mijn zoontje begint krampjes te krijgen , echt vervelend want ik heb verstaan dat je er niet veel tegen kan doen .. nu hebben ze mij verteld venkelthee te drinken en ik ben milupa venkelthee gana halen , die ikzelf moet drinken , maar ik heb ook begrepen dat je het aan de baby zelf kan geven nu magdit al op 2weken? en hoe geef je het hem dan(hoeveel,..) zijn er mss nog tips van ervaren mama's alvast bedankt ! xxx
ik heb het ok gehaald maar mijn zoon vint het niet lekker maar op de verpaking stond niet echt een leetijd heb het gevraagt en mag dierekt al wel zij ze. maar de verhoudingen weet ik ok niet 1 schepje zij ze maar je niet hoeveel water
Ik heb hele goeie berichten gehoord van Cinababy van VSM, is homeopathisch en is denk ik echt het proberen waard. Sommige mensen kunnen zich soms erg druk maken over de krampjes, tuurlijk het is heel zielig zo'n klein ding maar als het niet al te erg is zou ik hem/haar gewoon lekker rustig op je buik laten liggen en strelen en voor de baby zingen bijvoorbeeld. Van buik op buik wordt de buik lekker warm en dat helpt ook. Mijn ervaring is dat de krampjes meestal met een kwartiertje weer weg waren. succes
HIer ook hele goede ervaring met Cinababy! Ik dacht ook dat venkelthee werd afgeraden voor baby's maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Bij mij heeft de cinababy niet geholpen,ze kreeg alleen meer krampen van. Heb venkelwater,en venkelthee geprobeerd in combi met luuf rond de navel te smeren en deze met een warme doek om de buik te binden. Buikkrampjes waren zoo voorbij... Succ6
Hmm hier werd ook venkelthee aangeraden maar je mag ik geloof max. 4 kopjes per dag drinken ofzo te veel is niet goed in ieder geval en dacht dat je je baby er een theelepeltje van mocht geven. ik vond het alleen wat eng dat je er kennelijk te veel van kan geven.. maar niemand precies weet wat te veel is. dus uiteindelijk heb ik kabouterfeestthee gehaald dat is thee die ook geschikt is voor zuigelingen en waar je dus niet te veel van kan drinken. met daarin onder andere venkel en anijs.. beiden goed tegen buikkrampjes. je kan het zelf drinken.. (doe ik dus hele dagen eignelijk nog steeds ondanks dat de krampjes redelijk over zijn.. tis namelijk ook stimulerend voor de borstvoeding en bovendien gewoon lekker) en je kan het aan je baby geven op het moment van krampjes gewoon met een lepeltje. Anne vindt het zelfs erg lekker En nu ze medicijnen krijgt... krijgt ze die dus met de kabouterfeestthee ipv water. werkt best goed.. overigens.. wat bij ons vaak ook wel helpt asl ze er last van heeft.. is op dr buik op je arm leggen en dan gwoon een beetje lopen want tja.. je kan wel zeggen "die krampjes gaan wel weer over met een kwartiertje" maar dat gingen ze hier dus niet en ik vind het echt verschrikkelijk om tezien dat zo'n ukje onwijs kramp in dr buikje heeft. vooral omdat uiteindelijk.. niets ECHT supergoed werkt dus veel troosten.. beetje druk op de buik houden.. voetjes tegen dr billen drukken.. en tja.. je kan dus cinababy of thee proberen te gebruiken. ik vond het practische van het zelf drinken.. dat je de krmapjes voorkomt ipv dat je wacht tot ze er zijn.. en er dan pas wat aan gaat doen.
Lees even wat het Voedingscentrum over venkelthee zegt: http://www.voedingscentrum.nl/voedingsc ... eilig_.htm NIET aan babies geven en als je het zelf drinkt: niet meer dan 1 mok per dag! Als je borstvoeding geeft en je kind heeft krampjes, dan helpt het vaak om naar het borstvoedingsmanagement te kijken. Krampjes zie je vooral als in de eerste weken de borsten (te) veel melk maken of als de toeschietreflex erg sterk is, waardoor een kindje zich verslikt. Hieronder een link waar je meer info kunt vinden: http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... _baby.html Om een oplossing op maat te vinden kun je het beste even bellen met een vrijwilliger van VBN of LLL.
mja dan ben ik dus weer blij dat ik veiligheidshalve maar gewoon wat anders heb uitgezocht want volgens het cb hier mag dat dus wel gewoon... de waarheid zal in het midden liggen denk ik de vraag is.. wat zijn de gevolgen als je per ongeluk toch.. of te veel geeft? i mean. je mag je kind tegenwoordig ook geen puntje met suiker en brandewijn meer geven.. toch is mijn vader bijv. een volwassen vent geworden net als zovelen van zijn generatie denk ik blijft altijd lastig wat je wel/niet mag geven en gelukkig veranderd het ook "nooit"