Heel kort slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Reinate, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reinate

Reinate Lid

12 okt 2011
    37
    0
    0
    Kampen
    Charlotte onze dochter van 8 weken is een moeilijke slaper. Ze zit inmiddels op 5 voedingen, en de nachten gaan 9 van de 10 keer zonder problemen, ze krijgt om 22.00 uur de laatste fles en slaapt dan tot ongeveer 7.00 uur. Overdag word slapen een beetje lastiger. Na de voeding leg ik haar in de box en breng haar naar bed zodra ze begint te gapen. Nu slaapt ze dan vaak 1,5 tot 2 uur. Word daarna vaak wakker en begint dan te zeuren en te huilen. Dit is mijn eerste kindje, en ik weet soms echt niet wat ik moet doen! De een zegt laten liggen, de ander zegt eruit halen, ik weet het niet meer!! Wat zeggen jullie??

2. Riekje74

Riekje74 Actief lid

30 dec 2011
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moeilijke slaper? Klinkt als een prima slaper!?;) Ik weet niet hoeveel slaapjes ze nog doet maar 1,5 a 2 uur per keer is toch prima? En dat ze de hele nacht slaapt is ook geen vanzelfsprekendheid, maar een luxe! Tel je zegeningen. (Die van mij is 6 mnd en komt nog 2-3 keer voor een voeding s nachts). Wat je wel zou kunnen doen is haar nog even een minuut of 10 of zo laten liggen (tenzij ze echt hard huilt natuurlijk). Mijn dochter werd ook weleens zo wakker en meestal betekende dat dan dat ze niet goed genoeg uitgeslapen was. Maar ik wist dan ook dat als ze wel uitgeslapen was, ze altijd kirrend en kraaiend wakker werd. Als ze huilde was ze dus meestal niet uitgeslapen en viel ze na een tijdje inderdaad vaak nog even een half uurtje in slaap.
    Als jouw kindje altijd zo wakker wordt kan t gewoon zijn dat dat bij haar hoort. Zodra je de kamer binnen komt en een mooie glimlach ziet is t verdriet vaak zo weer verdwenen. Mocht ze eenmaal beneden toch nog moe blijken te zijn, dan kun je haar nog wat drinken geven en nog n keer opnieuw terug leggen.
    Succes!

3. Reinate

Reinate Lid

12 okt 2011
    37
    0
    0
    Kampen
    Ik ben zeker gezegend met mijn terugkerende nachtrust!;) Ik vroeg me inderdaad alleen af of het normaal is dat ze na 1,5 uur wakker kan zijn en ook zeg maar "gezellig" wakker. Maar ik kan haar er dus best uithalen! Ben soms gewoon nog wat onzeker! Vind het soms lastig te bepalen wat "normaal" is!
    Bedankt!

4. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ja hoor, lekker eruit halen en knuffelen, spelen, liedje zingen.
    mooie naam trouwens, onze dochter heet ook zo.

je kunt haar wel even laten liggen als ze tevreden is, zodat ze zich op dr gemak voelt wakker in dr bedje, maar zo te lezen is ze dat wel.

5. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Zullen we ruilen??? sliep mijn zoontje maar zoveel!

6. Reinate

Reinate Lid

12 okt 2011
    37
    0
    0
    Kampen
    Ik moet zeggen, vandaag voor het eerst! Ik ben net om half 3 naar boven gegaan om wat te rommelen zodat Charlotte wakker zou worden voor de voeding, dus ik ga om kwart voor 3 haar kamertje op. Ligt ze heel lief wakker te kijken! Heb nog nooit zo'n grote glimlach gehad! Geweldig!
    Bedankt Loesje! Dan heeft jouw dochter ook een prachtige naam!:)

7. Ziezo1980

Ziezo1980 Lid

14 dec 2010
    88
    0
    0
    Oh, dit klinkt als een droom! Niet onzeker zijn, die slaapjes zijn prima!

Kan wel janken als ik dat lees, wat een drama is het dan toch bij ons.....

8. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ ziezo: hoe oud is jou kindje?? En ook zoveel wakker?? Veel huilen>

9. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    klinkt juist supergoed joh! mijn kindje is inmiddels al iets ouder maar slaapt ook al die tijd al max. 1 á 1,5 uur tussendoor overdag, als ze daarna wakker is en eruit wil mag ze er gewoon uit

genieten van je kleine meid :)

10. Ziezo1980

Ziezo1980 Lid

14 dec 2010
    88
    0
    0
    @ Jann, ze is 16 weken oud. Ze huilt zodra ze moe wordt, raakt volledig in paniek als ze moe is eigenlijk. Werkelijk alles hebben we geprobeerd. Met mazzel slaapt ze overdag 3 kwartier aaneen en in de nacht 3 uur. Hoe is het bij jou dan?

11. Ziezo1980

Ziezo1980 Lid

14 dec 2010
    88
    0
    0
    En die 3 kwartier is echt de max. Ze ligt nu bijvoorbeeld voor het eerst sinds vanochtend 7 uur te slapen.....

12. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Reinate, je hebt idd een prima slaper hoor. Ik heb er maanden over gedaan om mijn kleintje 1,5 á 2 uur aan één stuk te laten slapen!!! En nu nog wil het niet altijd lukken en dat terwijl ik ook inbaker! En de nacht door lukt ook niet altijd hier.

Dus gewoon eruit na het slaapje, ze is dan vast uitgerust! Zo niet, dan natuurlijk wel proberen of ze verder wil slapen.

13. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ ziezo: Zo pittig joh. En als ze uit bed komt huilt ze dan vaak tot de volgende fles.. Je weet soms niet meer wat je moet doen he.. En laat je ze wel eens ff huilen. 10 minuten - 5 minuten troosten - 10 minuten huilen - 5 minuten troosten etc. etc..
    Dat heb ik gedaan met mijn jongste zoontje en toen begon hij wel overdag meerdere keren te slapen.. Dus jou dochterjte is ook 4 maanden?
    Die van mij is 2 uur wakker, 50 minuten slapen 2 uur wakker, 50 minuten slapen.

Maar snachts juist niet! 19.00 naar bed - 7.00 wakker!

14. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    ff abbo

15. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    hihihi oh wat ben ik jaloers ;) zou toen ze die leeftijd had zo willen ruilen met zo een prachtig slaapritme :)

16. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    ooh ik wil ook! Klinkt geweldig!!!

Mijn oudste was ook zo'n geweldige slaper! Mijn jongste niet, slaapt nu sinds 1,5 week door máár als er ook maar iets is(hij kan sinds vandaag zelf zitten bijvoorbeeld, sprongetje dus) komt hij echt een a twee nachten elk uur voor zijn speen. Zucht..

En overdags slaapt hij soms goed en soms heel slecht.

Maak je vooral niet druk en geniet er van!!

17. Reinate

Reinate Lid

12 okt 2011
    37
    0
    0
    Kampen
    @Ziezo1980 Kan me voorstellen dat dit an verschrikkelijk is om te lezen! Hoop echt dat het snel beter zal gaan!

18. Reinate

Reinate Lid

12 okt 2011
    37
    0
    0
    Kampen
    sorry dames... ik zal er niet meer over zeuren!!;-p Alleen nog een vraagje, de afgelopen twee nachten werd Charlotte weer wakker om een uur of 3, maar ze had duidelijk geen honger... Ze lag een beetje te "zeuren" in bed. Wat kan ik dan het beste doen? Haar laten liggen of er toch uithalen??

19. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Als het geen hard huilen is maar echt een beetje piepen en ze zelf weer in slaap valt na 10 minuutjes ofzo, laten liggen zou ik zeggen. Als je denkt dat het haar zelf echt niet lukt weer in slaap te vallen kun je proberen of het wel lukt als je haar even aait, laat weten dat je er bent.

Hoe weet je zeker dat ze geen honger heeft? Slaap- en eetritmes blijven veranderen, rond 4 mnd (en dat kan best eerder beginnen) heb je bijv bij borstvoeding de 4-mnd dip die volgens mij meer een groeispurt is waarbij kindjes vaker willen drinken.

@Ziezo: al regelmaat en inbakeren van Ria Blom gelezen? Hiermee heb ik ons drukke en te weinig slapende meisje langer "leren" slapen overdag. Vond het een hee goeie aanpak voor meer en langere rust, maar het was wel een week aanpoten om het bij elk slaapje toe te passen voordat het echt veranderd was.

20. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.629
    113
    Ja joh, dat is echt hartstikke mooi! Mijn zoontje slaapt overdag doorgaans maar een half uurtje per keer. Heeeeel soms maakt hij er wel eens een uurtje van, maar dat is zelden. Hij wordt vrolijk wakker, en slaapt 's nachts verder prima, dus ik vind het wel best zo.

Deel Deze Pagina