Dan nog "snap" ik niet hoe een positiebroek blijft zitten na de zs. De baby is er dan uit en bij mij zakte het echt als een drilpudding ineen. Tuurlijk snap ik wel dat je niet direct je oude figuur terug hebt, aangezien alles ws ook breder is geworden. Ik had bijv bij 8 weken al positiekleding nodig, omdat mijn heupen/ bekken al breder waren geworden. Maar voor mijn buik hoefde ik dat echt niet te doen, dat bleef daar haast niet zitten. En hetzelfde stel ik me voor na de bevalling, maar dat is dan ws bij iedereen ook weer anders.
Ha ha...jaaaa dat is echt voor iedereen heel anders.... Ik had maat 34..1.58 en woog 52 kilo Net voor de bevalling woog ik 85 kilo Na de bevalling 67 kilo En jaren daarna 63 kilo. Ik kreeg het er eerst echt heel moeilijk af. Misschien ook door de borstvoeding en mijn bekkenpijn. Ik kon niet sporten en moest wel goed eten. Nu ben ik 49 kilo...kan gewoon weer sporten et cetera...maar het heeft bij mij dus echt 4 jaar geduurd voordat alles weer op zijn plek zat. Ik hield trouwens ook lekker lag de zwangerschapsbroek aan. Die waren ook mooi dus geen probleem. Maar goed...ik heb nu geen kleintjes meer...niet echt. Onze jongste help ik in de ochtend nog wel een beetje...maar ook niet echt meer...dus ik heb alle tijd voor mezelf. Ik douche trouwens pas 12.00 uur in de middag... na het sporten als de kinderen op school zijn. Ik was me dus elke ochtend en doe mijn make up en haar...meestal als de kinderen klaar zijn met ontbijt en we nog de tijd hebben voordat we naar school gaan... dat is meestal 20 minuten. Dan heb ik de hond ook al uitgelaten.
Dat kan, maar heeft niet iedere net-moeder de illusie en wens weer snel de oude te zijn?! Zwangerschapsbroeken/rokken zitten prima na je bevalling. Immers draag je ze toch ook als je korter(week of 16) zwanger bent en dan ben je toch ook nog niet gigantisch.
Bij mij hielp het om te denken als ik naar de wc moet ga ik ook, dat duurt ook 5 a 10 min. dus nu neem ik 5 a 10 min. om mijn make up te doen en haren, dat ze nog echt klein waren. Als oudste naar peuterspeelzaal ging , zette ik de tv even aan en kleinste in de box. Kleren klaar leggen s avonds en gelijk aantrekken s ohtends. Nu dat ze groter zijn doe ik verzorging als ik of net wakker ben of als ze aan het ontbijten zijn of als ze opgehaald worden sta ik in jogging in de deur te zwaaien .. veel plezier en dan doe ik dat pas als ik de deur uitga of klaar met huishouden ben etc.
Ik gebruik geen make-up, nooit gedaan ook, dus dat scheelt al een hoop tijd. En me wassen, haren netjes doen en af en toe wat wenkbrauwen plukken kost ook niet zo heel veel tijd. Ik loop nooit, echt nooit, in een joggingsbroek, maar gewoon altijd in normale redelijk nette kleren. De enige luxe die ik mezelf gun is dat ik elke 2 maanden bij de kapper mijn haar laat knippen en verven (gewoon in mijn eigen kleur, omdat ik grijs aan het worden ben). Ik zie er niet superhip of chique uit, maar wel verzorgd en dat kost echt geen moeite.
Ik snap je helemaal hoor! ( Ik heb zelfs nog een witte zomer rok wat een positie rok is, linnen rok met een zachte band, maar die zomer rok draag ik zo weinig in een jaar dat ik 't goed vind hoor, niemand die merkt dat 't een positie rok is en hij zit heerlijk!
Simpel... ik doe geen make up niet meer op om te gaan werken... Sta op om 6u en ben om 6.45u het huis uit. Wassen, tanden poetsen, aankleden en koffie drinken... en naar het werk...
Haar en make up duurt hier niet lang. Wassen en droog föhnen doe ik sowieso in de avond net als bodylotion/ scheren/ epileren/ nagels lakken. En verder heb ik altijd een lade vol maillots die heel en netjes zijn en een kast vol jurkjes waardoor ik in 5 minuten aangekleed ben. Paar goede basis sieraden en het is zo moeilijk allemaal niet. Joggingpak en pyama doe ik ook niet aan. Ik heb een yoga broek en een hardloopbroek, die zijn om mee te sporten.