Melk voor het slapen gaan

Discussie in 'Voeding' gestart door Polletjepiek, 25 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

#1 Polletjepiek, 25 mrt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 mrt 2010
    Krijgen jullie kindjes van ± 14 maand nog melk voor ze naar bed gaan? Ons dochtertje drinkt nog ± 100cc halfvolle melk en dan gaan we tandjes poetsen en naar bed.

Ik vraag mij af hoe lang we dit nog moeten/zullen doen. Ze vindt het nog zo lekker. En het is nog zo'n knus momentje, een echt ritueeltje.

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

is het geen opvolgmelk? als het gewone melk is dan lekker blijven doen hoor, waarom niet?
    ik neem nu ook nog weleens een glas melk voor ik ga slapen :)

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Nee hoor, het is geen opvolgmelk. Gewoon halfvolle melk.

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Iris krijgt smiddags altijd nog een fles melk, voor d'r middagslaapje. Ze dendert maar door, door t flesje ontspant ze lekker en t is een heerlijk knus ritueeltje.
    Het CB had enkel commentaar op t feit dat ze dan dronk uit een flesje; vind dat echt onzin! Ze heeft nooit geduimd / geen speen gehad, drinkt uit gewone beker. Alleen een paar minuutjes per dag een fles. Waar die mensen zich wel niet druk om kunnen maken...

5. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier tot 2 jaar een tuitbeker met pap gehad 's avonds. Toen we op vakantie waren en geen pap hadden had ze er ook ineens geen behoefte meer aan. Lekker blijven geven hoor als ze het lekker vindt! Die knusse momentjes moet je toch zo lang mogelijk van genieten?!

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Waarom zou je ermee stoppen als ze het nog zo graag drinkt? Ik ken zat volwassenen die elke avond voor het slapen gaan een glas warme melk drinken.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier ook hoor, mijn dochter drinkt dan sojamelk en mist daarom verdere zuivelproducten. Ze drinkt dan s´avonds lekker nog een flesje melk (voor de rest drinkt ze uit een rietjesbeker of een gewone beker).

8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Of ze het nodig hebben?? Weet t niet. Ik had hier de fles al met 9 maanden weggelaten voor de nacht. Totdat ons zoontje begon t spoken snachts. Vanaf dat hij 11 maanden is werd hij steeds vroeger wakker. En nu al 2 maanden midden in de nacht. Ook eet hij de laatste tijd slecht dus heb ik de fles sinds een paar dagen weer ingevoerd.
    In jullie geval heeft ze het waarschijnlijk niet nodig, maar melk is gezond en als het een ontspannen ritueel is? Waarom niet!

9. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Onze Tijl krijgt ook nog een flesje melk voor het slapen, toevallig vandaag de laatste opvolgmelk opgemaakt en vanaf morgen dan gewone halfvolle melk. Hij drinkt overdag niet zo veel dus het komt wel goed uit ook. Bovendien is het hier ook een rustmoment aangezien hij best druk is. Kan ik nog lekker even met m kroelen voor het slapen :)

10. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Hier ook nog een fles..
    Soms gaat hij leeg (180cc) maar vandaag is er hooguit 20 cc uitgegaan..
    Ik bied het hem gewoon lekker aan, en als het een langere periode heel weinig is dan stop ik ermee..

11. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Toevallig deze week gestopt met de avondfles. Onze dochter eet nu ook met de pot mee, wat automatisch later is (rond 18.00 en 18.30) dan dat zij voorheen at (17.00) plus een toetje. Nou dan gaat ze om 19.00 afgeladen haar bed in!! Dus is melk in de avond overbodig. Sowieso is 300 ml voldoende. Dus 's ochtends een papfles en 100 ml bij de boterham.

12. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    mijn zoontje krijgt ook nog steeds een flesje melk voor het slapen.
    het is bij ons ook een echt knus ritueel voor het slapen gaan, en wat mij betreft doen we dit nog even.
    soms drinkt hij maar een paar slokken, en soms het hele flesje.

13. Dottie

Dottie Bekend lid

8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Mijn zoontje drink zelfs nu nog melk voor het slapengaan (volle melk)
    Hij eet 's avond mee met ons, en voor het slapengaan nog een beker melk. De laatste tijd is het wel minder, we laten hem kiezen. Soms wilt hij melk, soms niet. Het ligt er ook aan hoe laat we gegeten hebben. Als we pas om 7 uur aan tafel zitten geven we geen melk meer.

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dat dus idd, ik zou niet weten waarom je zoiets wat ze lekker en fijn vind van haar af zou pakken.

Hier krijgen de oudste twee van 2.5 jaar ook gewoon nog altijd een fles kunstvoeding nr2 voor het slapen gaan! Het is voor iedereen erg fijn! Daarbij komt bij ons nog dat ze zonder die fles elke nacht snachts voor een voeding komen, dus dan gewoon lekker wel die fles en een enkele keer snachts een voeding. En ze zitten niet erg ruim in het spek, dus kunnen het prima gebruiken :p ;)!

15. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    mijn dochter krijgt savonds nog een flesje met 80cc melk aangevuld met water
    smorgends krijgt zei nog een fles met groeimelk dit omdat ze zo klein en licht is (20 maanden en 9 kilo)

ik heb ook zo iets als zei het nog zo lekker vind waarom zou ik het dan afpakken..
    wij nemen toch ook wat we lekker vinden..

er is een tijdje geweest dat ze savonds de fles niet meer wilde ook goed.
    maar toen werd ze ziek en wilde ze hem wel weer hebben nouja ook goed..

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij zijn gestopt op de laatste avond voor zijn verjaardag. Dus vanaf 1 jaar geen melk meer voor het slapengaan

17. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Bas heeft tot ruim veertien maanden voor het slapen gaan een flesje melk gedronken (100 cc halfvolle melk). Heerlijk, dat knusse rustmomentje! Op een gegeven moment ben ik het flesje gewoon gaan weglaten, hij krijgt overdag genoeg zuivel binnen en heeft genoeg spekkies (87 cm, 13 kg) om zonder te kunnen. Dat ging gelijk goed eigenlijk! Nu hebben we nog steeds wel ons rustige momentje samen hoor, dan zit ie lekker op schoot te kroelen terwijl we de dag nog even 'doorpraten'. Daarna tandjes poetsen, verhaaltje voorlezen en lekker slapen.

Maar zo lang je kindje het nog lekker vindt, hoef je niet te stoppen hoor, geniet er lekker van!

18. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Mijn zoontje van 14 maanden krijgt ook iedere avond voor het slapen gaan nog 100-120 ml halfvolle melk in een tuitbeker.
    Kan misschien best zonder, maar zie er geen reden toe.

19. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier ook nog steeds (soja)melk voor het slapen gaan.
    Wij doen er fruit en vitamientjes door heen, hij eet namelijk slecht in de avond, en op deze manier krijgt hij toch nog wat binnen en het is het rust momentje voor het slapen gaan.
    Hij komt dan heerlijk helemaal tegen je aanliggen, en kijken we samen de fabeltjeskrant.

20. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier ook gewoon fles halfvolle melk voor het slapen gaan, ene keer 200 (als ze slecht heeft gegeten) en anders zon 160

Deel Deze Pagina