Hoe doen jullie dat, er tip-top uit zien met kleine kids???

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Nora1983, 25 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

Vraag ik mij ook altijd af. En snap ook niet dat je je fijn kan voelen in een trainingsbroek of positiebroek. Vind het ook totaal geen moeite om even m'n haar te doen en make-up op m'n gezicht te kwakken..

2. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    #42 amdaa, 27 feb 2016
    Laatst bewerkt: 27 feb 2016
    Het is denk ik vooral een kwestie van instelling.

Als je de positiesbroeken en huispakken de kast uitgooit trek je vanzelf leukere kleren aan. Je kunt immers niet in je pyjama naar buiten en aankleden kost evenveel tijd, wat je ook aantrekt.
    En haren kammen en je opfrissen kost echt niet veel tijd, toch? Het heeft meestal helemaal niks met het kind te maken. Je hoeft een 2jarige niet volle 12uur per dag te verzorgen/vasthouden, en dat doe je waarschijnlijk ook niet.

En natuurlijk moet iedereen vooral blij zijn met zichzelf, ik ga ook niet dagelijks mijn haar uitgebreid föhnen omdat iemand anders dat van me verwacht. Maar als ik zelf daar behoefte aan zou hebben, dan vind ik er wel tijd voor.
    Als je wacht totdat er 'tijd over' blijft, dan blijft het meestal liggen ;)

3. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Ik ben er wel mee bezig en probeer altijd mijn best te doen, voor mezelf, voor mijn man, kinderen en ook de buitenwereld. En idd ben ik wel eens jaloers op vrouwen die van nature niets hoeven te doen aan zichzelf en als ik het niet doe ik er uitzie als een vaatdoek..:$
    Ik ben nu sinds een jaar huismama en ik heb mijn zwangerschapsbroek na 2 weken aan de wilgen gehangen en ik loop nooit in mijn joggingpak, heb ik niet eens.. Terwijl ik in een buurt woon waar gemiddeld mensen in pyjama en op sloffen naar de supermarkt gaan:(
    Dus daar hoef ik t niet voor t laten ;)

Als je wel tips wilt om je snel en toch mooi op te maken kan je ook gewoon eens bij Douglas of ici paris binnen lopen en advies vragen. Of nog leuker, bij de MAC counters kan je je op laten maken voor een bepaald bedrag, en voor dat bedrag koop je dan je make up die ze gebruiken. Dus stel dat je kiest voor de "behandeling van 60 euro" dan is de behandeling gratis maar besteed daar 60 euro en kan je thuis aan de slag. Zo heb ik mijn bruidsmakeup laten doen ;) was mooi en gelijk mooie spulletjes!

4. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Goh als ik een dagje vrij ben heb ik toch gewoon mijn jogging aan hoor :) Veel comfortabeler om met de kleine te spelen of om 't huishouden te doen. Als ik wegga, kleed ik mij natuurlijk om!

Make-up draag ik enkel als we weggaan. Hier thuis en op het werk vind ik dat niet nodig. Als ik eens de vroege heb, staan we om 5.30 op en is het hier een drukte van jewelste, dan heb ik daar ook geen tijd/zin in :)

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wat een leuk idee. Doen ze dat bij elke Mac counter of alleen de grote? Heb er namelijk nooit een bordje voor zien staan ofzo.. En ben groot Mac fan haha.

6. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Door eerder op te staan dan de kinderen. Ik moet al om 7.20 de deur uit voor mijn werk, maar de kinderen worden rond 7.15 wakker gemaakt. Dus ik geef ze een kus, de jongste geef ik nog bv rond 7. Verder zie ik ze 's ochtends niet. Dus ik heb alle tijd om me klaar te maken.

Verder sport ik 2x per week, dus blijf ik er lichamelijk ook goed uitzien.

7. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    En MAC make-up is inderdaad heel fijn. Ik moet zeggen dat ik sinds ik overgestapt ben van goedkope make-up naar MAC het altijd goed blijft zitten, zelfs met vieze handjes.

8. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Ook op mijn vrije dagen ga ik de deur uit om boodschappen te doen of te wandelen met de kleintjes of ik ga op bezoek bij iemand. In het weekend doen we leuke dingen, vriend en ik gaan ook vaak uit. Ik ga dan echt niet in een joggingbroek lopen. Sterker nog: die heb ik geen. Ik heb ook geen huispak of pyjama. Dus ik heb de mogelijkheid niet.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Alleen op vrijdag loop ik er meestal zonder make up bij, dan heb ik om 9 uur peuter zwemmen met zoonlief en zijn we om 10 uur klaar, dan gelijk boodschappen halen, even douchen en samen op de bank een kopje koffie met zoonlief, dochter ophalen en dan besef ik meestal, ohja.... Maargoed dat is 1x per week! ( En trek je dan een tuniek met legging aan voelt dat net zo comfy als een huisbroek, daar ga ik idd ook de deur niet mee uit. )

10. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Ik zie er altijd heel verzorgd uit (vind ik tenminste:D) Ik voel me dan ook veel beter. Ga niet zonder makeup de deur uit. Bij ons het een kwestie van teamwork in de ochtend. We gaan allevier ongeveer gelijk de deur uit 3 dagen per week. Als ik douche is man bezig met de kids en andersom. De kinderen zijn de ene dag vroeger wakker dan de andere en ook vaak niet tegelijk. Maar ik heb altijd wel een half uurtje in totaal nodig: douchen, makeup en aankleden. Het is zaak om op tijd eruit de gaan. We hebben samen echt wel ruim een uur nodig om de deur uit te komen. De avond ervoor bedenk ik wat ik zal aantrekken. Over een paar maanden zal het nog beter plannen en samenwerken worden want dan hebben we 3 kids! Met de ochtend voeding en ook soms nog kolven erbij is dat echt wel even hectisch. We zullen wsl meer s avonds gaan voorbereiden. Brood smeren misschien ook douchen (maar ik hou zo van douchen in de ochtend.;)).

11. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik draag 'm enkel als we binnenshuis blijven. Als ik ga wandelen of naar de winkel ga of eender wat, doe ik uiteraard andere kledij aan :) Maar puur om binnen te zitten vind ik een joggingbroek of huispak nog het fijnste. Ook enkel bij koud weer, in de lente/zomer draag ik een shortje of een kleedje binnen.

12. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Wat is het "nut" dan van een zwangerschapsbroek ver na de zwangerschap? Gewoon een oprechte vraag hoor, geen verwijt.
    Maar kan me niet voorstellen dat het lekker zit, oké de eerste week na de bevalling misschien nog wel, maar je krijgt toch vrij snel je oude postuur weer terug, de buik is in ieder geval niet meer dik( bij mij dan). @Verox

13. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik houd gewoon van mooie spullen dus ik heb eigenlijk alleen maar leuke kleding in mijn kast. Ik werk bovendien 4 dagen per week dan kan ik moeilijk niet opgemaakt en zonder mijn haar te doen op mijn werk verschijnen. Hoe ik dat doe? Ik leg de avond van tevoren mijn kleding klaar (dat is dus als ik werk bijna altijd een rokje, jurkje, mantelpakje of pantalon met blouse/jasje etc) Draag áltijd hakken naar mijn werk.

Ik douche 's avonds en fohn dan mijn haar droog. 's ochtends sta ik om kwart over 6 op en maak mij klaar in de badkamer, kleed mij aan, bewerk mijn haar met de stijltang en maak mij op. Kost me 20 minuten ofzo. Dan zoontje uit bed aankleden, eten et voila.

Op mijn vrije dag draag ik een makkelijke spijkerbroek maar die is dan nog leuk, leuke laarzen maar dan zonder hak en mijn haar doe ik gewoon altijd. Het enige wat ik dan niet doe is mijn make up omdat ik dan altijd ga zwemmen met mijn zoontje en 's avonds sporten. Maar als ik smiddags dan iets heb ga ik mij alsnog opmaken.

En het weekend doe ik juist extra mijn best omdat mijn man dan thuis is en ik de tijd heb. Maar goed misschien is het verschil dat ik het leuk vindt om te doen?

Enige verschil met vroeger is dat ik vroeger altijd lekker 's ochtends ging douchen en bijna een uur met alles bezig was. Maar ja ik ga niet om 5 uur op staan dat gaat me te ver haha.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Niet ver8x, maar ik heb bijvoorbeeld heel lang zwangerschapsbroeken gedragen omdat andere broeken pijn deden aan het litteken van de keizersnede. Nu zelfs nog wel eens last van en de laatste keer is al 3, 5 jaar geleden.
    En dat postuur heb ik sowieso nooit teruggekregen.

15. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Na een keizersnee of andere wond door wat dan ook kan ik het me natuurlijk wel voorstellen. Maar echt die zwangere buik, met baby erin zoals wanneer je op het eind loopt, is toch weg, het is dan sowieso platter toch? En dan zakt mi de broek af? Of was dat bij jou niet?

Ik heb zelf dat ik tijdens mijn zwangerschap ook breder word onder mijn okselgedeelte/ borstkas etc. Daardoor kan ik bepaalde jassen en vesten nu niet aan.

16. Veera

Veera Niet meer actief

Haha het eerste wat ik in ieder geval NIET meer aanwilde na de kraamweek was een zwangerschapsbroek :D lekker ver in de kast en mijn eigen kleding weer aan!

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Haha, ja ik verkeek me er zo op... Ik viel tijdens de zwangerschap eerst 10 kilo af en was direct na de bevalling al met al iets onder mn 'oude' gewicht. Dus in de kraamweek al pakte ik een gewone broek uit de kast.. Die kwam echt niet over mn heupen! Snapte er niets van gezien mn gewicht... Haha, het is nog redelijk goed gekomen hoor, ik pas op mn borsten na, mn trouwjurk nogsteeds.

18. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik was ook blij mijn eigen kleren weer aan te kunnen. Ik ga deze zwangerschap wat mooie rokken kopen, ik heb 2 broeken gekocht en vind dat genoeg broeken. Nu wil ik wat nette rokken zodat ik me ook wat beter voel tijdens de zwangerschap. Die zou ik na de zwangerschap waarschijnlijk wel kunnen vermaken tot gewone rokken. Dat is wel mijn grens wat betreft positiekleding na de zwangerschap.

19. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Als je 30 kilo aankomt in je zwangerschap( tot 2x toe) dan duurt het echt heeeeel lang voordat je je figuur terug hebt. Als dat uberhaupt gebeurt.

20. Boommm

Boommm Niet meer actief

Maar dan kun je toch gewoon een grotere maat broek kopen ipv je zwangerschapsbroek aan te doen?

Deel Deze Pagina