Wanneer wat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ddebbyy, 5 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik ben benieuwd wanneer jullie kindje wat deed...
    Zoals het eerste lachje...omrollen...kruipen etc etc...

Demi was 3 weken toen ik het eerste echte lachje kreeg :)
    Ze was ongeveer 6 weken toen ze bewust ging grijpen naar het mobiel...

De rest is ze nog te jong voor (denk ik)

Groetjes Debby

2. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Lachen: gelijk met de geboorte
    Grijpen: met 3 weken
    Omrollen: met 4 weken
    Lopen: met 2 maanden

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ok, beetje flauw ;)

4. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Irem is nu 16 weken en 2 dagen en al 8 weken lang lacht ze al :) verder nog niets...( ze is wel 6 weken te vroeg geboren ) we wachten gewoon af.

5. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Vanaf week 6 begon ie bewust te lachen :)
    Sinds week 8 brabbelt ie een beetje (wordt nu steeds meer)
    Voor de rest probeert ie nu wel te rollen maar lukt niet echt, haha

6. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik zou het echt niet meer weten eigenlijk. Omrollen deed ze afgelopen dinsdag 1 keer, daarna niet meer gezien. Ik houd dat soort dingen niet zo bij. Yelena is niet echt supervlot met dingen en elke keer lijkt het wel op iets maar weet ik nog niet 100% zeker dat ze het doet. Zoals met lachen. Ik weet niet meer wanneer het was maar ik weet wel dat ik met Yelena op schoot zat en ineens zag ik iets wat leek op een lach. Gek genoeg schrok ik me rot :) Dat moment staat in m'n geheugen gegrifd, maar hoe oud ze toen was....pff geen idee !

7. netmoeder

netmoeder Actief lid

2 feb 2009
    181
    0
    0
    mijn kindje is nu 3 weken en lijkt wel heel erg snel met alles.
    Toen ze net geboren was, begon ze gelijk met lachen en grijpen. Na 3 dagen kon ze zelf haar speen weer terug in haar mond doen als die gevallen was.
    Met 2 weken kon ze haar hoofdje al goed recht houden, en kon ze dingen echt bewust goed pakken en overgeven van ene hand naar andere. EN ze kan zelf haar flesje al vasthouden tijdens het drinken.
    Nu is ze 3,5 week en kan al zelf op mijn knie een sec. of 20 rechtop blijven zitten zonder dat ik haar echt vasthou (allleen zodat ze niet omvalt mocht ze haar evenwicht verliezen natuurlijk), als ze op dr buik ligt, kan ze dr hoofdje al heel veromhoog doen, en duwt ze zich echt omhoog met dr armpjes. En ze begint nu echt al te brabbelen. Verder heb ik dr ook al geleerd haar ogen, oren en mond aan te wijzen. Hier ben ik 1,5 week geleden mee begonnen telkens na het drinken. Ik vroeg dan: wijs je mond (of neus, of oren) aan, en bewoon vervolgens haar hand daar heen. En nu begint ze het zelf al door te krijgen, en te onderscheiden.

Ik vind het echt leuk om te zien hoe snel ze is.. maar is ze niet een beetje heeeel erg snel met alles? Bij het consultatiebureu, en de kinderarst vonden ze haar ook al zo heel erg ver ontwikkeld...

8. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    :)

9. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Noah is 2,5 maand te vroeg geboren en noem de dingen die hij met de gecorrigeerde leeftijd deed (dus na aftrek van de vroeggeboorte)
    Met 3 weken lachen
    Met 8 weken brabbelen
    Met 10 weken dingen prberen aan te pakken

10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    die van ons is volgens mij niet zo heel vlot, lekker toch:)

echt bewust lachen: vanaf de 6 weken. daarvoor ook al, maar nog niet echt super bewust
    brabbelen: vanaf 2,5 maand echt hele verhalen. soms serieus, soms grappig, echt leuk om te zien
    rollen: nope, maar goed we lopen ook bij de fysio
    hoofdje omhoog houden(als ze op dr buik ligt): begint nu, ben zoooooo trots op dr! (lang leve de fysio)
    grijpen etc: dat doet ze echt nog niet. ze heeft wel dr handjes in dr mond, dat is stap 1 toch. (ze pakt wel mn vinger enzo als ze die tegen dr handje voelt)

natuurlijk kan ze wel al fietsen en zingt ze het Wilhelmus al uit volle borst mee!
    Ohja, vergeet ik helemaal, ze heeft schoenmaat 42, is dat groot voor dr leeftijd?

11. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Lachen deed ons meisje heel snel, binnen twee weken, haha en dat was zo ongeveer het enige wat ze snel deed ;).
    Oja alles in haar mondje stoppen ging ook vrij snel dat doet ze vanaf dat ze ongeveer een maand is.

En verder heeft ze voor het eerst van buik naar rug gerold op 14 November (intocht van Sinterklaas stond aan op tv ;))
    Haar eerste tandje kreeg ze op 27 November
    Haar tweede tandje kreeg ze op 3 December.
    Goed rollen van buik naar rug en weer van rug naar buik doet ze sinds 6 Januari.

Uitzich zelf zitten, kruipen oid daar doet ze allemaal nog niet aan ;).

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Lachen deed ze met 2 weken, maar dat waren meer stuipjes geloof ik :D
    Ze lacht sinds deze week echt, en ze kijkt sinds vandaag naar haar mobile.
    Ze is morgen 6 weken.

13. ilja1975

ilja1975 Actief lid

31 okt 2008
    182
    0
    0
    Hier ook niet echt een hele vlotte :).
    Is 5 maanden en rolt nog niet om (doet ook geen poging tot), hoofdje sinds een maand keurig rechtop (was ie 4 maanden :eek: ) maar brabbelt wel als de beste. Echt geweldig, elke nacht van 4.00 uur tot 6.00 uur, hele verhalen, bloedserieus, met echt van die blikken erbij (boos, blij etc). WE hebben een babyfoon met camera en liggen echt helemaal in een deuk :).

14. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Het kan allemaal hoor. :) Hoe lang ben je zwanger geweest? 18 maand?

15. bapsie

bapsie Niet meer actief

*proest* sorry netmoeder maar het lijkt me wel erg stug dat dat kan, bedoel je niet 1 jaar en 3 week?

16. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    wauw dan heb je wel een wonderkind hoor, ik zal dit niet echt stimuleren persoonlijk gezien.

Je krijgt dan een kind dat al veel verder ontwikkeld is en heeft later moeite met andere kinderen van dezelfde leeftijd die nog niet zo ver zijn...

kijk als ze het uit zichzelf doen moet je het niet tegenhouden natuurlijk maar ik zou het vooral niet aanleren hoor... geniet er lekker van dat ze nog zo klein en afhankelijk zijn! voor je het weet zijn ze groot en is mamma een kusje geven zoooo kinderachtig hahahaha

on-topic:

Sarah was 3 weken met haar eerste (bewuste) lachje
    6 weken toen ze bewust keek en greep naar dingen
    2 maanden toen ze zelf een half uur in de box kon spelen zelf zonder mamma erbij
    duimen bij 6 weken ook
    speen heeft ze nooit gewilt maar ze pakt hem nu wel zelf hahaha en dan stopt ze hem omgekeerd in haar mond om te sabbelen maar als ik hem goed doe dan spuugt ze hem uit... babies... :)

staan uit zichzelf al vanaf 3 maanden. ze trekt zichzelf op aan mijn vingers en ipv zitten wat ze normaal doet, ging ze direct staan.

stapjes zetten vanaf 3,5 maand. aan mamma dr vinger! Zo hup naar pappa toe of naar oom toe hahaha. en leuk dat ze het vindt.

schateren vanaf 4 maanden (dus net eigenlijk) de heeele dag door als ik met haar speel!

gillen vanaf 3,5 maand. keihard.

en omrollen van buik naar rug vanaf 2 maanden al.

hoofdje overeind houden op haar buik vanaf 6 weken.

zelf hoofd omhoog houden zonder dat het ondersteund hoeft te worden kon al vrij snel! na 5 weken ofzo. ze is erg sterk.

omrollen van rug naar buik sinds gister! :) Ze vroegen bij het CB of ze dat al kon: ik zeg nee, dat doet ze nog niet en WHOOP op dat zelfde moment rolde ze op de tafel om naar haar buik :) en schateren erbij natuurlijk! hahahaha

Kruipen ookal als ze iets heeft om tegen af te zetten. bijvoorbeeld door je hand achter haar voeten te houden of haar tegen de rand van een kastje te leggen met haar voetjes, dan kruipt ze vooruit!

verder kan ik niets bedenken...

17. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    @Netmoeder: sorry maar ook ik geloof er niets van. 3 weken en al brabbelen en haar mond en neus al kunnen aanwijzen? yeah right. en op 2 dagen al (bewust) haar speentje terug naar haar mond brengen? die hand-mond coordinatie hebben ze dan nog helemaal niet..

Nona is 6 wkn te vroeg geboren en kan sinds een week of 2 zichzelf opduwen als ze op haar buikje ligt, en dan zo een hle tijd naar boven kijken. Lachen kan ze toen ze 6 weken ofzo was. Omrollen kan ze nog niet, haar hoofdje omdraaien als ze op haar buik ligt te slapen al wel.

18. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Netmoeder, ik ben benieuwd wanneer jouw kind de eerste symphonie ala Mozart gaat componeren. Volgende week?

Dingen pakken met 2 weken?
    Sorry, maar volgens mij is dit broodje aap.

19. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.011
    0
    0
    Heemskerk
    @ netmoeder

Hebben ze je al benaderd voor het Guinnes Book of Records.
    Wauw hee... ideaal man zo'n kind die dat allemaal al kan. Als ze straks 4 maanden is kan ze je helpen in de huishouding en een krantenwijkje nemen!

20. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

En dit moet ik geloven? hahaha! Wat een grap

Deel Deze Pagina