Al jaren (7) zijn ik en mijn man op zoek naar een geschikte woning. Nu hebben we eindelijk een woning gevonden, die redelijk aan ons wensen voldoet (er moet nog wat geïnvesteerd worden). Wij wonen in een super klein appartementje. Zwanger worden ging helaas niet vanzelf, maar na 4 jaar ging onze droom (ivf) toch eindelijk in vervulling. gezin de woning voor ons ook al te klein was en wij verhuizing wel in de planning hadden, maar niets konden vinden (en gelukkig wel een extra kamer hadden). wonen we nu met zijn drieën in ons klein appartement. En inmiddels is nummer 2 onderweg! We zijn in de wolken maar hebben helaas geen kamer extra en de noodzaak dringt nu echt om door te zetten. financieel gezien hebben we alles rond en weten we precies wat we kunnen. we hebben een zeer netjes bod geplaatst (minder dan 5% onder de vraagprijs), maar de verkoper geeft geen centimeter toe. (terwijl deze man in de schuldsanering zit en het huis eigenlijk ook niet langer meer kan betalen). wij zitten nu echt aan onze max en balen dan ook ontzettend. we willen eigenlijk nu ook niet zomaar een ander huis kopen (om maar te kopen omdat we het wel nodig zijn uiteraard, terwijl dit huis wel naar ons zin is). ik ben nu 25 weken in verwachten, dus actie is nu ook wel echt nodig! We hebben inmiddels na ons eindbod al een week niets gehoord van de verkoper. wat zouden jullie doen, kijken wat we erbij kunnen lenen (terwijl we eigenlijk dit bedrag heeeeeeeeeeeeel coulant vinden/dit bedrag krijgen we er ook nooit meer uit, maar we hebben dit er wel voor over want we zijn beide gek op het huis). wachter en kijken wat de verkoper alsnog doet.... makelaar van de verkoper bellen en een einddatum doorgeven tot wanneer ons bod staan, zodat wij ook meer weten waar we aan toe zijn. (ons huidig bod) of toch verder zoeken of afwachten??? de hormonen maken nu echt dat ik niet meer helder kan denken, dus ik hoop dat jullie raad weten...
Ik zou toch, proberen, rustig verder te zoeken. Je zegt zelf al dat de woning niet aan al jullie wensen voldoet. Ik weet natuurlijk niet of dit wel haalbaar is, maar verder kijken kan echt geen kwaad. Je moet niet meer willen uitgeven dan je kunt en zeker niet op je max willen zitten. Meestal zijn er nog wel andere geschikte woningen te vinden Wat zou je doen als je niet zwanger was? Kwa extra kamer, mogelijk kan de kleine eerst nog een tijdje bij jullie op de kamer of kunnen de kinderen samen op 1 kamer. Ideaal is misschien anders, maar het kan een oplossing zijn.
Afwachten. Je woont nu in een appartement met 2 slaapkamers begrijp ik. Daar hoef je niet acuut weg dus. Kinderen kunnen best met 2 op een kamer hoor. De baby kan de eerste tijd bij jullie op de kamer in een wiegje. Ik snap dat je al lang wat anders wil en al lang "wacht" maar nu niks overhaast doen omdat je het wachten zo zat bent. Want je zit nu al aan je max zeg je. Meer lenen zou ik dus niet gaan doen. En de verkoper/makelaar onder druk zetten, zou ik ook niet doen. Gewoon wachten. Andere stappen kun je altijd nog doen op termijn. Hoe kan het trouwens dat er in 7! jaar niks anders geschikts voorbij is gekomen? Dat begrijp ik niet goed.
Je hebt kans dat de verkoper toestemming af moet wachten voor de verkoop. Je huis mag alleen met NHG verkocht worden als de verkoop prijs reëel is, dat houd ongeveer in niet lager als 8% onder de getaxeerde waarde. Dus moet je bijv ook nog een onafhankelijke ( niet door de verkopende makelaar ) taxateur laten komen, en na aanleiding van die taxatie krijg je wel of geen toestemming. Dit duurt allemaal wel langer als een week zeg maar, wij zijn van augustus tot eind oktober bezig geweest met onze verkoop met een restschuld. Ik snap dus wel dat jullie niet binnen een week antwoord krijgen. Ik zie zelf ook wel mogelijkheden in een huis met 2 slaapkamers en 2 kindjes ( Wij hebben 4 slaapkamers en een peuter en kleuter maar in de praktijk gebruiken we voor het slapen alleen onze en dochters slaapkamer want de jongste slaapt nogstees het liefste bij ons )
Ik zou de verkopend makelaar contacteren. Aangeven dat jullie nog niets hebben gehoord en dat jullie de reden niet weten, maar dat dit je eindbod is en dat het staat tot (x datum) en dat jullie anders verder gaan zoeken. Soms moet je het hard spelen
ze staan nog niet onder behandeling ivm hun schulden, ze zijn officieel nog niet failliet verklaard, maar we weten uit betrouwbare bron dat ze dit wel zijn en ze nu ook actie moeten ondernemen, anders neemt de bankt het over. dat maakt het ook zo lastig. het appartement waar we nu wonen is echt heel klein, (echt onvoorstelbaar klein) we kunnen geen box kwijt, (dan kan de kleine niet meer spelen), we hebben geen eetkamertafel (past ook niet) en kunnen net een tweezit kwijt. we slapen al jaren tussen de dozen en rommel, want we hebben geen zolder. We huren een kleine box, waar we broodnodige spullen kwijt kunnen, want ook dat kunnen we hier niet kwijt (een maxicosi zouden we bv al voor de koelkast moeten plaatsen) - het is al jaren aanpassen. we zijn er nu ook echt wel klaar mee. een woning zoeken is mbt de wensen van mijn man best lastig. hij is eigen ondernemer en wil nu echt aan huis gaan werken, omdat hij vrijwel niet thuis is. dit huis is in die zin dan ook perfect, we zouden er bij wijze van jaren kunnen wonen, maar er moet nog wel wat geïnvesteerd worden. Het is niet zo dat we het niet kunnen doen, maar het huis is gewoon niet meer waard, als we naar de toekomst kijken weten we nu al dat we nooit alle kosten er meer uit kunnen krijgen en dat geeft in bepaalde zin ook niets, maar we willen er niet nog meer verliezen. maar we willen de woning ook niet uit onze handen laten glippen......
Je hoeft niet failliet verklaard te zijn om je woning met schuld te kunnen verkopen hoor, hier kunnen ook andere redenen voor zijn. En als jullie zo klein wonen is het heel begrijpelijk dat je wilt verhuizen... Hoe groot is het gat tussen wat jullie willen betalen en wat ze ervoor willen hebben?
er zit nu nog 15.000 euro tussen, wij hebben nog een tegenbod gedaan, maar de verkoper wil nu niet meer zaken, heel frustrerend. wij wilde graag het verschil delen (dat hebben we ook aangegeven), maar de verkoper wil hierin niet mee gaan en blijft bij zijn standpunt. Nu kunnen wij wel zeggen, van naja om die laatste paar, dan moeten wij dat maar doen, maar dat is het hem nu juist. het is nu net een eenrichtingsverkeer en het is een netjes bod, de "gun"factor is een beetje weg. Zitten nu in de met hakken in het zand situatie. maar goed, ik weet ook wel dat ik het niet persoonlijk moet zien, maar doe dat maar eens, haha.
Een nicht van ons heeft in zo'n zelfde situatie een aankoopmakelaar inegschakeld. Die was het na bezichtiging met hun uiterste bod eens, heeft met de verkopend makelaar overlegd en uiteindelijk is hun bod geaccepteerd. Als je ervan overtuigd bent dat jullie bod (of zelfs nog 7.500 euro erbij) redelijk is, zou je dat ook nog kunnen overwegen.
daar hebben wij ook over na gedacht, maar die neemt ook ongeveer 20% van het bedrag wat hij van de vraagprijs afkrijgt. dus dat kost ons dan ook bijna 5500 euro....
Dan zou ik een andere aankoopmakelaar zoeken Wij hebben 1400 euro betaald (ook nog eens op basis van no cure no pay) en hij heeft 31.500 euro van de vraagprijs afgekregen voor ons! Was wel een hoge vraagprijs (489.000) vandaar dat er zoveel af kon, dat is niet erg reeel bij een huis van 2 ton natuurlijk
Nou, dat gebeurd hier wel hoor. Bij vraagprijzen van 210.000 en dan uiteindelijk voor 180.000 kopen. Hier betaal je ook geen percentage voor de aankoopmakelaar maar een vast bedrag van 1000.
Ik zou niet meer betalen dan jullie huidige bod als dat hoed voelt. Aangezien jullie zo klein wonen zou ik spullen in de opslag zetten en tijdelijk gemeubileerd gaan huren. Kost zeker meer per maand maar geeft lucht om een goede volgende stap te zetten. Zou zeker niet overhaast gaan kopen.
dat willen we ook zeker niet. de vraagprijs ligt voor dit huis 425.000,--. Dus dat bedrag van 1400 vind ik dan ook zeker hel netjes, ik zal eens om me heen kijken . mijn man wil helaas niet 2 keer verhuizen. maar het is zeker een mooi alternatief, mocht het niets worden dan is dit zeker ook nog een mooie oplossing. want hier blijven is helemaal geen optie, haha.