mijn baby is 7 weken, als ik zie dat hij moe word gapen enz dan doe ik hem in zijn bedje. Hij slaapt niet zomaar uit zichzelf of overal. Hoe zit het met jullie babytjes, slapen die overal of moeten jullie ze een handje helpen?
Hoe bedoel je dat hij niet uit zichzelf slaapt? Mijn dochter sliep echt overal maar dat wordt wel steeds minder. In de wagen wordt het steeds lastiger als die stilstaat bijvoorbeeld. Ze slaapt ook niet echt meer op vaste tijden zoals eerst. Als ik zie dat ze moe wordt dan sri ik haar thuis in bed. Zijn we ergens anders dan leg ik haar nu nog in de bak van de wagen. Dat gaat soms goed en soms niet.
Ik bedoel als de baby moe is en hij ligt bijvoorbeeld in de box of op de bank dat hij of zij uit zichzelf in slaap valt. Begrijp je wat ik bedoel?
Als ik merk dat mijn zoontje slaapt heeft dmv gapen, bleek zien etc. dan pak ik hem op en stop hem in zijn bedje, hij gaat dan vanzelf slapen. Hij slaapt zo nu en dan ook in de reiswieg maar zijn bedje is toch zijn favo. Op bezoek in de reiswieg, thuis in zijn bedje. Hij slaapt ingebakerd, gisteren lag hij op de bank, op een gegeven moment viel hij in slaap, we zaten echt te kijken van woooooow voor het eerst, hij werd wel snel wakker door zijn maaiende handen. Ik hoorde ook van iemand dat zodra ze wat ouder worden vanzelf overal gaan slapen, klopt dat?
Ze moeten dit leren en voor jezelf liefst zo snel mogelijk. Met een klein babietje kan het wel prettig zijn als ze zalig op je arm in slapen vallen, maar kleine kindjes worden groter (en zwaarder ). En hoe ouder ze zijn hoe moeilijker ze het leren he. Wij hebben ons zoontje ook steeds slapen gelegd als we de eerste tekenen van slaap zagen. In het begin is dit misschien wel een beetje doorbijten, maar op 2 dagen had hij het hier onder de knie. En nu is het echt wel zalig hoor: we leggen hem in zijn bed en dan weet hij dat hij moet slapen. Hij heeft zijn ogen meestal al toe als we de deur toe doen .
Hoi, Milan slaapt nooit uit zichzelf, vak valt hij bij mij in slaap op schoot. Als ik hem bij de de eerste tekenen van moeheid in bed leg (gapen enzo) is het krijsen geblazen. Dan pak ik hem op, troost hem, en leg hem dan weer terug, maar dat werkt niet. Hij houdt het zo 2 uur vol. Uiteindelijk haal ik hem er dan weer uit en slaapt hij zo binnen een minuut op de arm. Ik moet dan zeker 30 minuten blijven zitten, zodat ik zeker weet dat hij vast slaapt. Dan pas kan ik hem in bed leggen. Doe ik het eerder, word ie weer wakker en kunnen we weer van voorafaan beginnen......
Mijn zoontje heeft vanaf dat hij 6 weken oud is geleerd om zelf in slaap te vallen. In week 5 hebben we hem laten huilen voor het naar bed brengen (duurde vaak maar heel even) en na een paar dagen was het prima. HIj gaat nu (8 maanden oud) nog altijd gemakkelijk naar bed, zowel overdag als 's avonds. Ik zie het bij vriendinnen die hun kind in slaap wiegen, op schoot hebben, lopen etc.. ze kunnen het niet zelf en ze gaan het niet zelf aanleren. Vaak zijn er erg te begrijpen redenen waarom ze er ooit aan begonnen zijn maar ik zie nu nog kinderen van 2, 3 en zelf 6 jaar oud die niet zelf in slaap komen of waar continu een matras in de kinderkamer ligt waar papa of mama op liggen om bij hun kroost te zijn wanneer deze in slaap moeten komen. Een collega heeft een bedritueel van 45 minuten. Bij ons is het 5: luier verschonen, slaapzak aan, verhaaltje lezen, muziekdoosje aandraaien, aai over de bol en daaaag! Tot straks / morgen. Prima! Ik ben blij dat mijn man me heeft aangespoord om de kleine man toch even te laten huilen zodat ik even een hapje kon eten rond 19:00 in de eerste paar weken
Mijn baby is vandaag 4 weken. Als hij moe wordt leg ik hem in bed en 9 van de 10 keer slaapt ie dan binnen een paar minuten. Heel soms valt hij in de box al in slaap (daar ligt ie meestal een paar minuutjes voordat hij naar bed gaat). Regelmatig valt hij ook op de arm al in slaap, tijdens het voeden. Ik maak hem dan wel wakker voordat ik hem in bed leg. Dat gaat vanzelf, omdat hij ingebakerd wordt en daar wordt ie dan wel wakker van. Ik leg hem dus eigenlijk altijd wakker in bed en daar valt hij dan meestal wel vanzelf in slaap. Als hij in de box echt lekker ligt te slapen, laten we hem wel eens daar liggen, maar dan slaapt hij meestal maar een uurtje of zo. In bed slaapt hij veel langer, dus we maken daar geen gewoonte van. Mijn oudste heeft ook nooit ergens anders geslapen dan in bed of in de kinderwagen. En nog steeds, als hij moe is staat hij zelf onderaan de trap te roepen dat hij naar bed wil. Dus zomaar overal slapen, dat gebeurt bij hem nog steeds niet.
Als je vraag eigenlijk is of je kind op een gegeven moment op welke plek dan ook in slaap kan gaan vallen, is het antwoord nee... In eerste instantie sliep Thirza overal, maar ze heeft steeds meer gewoon een rustige, prikkelarme omgeving nodig om in slaap te kunnen vallen. Daar valt ze dan wel vanzelf in slaap... ligt vaak eerst wat te kletsen en dan op een gegeven moment wordt het stil. Maar ze slaapt dus echt alleen in een bedje of iets dergelijks, (kinderwagenbak, weekendbedje, travel-cot). Niet zomaar in de box en zeker niet als er van alles gebeurt. Als ik haar op bedje leg en zelf van alles ga doen op haar kamer, gaat ze bijv. ook niet slapen.
Liam slaapt nergens uitzichzelf in.. hij is te druk, ik moet hem inbakeren voordat hij rustig word en gaat slapen.. als hij dan eenmaal slaapt, na ongeveer 10 min tot een kwartier slaapt hij zo 3 a 4 uur door.. Hij sliep eerder alleen maar op mijn arm en als ik hem dan weg legde was het hel totdat ik begon met inbakeren, afgelopen donderdag, nu gaat het geweldig! Groetjuhs
hier gelukkig makkelijk... als wij tygo in bed leggen valt ie vanzelf in slaap het moet dan wel heel erg donker zijn op zijn kamertje anders lukt het niet overal slapen doet ie niet... er zijn dan te vaak veel prikkels denk ik
hier slaap ze wel uit zichzelf. even morrelen en dan gaat ze slapen. Ik leg haar in bed als ik zie dat ze gaapt. Meestal bij de 2e keer. Ligt ze in bed en gaan ze huilen dan kan ik omdat ik bv geef haar nog een slokje melk aanbieden. Dit hoeft niet vaak maar soms heeft ze het even nodig. Even die warmte nog. Ze gaat wel wakker in bed maar het geeft net dat stapje om te slapen.
hier een mannetje wat overal( ook bij visite thuis, in de box, in een drukke kamer) makkelijk zelf in slaap valt, in de box, kinderwagen, bed, campingbed, maxi cosi of op iemands arm/ benen. het ,maakt hem niets uit. zodra hij begint te gapen of wat dan ook leggen we hem vaak weg, maar niet altijd soms laat ik hem doel bewust bij mij in slaap vallen MAAR dan laat ik hem ook 3 uur later bij mij wakker worden, hou hem dan dus bij me(de hele tijd). We hebben hem vanaf week 2 overal mee meegenomen. eerst kortere periodes maar nu zijn we rustig 6 a 8 uur van huis, we zijn dan wel het meerendeel van de tijd bij iemend thuis natuurlijk.regelmatig een dagje thuis en dan altijd 1 x lekker bij mama slapen ( hij is nu 6 weken).
Dit is wat ik bedoel als ik zeg dat kleine kindjes groter worden. ALs je nu al hem moet in slaap wiegen en dan 30 minuten erbij moet blijven, wat gaat het dan geven als hij ouder wordt? Als je er geen problemen mee hebt, des te beter. Maar ik denk toch dat het serieus zwaar wordt zene. Ik weet dat het niet makkelijk is en dat ik misschien makkelijk praten heb, maar ik zou toch proberen het hem zo snel mogelijk af te leren. Ik zie het bij mijn neefje, die is nu 2,5 en dat was vroeger ook dat ze er moesten bijblijven enzo, dan is er een matras op zijn kamertje gekomen waar mama of papa 's nachts naartoe moesten verhuizen en nu ligt hij elke avond tussen hen in, nadat ze er een 45 minuten eerst moeten bijliggen voor ze zelf nog eens iets aan hun avond hebben. Zij hebben nu heel veel moeite en problemen om het hem af te leren en het lukt dus niet omdat hij alles bijeenkrijst anders. Beter de korte pijn nu denk ik dan. Het is absoluut maar wat goede raad hoor, niet opvatten als kritiek
7 weken is nog zo jong. Nona is nu 4,5mnd en begint nu goed te leren zelf in slaap te vallen. Als ze moe wordt leg ik haar in haar bedje met haar speentje en 9/10 valt ze in slaap. Lukt dat niet dan wieg ik haar even en leg haar dan als ze slaapt in bed.
Eummzz: Daar ben ik het dus niet mee eens. Ze leren het echt wel hoor. Als ze zo jong zijn hebben ze echt mama-honger! Dan willen ze de hele tijd dicht bij mama, ook om te slapen. Nona sliep tot over 2,3 weken nooit uit zichzelf! En nu doet ze het perfect. Zonder er iets voor te doen. Je moet niets forceren, ze gaat echt niet tot haar 10 jaar mama nodig hebben om in slaap te vallen hoor
Liam is dus het tegenovergestelde.. hij wil niet meer bij iemand in de armen slapen.. hij wil nergens meer slapen alleen als ik hem inbaker.. hij wil niet eens even lekker knuffelen na de fles bij mij.. maar je hebt wel gelijk, ze leren vanzelf inslapen wanneer ze daaraan toe zijn..
Ik had het nu ook vooral over het feit dat ze er 30 minuten moet bijblijven en dan pas kan weggaan. Denk dat je ze dat gewoon maakt en het moeilijk is om het af te leren (uit de ervaring met mijn neefje, daar is het ook zo begonnen) Ochja, ieder doet het op zijn manier natuurlijk he, ben gewoon blij dat wij ons zoontje gewoon in bed moeten leggen en dan direct kunnen weggaan.