Hoe doen jullie dat met avondeten?

Discussie in 'Voeding' gestart door Christina83, 23 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Mijn zoontje laten we gewoon al met ons en met de pot mee-eten, maar nog net iets te weinig naar mijn zin. Hij heeft namelijk om 17:00 uur al echt honger (is wel te rekken naar 17:30) en mijn vriend is pas 17:30 thuis en om dan meteen al te eten, is voor hem ook niet echt lekker. Daarnaast is ons zoontje zoooo ongeduldig. Dus lekker gezellig ontspannen met z'n drietjes eten, lukt bijna nooit. Hij wordt echt heel erg boos als we zelf een hapje nemen, want het is ook echt een klein veelvraatje;) En nog een puntje, hij gaat om 18:15 altijd al naar bed, dus als we later eten, dan zit er zo'n korte tijd tussen het eten en de laatste papfles. Hoewel ik verwacht dat die fles binnenkort wel verdwijnt.

Dus nu eet ons zoontje meestal rond een uur of 17:00 een potje, dan om 18:15 naar boven. Vervolgens gaat mijn vriend koken en eten wij om 19:00 uur. Het lijkt me ook zo lastig om zelf om een uur of 17:00 te gaan koken met een jengelend (rond dat tijdstip is nl niet echt zijn beste periode van de dag..) Maar ik ben waarsch ook een beetje verwend, doordat ik bijna nooit kook.

Ik kijk er in ieder geval naar uit om met z'n drietjes gezellig aan tafel te eten rond een schappelijke tijd, 18:00. Wanneer was het bij jullie zo ver en hoe pakken jullie het aan (koken en je kind entertainen etc)?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.508
    36.468
    113
    Wij zitten pas sinds een maand of 2 om 18.00 uur aan tafel. Voor die tijd aten we altijd eerder omdat hij het gewoon nog niet lang genoeg volhield.

Wat betreft koken, vind het zelf ook niet echt leuk en Jesper jengelde eerst ook heel erg rond die tijd. Ik zet hem nu in de kinderstoel met een pan en lepel en dan gaat het vaak wel goed.

3. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Als ik wil dat Sophie mee eet rond half 6 dan geef ik haar ron 4 uur half vijf thee met een koekje dan red ze het tot het avondeten.
    Het ligt er altijd wel aan hoe de dag verloopt red ze het niet krijgt ze wel eerder.

4. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

waarom laat je hem niet gewoon om 5 uur eten? als hij dan echt al zon honger heeft, ik vind half 6 helemaal geen gekke tijd, je vriend kan toch gewoon naast je zoontje gaan zitten als hij zelf pas om 18 uur wil eten

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje eet om 18:00 - 18:15 en één van ons geeft eten en de ander maakt eten voor ons zelf. Daarna eten wij (het mannetje ligt dan te spelen in de box of de grond) en als wij uit gegeten zijn dan gaan we het mannetje een pyjamaatje aandoen. Om 19:30 krijgt hij nog een flesje en gaat dan naar bed (zo tegen 20:00)
    Straks (als hij wat meer mee eet met de pot en wat zelf kan eten) dan eten we om 18:30 met z'n allen. Ietsjes later dan nu maar dat lukt wel.

6. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    wij eten met ons drieën om 18.00
    jelle is wel eens ongedudig maar dan schept 1 van ons er snel weer een hap in
    gaat eigenlijk altijd goed

7. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Vraag verplaatst naar Voeding.

Groetjes, Wendy
    Moderator

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Wij kunnen nog niet gezellig met z'n drieen eten omdat wij op zijn vroegst om 18:00 uur thuis zijn van werk.
    Het gaat dan zo: een geeft zoontje zijn warme hap en ander kookt. Dan gaan we wel met z'n 3-en aan tafel (rond 19:00 uur) en dan eet mijn zoontje stukje paprika of en komkommer oid. Zo kan hij toch een beetje gezellig mee-eten. Nadat wij klaar zijn krijgt hij zijn laatste fles en gaat het om 19:30 uur naar bed. Ik streef ernaa dat wij over een paar maanden allemaal tegelijkertijd en hetzelfde eten. Nu red hij het nog niet om zo lang te wachten.
    Koken kunnen wel gelukkig rustig, hij jengelt gelukkig nooit maar speelt nog even in de box nadat zijn potje op is.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hé, Kiwi.. zouden onze jongens overleggen? We hebben veel overeenkomsten!

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Dat zal best. Zo zie je maar weer dat Amsterdammers en Rotterdammers best goed met elkaar overweg kunnen..
    ;)

11. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Mijn man is ook altijd rond 17.30 uit zijn werk, en op de avonden dat ik 's avond niet hoef te werken eten we dan met zn drieën meteen als mijn man uit zn werk komt. Onze zoon eet dan gewoon zelf mee (stukjes á la rapley).
    Soms is mijn zoontje ook een beetje jengelig als ik aan het koken ben en dan geef ik hem soms vast een stukje komkommer of een soepstengel of iets.

Daarna krijgt hij tussen 18.30 en 19 uur de laatste borstvoeding en dan gaat hij naar bed.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Waarom niet om 17:30 eten? Mijn vriend komt dan ook thuis en meestal kan hij meteen aanschuiven, soms is het een kwartiertje later klaar. Eva kijkt van ongeveer 17:00 tot 17:30 Teletubbies (dvd), dan blijft ze tenminste rustig zitten en loopt ze mij niet in de weg ;). Toen ze kleiner was zat ze dan vaak in de box of kroop ze door het huis, ging wel aardig.
    En als hij zo ongeduldig is, dan kunnen jullie om en om eten en de ander kan dan voeren ;). Eva heeft hier vanaf het begin zelf gegeten, dus dat is wel makkelijk.

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij eten meestal ook direct als Jan thuiskomt (of als ik thuiskom ;)) ... Maar Mirre houdt het wel iets makkelijker vol tot ongeveer 18u.

Tussen 17-1730 kijkt ze Sesamstraat, dan kook ik (of ik heb het al klaargemaakt tijdens haar slaapje). Als Jan laat is of nog ff gaat roeien/hardlopen dan maak ik vaak nog even een ommetje (of ik zorg ervoor dat ik Sesamstraat heb opgenomen, dan kijkt ze dat later).

Mirre heeft ook altijd zelf gegeten, dus dat is wel makkelijk :D. Nu ook als ze een prak eet, maar daarvoor was het: hapje van mama (en hapje voor papa), hapje van papa (en hapje voor mama) ... dat werkte wel :).

Samen eten vinden we gewoon heel erg belangrijk.

En je went vanzelf aan het burgerlijke tijdstip :)

Eventueel een soepstengel of wat fruit rond 1630 helpt die tijd te overbruggen?

(Mirre gaat trouwens ook pas rond 19u-1930 naar bed)

Deel Deze Pagina