Baby slaapt alleen in draagdoek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Paard, 12 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paard

Paard Actief lid

16 sep 2015
    245
    71
    28
    Mijn zoontje van 4 maanden kan nog niet zelf inslapen. Hij is elke 2 uur wel toe aan slaap maar valt alleen in slaap als hij gedragen wordt in de doek. ( eerder kon wiegen ook maar nu niet meer). Eens in slaap slaapt hij 45 minuten en smiddags zelf 2a3 uur. Hij laat zich dan ook uit de doek in de wieg leggen en slaapt door. S avonds valt hij aan de borst in slaap en slaapt meestal door. Hij slaapt op zijn buik als we hem wakker wegleggen kijkt hij eerst lang rond en gaat dan mopperen wat eindigt in krijsen. Speentje wil hij niet... Ik heb zelf geen moeite met hem in de doek te dragen. Ben wel voorstander van deze nabijheid. Echter....

Over 2 weken ga ik aan het werk. Mijn zoon gaat dan 1 dag naar zijn opa en oma. (Verder gewoon thuis) Hij is daar al enkele keren geweest ( ochtendje/middagje) maar daar slaapt hij NIET. Het lukt niet om hem in slaap te wiegen. Aan de fles valt hij niet in slaap en in de kinderwagen ook niet. Omdat hij thuis best veel slaapt maak ik me hier zorgen over. Hij wordt daar erg moe ( oververmoeid) en is dan niet in zijn sas. Ik wil niet/durf niet mijn ouders de draagdoek te laten gebruiken. Vind ik te complex voor hen. Laten huilen is ook niet de oplossing. Wie heeft ideeen?tips? Ik zie erg op tegen aan het werk gaan op deze manier :(

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Ergonomische draagak? Zit zo om en dan kunnen ze dat iig proberen als hij niet wil slapen..

3. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik zou zelf gewoon blijven doen wat je doet als je je er goed bij voelt. Stelt dat je hem wel alleen in slaap kan laten vallen in zijn bedje als jij thuis bent zegt dat ook niet dat hij dat bij opa en oma ook wil doen. Anderzijds lukt het bij opa en oma misschien wel ineens, omdat jij er toch niet bent met de draagdoek.

Waarom oriënteer je je niet op wat methodes die opa en oma kunnen hanteren? Je zou eens kunnen kijken naar de methode van Stephanie Lampe. Dan begin je met wakker wegleggen en als het niet lukt ga je steeds een stapje dichter bij de door je kindje gewenste manier van in slaap vallen. Het idee is dat na een tijdje je steeds minder stapjes hoeft te doorlopen en je kindje zelf in slaap gaat vallen. Kost veel geduld, maar dat zou voor opa's en oma's geen punt moeten zijn! Ideaal zou zijn als je thuis dezelfde methode zou hanteren. Daar kan je misschien nu ook al mee beginnen.

4. Ballon

Ballon Niet meer actief

Waarom is de draagdoek te complex als ik vragen mag?

5. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Staan je ouders er voor open om het te leren? Zo ja, dan zou ik een draagconsult voor ze boeken. Mijn moeder past ook 1x per 2 weken op mijn dochter en ze vond het juist superleuk om haar te dragen. Ze geeft wel de voorkeur aan de draagzak dus die hebben we aangeschaft.

Verder sluit ik me aan bij Nacho, je zou eens kunnen kijken naar een manier van slaaptraining die bij je past :)

Deel Deze Pagina