tja, wij wonen in een klein huisje en het is al snel warm boven. het was gisteren al 22 graden op de kleine zijn slaapkamer. mijn vriend had hem in bed gelegt maar hij begon al snel te huilen. te warm dus. alle ramen open gezet en een ventilator in het kozijn. toen was het 1 graad afgekoeld en kon hij weer slapen. helaas zal het van de zomer moeilijker worden als de temperatuur zo hoog blijft snachts. hij ligt ingebakerd en kan echt niet zonder de pacco doek. hoe doen jullie dat dan?
Ik zou hem alleen in de luier in de doek leggen. Geen dekentje gebruiken, dan moet het wel gaan denk ik.
ik heb hem zonder deken en laken wel in zijn rompertje laten slapen vanacht, maar toen vondt ik hem vanacht dwars in zijn bedje, hij had dus flink zitten woelen.
ja, dat ging vanacht dus nog wel, omdat het rond de 20 graden was. maar wat als het in de zomer niet meer zoveel afkoeld snachts? hoe krijg je de kamer dan op zo'n temp. dat hij kan slapen? ik heb het idee dat hij tot de 20 graden goed slaapt, daarboven niet meer.
Je mag niet te lang inbakeren, zodra ze willen gaan draaien is het gevaarlijk. Dus misschien als het straks erg warm is, dat hij al niet meer ingebakerd ligt.
hij is nu pas 9 weken, en ik ben vorige week bij de kinderarts geweest en die wou nog niet gaan afbouwen, dus ik zal hem nog een tijdje moeten inbakeren. hij is trouwens altijd al ingebakerd in alleen zijn romper (met korte mouwen) want met kleding aan was het ookal te warm.
Lijkt me inderdaad lastig... kan je geen airco kopen en koelen voordat hij naar bed gaat? Want inbakeren als het zo heet is lijkt me ook niet prettig slapen (als hij dan al kan slapen...). En misschien gaat het wel mevallen met de warmte, of komt dat later pas als je er wel mee moet stoppen (Eva is nu 17 weken en begint om te rollen (rolt nog niet door), ook met slaapzak aan )
Je zou kunnen kijken voor een puckababy, dan ligt hij nog wel met zijn armpjes naar beneden, maar dat is een stuk minder warm http://www.puckababy.com/
Is jullie kamer misschien koeler? Dan kun je zijn bedje beter bij jullie zetten. Inbakeren moet afgebouwd zijn voor ze kunnen rollen, dus met 4 maanden moet je echt beginnen met afbouwen, met 6 maanden moeten ze uit de doeken zijn. Het wordt nu gelukkig weer wat koeler, dus je hebt best kans dat hij in de echte hitte al zonder slaapt.
de puckababy is idd van dun katoen, dat scheelt een stuk. Maar ik begrijp dat jullie kinderarts het ermee eens moet zijn?
ja, idd, bij het ziekenhuis en cb werken ze alleen met de pacco doeken. onze kamer is wel wat koeler, maar dat scheeld maar 1 graad ofzo.