voor of tegen schep appelmoes??

Discussie in 'Voeding' gestart door mirell, 30 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik ben er niet tegen kreeg ook vaak een schep bij mijn eten
    nu eet mijn meisje bijna alles behalve rijst.
    maar met schep appelmoes vind ze het wel lekker;)

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik ben in principe tegen, MAAR....

mijn zoontje heeft tot nu toe alles nog gegeten wat ik hem heb voorgeschoteld.
    Als mijn kind anders bij wijze van spreken niks zou eten zonder appelmoes, zou ik het misschien wel doen...

Groetjes!

3. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Van mij mag het. Maar het staat niet altijd op tafel, dus het is niet dat ie het bij al zn eten krijgt. Maar soms wel hoor, geen probleem.

4. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Niet altijd nee, maar als ie een hapje niet lekker vind doe ik wel eens wat voor op de lepel en dan de rest erachteraan, dat werkt prima, minimum input maximum output :D.

5. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Hier doen we het nooit, ik denk daar ook niet aan. Ik vind appelmoes zelf erg lekker, maar niet door mijn eten heen, heb dat vroeger ook nooit gehad.. Ik heb ook eigenlijk nooit appelmoes in huis.

Maar ik zie er geen probleem in om af en toe appelmoes door het eten te gooien, vind de manier van Tjessia dan wel goed.

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ze krijgt het hier zelden omdat ze gewoon altijd al haar eten opeet. denk er gewoon niet aan. als ze een moeilijke eter zou zijn zou ik het doen hoor. ( als ze dan wel zou eten)

7. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik doe het niet... zelfs niet bij mn moeilijke eter.

Ik vind het gewoon smaakvervuiling. Sommige kinderen eten nou eenmaal weinig, zijn kieskeurig ed. maar ik ben er van overtuigd dat als je dat op positieve manier blijft aanbieden het uiteindelijk wel goed komt. Als je er appelmoes bij doet smaakt straks alles naar hetzelfde verder is appelmoes nou ook niet bijster gezond. Hier is het een zeldzaam extraatje.

8. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

hier vond het cb appelmoes juist een prima oplossing,

als je kindje niet goed eet, kun je met appelmoes de smaak "verzachten" en als dat goed gaat steeds wat minder appelmoes zodat het aan de smaak "went"

zelf eet manlief ook weleens eten met appelmoes, thuis hebben wij vroeger ook veel met appelmoes gekregen.
    ik vind het niet zo'n probleem... als hij iets wel eet met appelmoes heb ik dat liever dan dat hij niet eet....

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij doen het absoluut niet! Wij hebben liever dat ze de echte smaak van groenten, pasta/rijst/aardappels proeven ipv die overheersende smaak van appelmoes overal door heen om het 'lekker' en mega zoet te maken.

Verder mogen ze best weleens appelmoes hoor, wel zelfgemaakte overigens dus zonder allemaal toegevoegde suikers, maar dat gewoon een keer als tussendoortje, of een paar hapjes na de maaltijd.

Deze vraag hoort overigens bij voeding.

10. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Wij doen dat niet hoor. Wij eten zelf nooit appelmoes, behalve bij rode kool. Waarom ons kind dan wel? Wij geven groente gewoon zo (rapley methode), pure smaken.

Maar let er wel op dat je geen appelmoes uit blik of pot koopt hoor. Daar zitten allerlei suikers in. :$ Kun je beter zelf appelmoes maken.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Absoluut tegen.. zo leer je dat alles naar appelmoes smaakt en leer je dus nooit gewoon eten. Smaak moet je leren ontwikkelen en dat doe je niet door alles te bedekken met een laag appelmoes. Uitzonderingen daargelaten en appelmoes is los natuurlijk best een keertje lekker.

12. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik zou het niet doen hoor! Als je geen moeilijke eters wilt creëren...
    Zo leren ze nooit de pure smaken kennen!
    Al kan ik me het wel voorstellen als je kind echt NOOIT iets binnen krijgt. Maar dan nog zou ik het alleen doen bij iets wat hij/zij echt niet lust als dat dan 1 ding zou zijn. Het moet geen gewoonte worden.
    Mijn zoontje eet de laatste tijd ook niet zo best, maar het is niet in me opgekomen om dit te proberen. Ik ben veel te bang dat ik zn smaak "verpest" hahahaha! Eet hij straks alleen nog maar met appelmoes...

13. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik kreeg vroeger alleen appelmoes door de spinazie. Ik doe het bij mijn dochtertje eigenlijk nooit. Ja soms als toetje, ik gebruik dan appelrijk van Hak, dat zit in cupjes van 100 gram. Die is zonder toegevoegde suikers en zoetstoffen.

14. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ook tegen. Toevallig hadden we vandaag appelmoes en dat geef ik Jelle dan als hij bijna klaar is met eten. Dan haalt hij de laatste stukjes aardappel nog door de appelmoes voor hij die opeet. "Appellom" (=aardaapel in Jelletaal) zijn bij hem sowieso al favoriet, maar met appelmoes is het echt een traktatie! :D

Ik ben sowieso falikant tegen allerlei kunst en vliegwerk om mijn kinderen aan het eten te krijgen. Ze eten als ze honger hebben en anders niet. Heel simpel. ;)

15. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik ben er opzich niet zo op tegen, een schepje appelmoes (wel zelfgemaakte dan) zou toch niet zo'n ramp zijn. Maar niet voor bij iedere avond maaltijd, dan eten ze op een gegeven moment niets meer zonder appelmoes (lijkt mij).
    Maar hier heeft ze nog nooit appelmoes gehad. Dat komt omdat vriendlief en ik dat niet lusten (wij zijn rare mensen :D ) en het daarom ook nooit in huis hebben. Wat ze nog nooit heeft gehad mist ze ook niet denk ik dan maar. Ze eet hier overigens wel goed.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik ben er niet voor, ken iemand die op zijn 30e nog niets zonder appelmoes lukte, ik vind het smaakvervuiling.

Maar aan de andere kant: als een kind echt niet eet zonder, dan kan ik het me wel voorstellen.

En uiteindelijk: vrijwel alle babypotjes die je koopt bevatten op de een of andere manier appel. Als je je kind van potje naar met de pot mee wilt laten gaan IS je kind er al aan gewend, en kan het helpen bij de overstap.

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

DAT is een goeie.. en ik las al eerder over het afbouwen van appelmoes.. lijkt me ook een optie.

18. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wij doen het niet. Omdat Finn meestal wel alles eet...en als hij niet eet...dan heeft hij geen honger naar ons idee en hoeft ie niet te eten.
    Als ik geen trek heb laat ik het ook staan.

Nou kan Finn ook niet tegen appel dus dat scheelt ;)

Maar dan nog zou ik het niet doen. Alleen een beetje erbij of erna.
    En dan alleen bij dingen waar het bij past...dus niet bij rijst of pasta...Ik geen bijvoorbeeld ook geen spinazie bij rijst, maar meer bij pasta of aardappels.
    Ik kijk een beetje naar de combi's zoals wij ze eten.

19. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie appelmoes als een lekkernij'tje dus als een toetje NA het eten.
    Sowieso staat er hier nooit saus op tafel, vind het verpesten van mijn heerlijke eten.
    Maar dit is zoals het nu gaat, ik kan nog niet zeggen over hoe het zal gaan, kan hopen dat dit zo blijft :D

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.847
    19.215
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    En daarom zullen er hier dus geen potjes komen. (Prima voor een dagje weg hoor, dat zullen wij misschien ook wel doen. Maar verder gewoon met de pot mee! Eventueel geprakt of gepureerd, als de rapley-methode niet goed uitpakt.)

Eens een keertje een schepje appelmoes; prima hoor. Maar ik zou het zeker niet gaan gebruiken om het eten makkelijker te maken. Dan leren ze nooit goed eten. En appelmoes (uit de supermarkt) is echt super ongezond!

Deel Deze Pagina