Zijn er hier mamas die ervaring hebben met een badbevalling, ofwel thuis in een eigen bad of huurbad. Of in het ziekenhuis. Heb je het als prettig ervaren? Wat vond je voors en tegens? Dankjewel alvast
Zijn al wel eens topics over geweest, Misschien kun je hier al veel uit halen? (Zelf geen ervaring mee, wel overwogen maar doe het toch maar niet) http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/644578-thuis-bevallen-geboortebad-ervaringen.html
Ik ben vorige maand thuis in bad bevallen. Kan het alleen maar aanraden, wat een fijne bevalling heb ik gehad! Thuis in eigen bad bevallen mag niet, geen idee waarom, want zo'n bevalbad is me toch een apparaat en onhandig voor verloskundige en voor jezelf als je eruit moet. Ik kocht hem via marktplaats, nieuw, voor dezelfde prijs waarvoor je hem kan huren. Na eerste controle vk en eerste cms ontsluiting is vriend het bad gaan vullen. Hij stond op babykamer. Heb eerste uren gewisseld van bad naar bed omdat de warmte van het bad me ook nog wel eens aanvloog. Maar heel fijn om keuze te hebben. Later in de bevalling in hele fijne concentratie gekomen en alles heel fijn in het bad kunnen laten gebeuren(heb cursus hypnobirthing gedaan, maar weinig geoefend eerlijk gezegd). Vond het lastig dat ik er regelmatig uit moest voor check omdat ik al persweeen had en ontsluiting niet vorderde, dat bad is hoog! Heb uren op m'n knieƫn en hangend over de rand doorgebracht, heerlijk. Kon toen ook het hoofdje geboren zien worden, zo mooi. Had alleen graag de baby nog even onder water gehouden na bevalling, maar de verloskundige heeft moeten helpen omdat het iets te lang duurde omdat haar hoofdje gedraaid zat en haar armpje opgeslagen, dus is zij sneller boven water gehaald. Maar zij was zo relaxt van de bevalling dat ze haar even hebben moeten triggeren om te kijken of ze het wel goed deed. Het was een prachtige ervaring, heb me heel erg prettig gevoeld en riep direct na de laatste keer keer persen dat ik het zo weer zou doen Ik gruwelde altijd van het beeld mezelf te zien bevallen op een bed met m'n benen in m'n nek, geen goed gevoel bij en heb altijd de wens gehad thuis in bad te bevallen. Zo veel geluk gehad dat alles goed is gegaan en is gegaan zoals wij wenste! Dikke aanrader
Eigen bad is te smal over het algemeen, daarom moet je een bevalbad, die zijn groter en breder etc. Althans hoe ik het heb begrepen. Wel mooi om te lezen hoe orettig je het hebt ervaren! (Het trekt me nog altijd wel...wie weet mocht er ooit nog een volgende komen...maar eerst maar eens deze op de wereld zetten)
Dat is inderdaad waar Keija! De kosten zijn wel een beetje jammer, maar ik vond het meer dan waard. Succes met de bevalling, heb vertrouwen!
Klinkt wel echt als een mooie bevalling daantje90 Ik ga de vk even mailen vragen of ik het via haar kan regelen als het goed is kan dat. Die andere topic net ook gelezen en het lijkt me steeds fijner. Keija inderdaad nog maar even, succes met de laatste loodjes
Dank dames Sowieso met je vk bespreken, zij kan aangeven of ze uberhaupt badbevallingen begeleiden en tips geven mbt dingen regelen. Ik zou bijv thuis eerst moeten laten controleren of de vloer het zou houden (oud huis, houten vloer, 800 liter/kg gewicht dragen..) en je moet hem vanaf 37w in huis hebben. Of meenemen (meeslepen) naar het ziekenhuis (waar ze bij ons geen bevalbad hebben, maar wel toestaan) was ook een optie, maar daar moet je van te voren het aangeven en toestemming vragen en tekenen dat je verzekerd bent voor eventuele (water)schade. Voor mij werd alles bij elkaar te veel gedoe en getwijfel of ik dit wel echt wil. Ze hebben bij ons in het ziekenhuis een gewoon bad, dus als compromis wil ik daar evt in om de ontsluitingsweeen op te vangen. Als het niet prettig is hoef ik me ook niet schuldig te voelen dat ik vanalles heb geregeld wat ik niet gebruik.. Maar als je het kunt regelen met je vk is dat alleen maar makkelijk. Succes met je keuze miesje!