Hoe doen jullie dat? Is nu bijna 1 jaar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wizard, 17 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wizard

wizard Actief lid

19 apr 2006
    338
    0
    0
    Wanneer Iris last van tandjes heeft of in een sprongetje zit vertikt ze het echt om brood te eten. Wat ik dan doe is haar een flesje aanbieden. Met als gevolg dat ik vaak nog steeds op 3 a 4 flessen op een dag zit. :confused: Hoe zit dat bij jullie kindjes van bijna een jaar? Het is toch de bedoeling dat ik de flessen ga minderen maar weet eigenlijk niet goed hoe ik dat moet doen als zij zo weinig vast voedsel blijft eten. Met de pot mee eten en fruit gaat wel redelijk tot goed.

Liefs eva

2. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik zit eigenlijk al een tijdje op 1 fles per dag
    maar toen mijn man vakantie had in de kerst periode vond ik het verdomd moeilijk om zo vroeg op te staan :oops: ik gaf haar toen smorgens ook gewoon en fles en als we smidags weg gingen deed ik haar ook een fles maar ik gaf haar dan wel gewoon haar fruit en haar warme eten

3. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik ben gister begonnen lars zelf een bordje brood te geven zodat hij het zelf in zijn mond kan stoppen. ging super, daarvoor ging meestal de helft over de vloer, nu maar een stukje.

4. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    en als je dan bambix pap geeft met een lepel?

5. sim

sim Niet meer actief

nah elijah is net een jaar geworden en eet ook ineens geen brood meer!

korstjes zo tussen door eet hij wel, maar smiddags een broodje wil hij niks meer van weten.

ik pak gewoon wat fruit nu, dat wil hij wel.

komt vanzelf wel weer goed denk ik..

6. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ook geef een als hij geen broodje eet pap.
    maar dan ben je nog niet van de voeding af, moeilijk...

7. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Ik zou ook pap geven, zo erg is dat toch niet. En je kan straks (of nu langzaam) over gaan op gewone melk met pap. Tja als ze na zo`n periode wel weer gewoon brood eet zie ik het probleem niet zo. Maar ja misschien heb ik makkelijk praten, mijn meisje is gek op brood. En ja soms eet ze even wat minder brood, dan krijgt ze meestal wat extra fruit of `s middags een stuk ontbijtkoek ipv een soepstengel. Of eventueel pap, ook pap vindt ze heerlijk. Ze krijgt `s ochtends vaak pap.

8. robentes

robentes Actief lid

25 okt 2006
    109
    0
    16
    Ik laat Joris zelf eten, en zelf bepalen hoeveel. Ook hij heeft soms erg last van zijn tanden en eet dan veel minder! Gister heeft hij over de dag in totaal 1,5 broodje gegeten: net bij het ontbijt ging er in 1 keer 1,5 broodje in!
    Maar ik ga niet compenseren met meer melk (borstvoeding krijgt hij...) Dat gaat ook nog steeds op verzoek, en de ene dag drinkt hij 5 keer op een dag, de andere dag 3 keer.
    Volgens mij heeft hij soms gewoon een dagje minder trek. Ook het avondeten is erg verschillend, op het moment is hij zo kieskeurig! Als ik bietjes, worteltjes of pasta eet gaat het prima, maar iedere andere groente weigert hij!

En dan eet hij dus niet... maak me er niet zo druk over, hij voelt zelf het beste wat hij nodig heeft, daar vertrouw ik op!

9. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Damian heeft tot een maand of 15 ook weinig gegeten.
    Waardoor ik tot een jaar ook nog op 3/4 flessen zat.
    Ik zou er niet teveel zorgen over maken dat eten komt vanzelf wel.
    Gewoon blijven aanbieden, de omslag komt vanzelf wel een keertje.

10. wizard

wizard Actief lid

19 apr 2006
    338
    0
    0
    Dank jullie wel voor jullie reacties! Het komt eigenlijk maar weinig voor dat Iris goed brood eet, hooguit een paar stukjes. 's Ochtends ben ik op een gegeven moment gestopt met het geven van pap omdat ze de lepel uit m'n hand sloeg. Ze wil het allemaal zelf doen. Toen ben ik begonnen met ook 's ochtends brood te geven. Ik laat haar zelf stukjes pakken en zelf eten. Ik ben ook zo bang dat ze niet gek zal zijn op brood omdat mijn vriend en ik ook niet gek zijn op brood. Ze geeft wel duidelijk aan dat ze honger heeft. Tja, en dan pak ik uiteindelijk toch maar weer een flesje. Gister heeft ze trouwens tussen de middag bijna een hele boterham op. Dat kwam omdat ik het brood in de tomatensoep had gedoopt, vond ze heerlijk! Ik denk ook dat ik me er maar niet al te druk om moet maken, anders wordt het zo'n strijd.

11. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Wat heb je allemaal op brood geprobeert, daar kan het ook aan liggen.
    Kaas/smeerkaas/smeerworst gaan goed
    Pindakaas iets minder.
    Gewoon vlees op der broodje vind ze niets.
    En stroop staat op nummer 1
    Heb je dat al eens geprobeerd?

Marije krijgt:
    7.00 fles + 1broodje
    9.30 tussendoortje + drinken
    11.30 fles (soms melk/soms diksap) +2 broodjes
    15.00 tussendoortje + drinken + fruit
    17.00 Avondeten

Veel succes

12. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Hier gaat het op sommige dagen ook wat minder met het brood. Als ik het ze zelf in de hand geef gaat het dan wel goed. Ze willen erg graag zelf! Voor Martijn geldt groot stuk in de hand en afhappen en voor Lotte kleine stukjes klaarleggen en ze pakt ze 1 voor 1. Per kind kan het dus wel heel erg verschillen heb ik gemerkt.
    Als ze hun brood echt niet willen eten zijn ze hier meestal wel te porren voor een soepstengel (of 2 ;) ) En anders een krentenbol voor de afwisseling.
    Als hartig beleg zoals smeerworst en smeerkaas niet gaat hebben we hier chocopasta achter de hand en dat gaat er (bijna) altijd in als zoete koek!

Succes!

Deel Deze Pagina