die om en om slapen, dat is lastig!

10. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Zo doe ik het ook, vond het ideaal toen dochterlief zelf een fles/tuitbeker kon vasthouden en een koekje uit de hand kon eten:D Zodra ze wakker is en we weg moeten druk ik haar met koek & drinken in de auto:D

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Als ik in de ochtend weg moet en ik weet niet hoelaat we terug zijn neem ik altijd een banaan en twee boterhammetjes mee en de drinkbeker. Mochten we ergens stranden onder lunchtijd kan ze gewoon haar dingetjes eten. Alhoewel we ook wel eens ergens lunchen en dan bestel ik iets voor dr.

12. fl01

fl01 Actief lid

28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Ach ik ga nu gewoon iets minder vaak weg, die tijd komt snel weer. Maar ben op zich ook wel graag thuis, we hebben grote tuin en grote woonkamer, dus ze kunnen toch al veel spelen. Maar doe wel gewoon 's avonds wat dingen (sporten oid). En soms dan maar geen fruithap of net een uurtje later slapen, zit ook niet helemaal vast aan die tijden. Mn ouders wonen bv op 45 min afstand rijden, is een mooie afstand om net ff een tukkie te doen....

Deel Deze Pagina