hoe doen jullie dat? kindje en werken?

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door odet, 19 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Uiteraard!

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ik doe mee!

3. Doenka

Doenka Lid

28 jul 2006
    63
    0
    0
    ziekenverzorgende
    Ik ben ook een alleenstaande mama en werkzaam in de zorg.
    Ik ben na mijn verlof 24u p.w. gaan werken ipv 32(voorheen). En dat bevalt me prima zo!
    Ik heb een geweldige gastouder die eigenlijk altijd kan en ook op meerdere kindjes past in de leeftijd tot 4 jr. Dus zo leert hij ook met andere kindjes omgaan/spelen/delen.

En ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om niet te werken. ;)
    Het is een heerlijke uitlaatklep en fijn om even met wat anders bezig te zijn dan alleen "moederen".

4. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    hoi Doenka, heb jij de gastouder zelf gevonden of via een bureau? en hoeveel kinderen zijn er in dat gezin?

5. Doenka

Doenka Lid

28 jul 2006
    63
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ik heb haar via een gastouderburo.
    Zij heeft max 5 kindjes per dag. De ene dag zijn ze met z'n 3-en, andere dag met z'n 4-en etc...dus heel wisselend. Soms is hij ook alleen, als ik bijv in de weekenden werk.

6. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hallo, hier ook een BAM.

Het liefst zou ik fulltime voor mijn kindje willen zorgen, maar financieel zou ik daar niet beter op worden.
    Dan heb je de tijd om voor je kleintje te zorgen maar vervolgens kun je helemaal geen leuke dingen doen, omdat het geld er niet is.....

Ik werk de ene week 4 dagen en de andere week, 3. Om en om. Gelukkig heb ik een goede baan. Mijn dochter gaat 2 dagen in de week naar de opvang en 1/2 dagen passen mijn ouders op. Zij hebben zich ingeschreven bij een gastouderburo.

Kijk maar 's op www.toeslagen.nl, hier kun je precies uitrekenenen hoeveel je allemaal krijgt, en geloof me, als je een paar dagen gaat werken, krijg je echt best wel veel. En mijn leven is er financieel zeker niet anders op geworden sinds ik een kindje heb. Ik kan nog precies hetzelfde doen als voor mijn zwangerschap, en ben toch een halve dag minder gaan werken. Goed uitzoeken dus van te voren. Maar werken zal je toch moeten vrees ik, met zo'n kleintje.

Liefs Kari

Deel Deze Pagina