hoe doen jullie dat? koken met een kleintje erbij..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door elsie22, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

haha das een goeie!

maar sam alleen in de kinderstoel laten is ook niet zo slim want die klimt eruit haha.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Daar heb je tuigjes voor... wil je eigenlijk wel koken ;):D

3. StarMoon

StarMoon Bekend lid

11 nov 2009
    894
    0
    0
    De kinderstoel + sesamstraat :D
    (en op de dagen dat sesamstraat niet komt, baby-tv)
    Gouden combi om te kunnen koken!

4. adi

adi Niet meer actief

Hier pakken ze hun kinderstoelen, slepen die tegenover mijn werkblad en klimmen erop om te kijken. Zo heb ik dan ineens een heel publiek, en tegenwoordig krijg ik nog commentaar en instructies tijdens het koken :).
    Mat anderhalf deed ik ze weleens in de kinderstoel aan de eettafel zetten (staat in de keuken), met wat pollepels, plastic schaaltjes enz. Of even in de box en dan de tv aan.

-> moet wel erg lachen om Cygnet hahaha

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

haha jawel hoor! ik bedoelde meer dat ik niet even weg loop met een hond bijv.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Afhankelijk van hoe hangerig/moe ze is, gaat ze of in de draagdoek op mn rug, of ze speelt lekker in de keuken met de mand tupperware doosjes, "haar" keukenkastje met flessen, rijstwafeltjes, snoept een manderijntje op ( Schilt ze zelf ) en kruipt lekker rond. Met wat geluk staat de doos oud papier of de tas lege flessen er nog en is de pret helemaal compleet!

7. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    In de keuken heb ik een la gemaakt waarin zoonlief lekker kan rommelen, met bakjes, lege flesjes, ect. Ook zet ik regelmatig wat pannen op de grond zodat hij daar mee kan spelen. We hebben een open keuken midden in onze huiskamer dus hem uit de keuken houden is onbegonnen werk... En in de box is het brullen.
    Wat ook goed werkt is hem vast de tafel laten dekken: alvast slabestek, vorken, zijn eigen bordje/beker ect. op tafel laten zetten.

8. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Nou in de box hoef ik meneer al maanden niet meer te zetten. Dat vindt hij vreselijk. Dan kun je zeggen dat de kleine niets te zeggen heeft maar ik prefereer een rustig kind boven een gillend kwaad kind en dus heb ik een andere oplossing gezocht :).

Hij zit vaak bij me in de keuken in zijn kinderstoel en wijst dan verwoed naar de pannen: "EH" "EH" (Vertaling: Mam, ik heb mega honger, geef me daar wat van alsjeblieft?).
    En ik sta dan pedagogisch verantwoord uit te leggen dat het eten eerst gekookt en gebakken moet worden voordat hij het op kan eten :p. Haalt niks uit haha.

En soms wandelt hij zelf door de keuken en wijst alles aan wat ik aanraak. Ik doe vaak de vaatwasser tussen het koken door en wanneer ik de dingen eruit pak wijst hij alles aan en roept triomfantelijk "EH". Dus dan vertel ik wat het is en is hij ook weer tevreden.

Eigenlijk hebben we het meestal heel gezellig met zijn tweetjes :).
    Soms niet, dan is hij boos en wil stante pede eten. Tja dat gaat niet dus dan zit ik tijdelijk in het geschreeuw.. dat is dan niet anders.

9. elsie22

elsie22 Niet meer actief

nou ging goed in de box! had de tv ook aangezet en hij zat heel lief te spelen, moet dan wel in de keuken blijven en me niet echt laten zien aan hem anders wil ie er uit haha. van te voren tegen hem gezegt dat mama ging koken en sam even in de box ging totdat mama klaar was met koken en dat we dan gingen eten, geen probleem:D

10. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Op de dagen dat ik werk eten we vaak makkelijk vaak even wokken of zoiets.
    Op de dagen dat ik vrij ben zet ik smiddags het eten klaar dat ik het savonds alleen maar even aan hoef te zetten.
    Ook zette ik mijn zoontje er wel eens bij in de kinderstoel.

Deel Deze Pagina