hoe doen jullie dat met avondeten?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door snow, 5 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snow

snow Actief lid

11 mrt 2007
    256
    1
    0
    Ik heb vaak de hele dag door weinig trek, en zeker als ik ook gewerkt heb, ben ik echt moe aan het eind van de dag, ga eerst een uur liggen slapen op de bank.
    Maar dan moet ik nog eten koken. Mijn vriend is vaak nog werken dus dan moet ik voor mezelf koken, maar omdat ik of moe ben of geen trek heb, heb ik gewoon geen zin om gezonde prakkies te koken...
    Ik zet me er meestal wel toe, maar hoe doen jullie dat? Eten jullie echt elke dag gezond savonds?

2. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik nu wel, omdat ik wel wil dat de kids gezond te eten krijgen. Toen ik zwanger was van de 1e at ik regelmatig brood. Ook deed ik vaak als ik kookte wat meer koken (vooral met macaroni en andere 1-pansgerechten) en dat dan ontdooien en eten als ik geen zin had om te koken.

3. Danique

Danique Bekend lid

19 nov 2006
    572
    0
    0
    Ik eet in principe elke dag gezond, je kan ook grote porties maken en invriezen, als je dan geen zin hebt om te koken haal je wat uit de vriezer.

4. Nadia1975

Nadia1975 Lid

19 jan 2007
    15
    0
    0
    Hoi,
    ik ben ook vaak te moe om te koken als ik thuiskom, dus wacht ik tot mijn vriend thuis is en hoop ik dat hij meer inspiratie heeft dan ik. In het weekend kook ik dan meestal weer.

5. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Je kan ook op een ander moment koken voor die dag of de volgende. Bijv als je de ene dag vrij hebt, maak je vast lasagne klaar voor de volgende dag, even in de oven als je thuis bent en klaar.
    Verder zijn potten groentes gauw klaargemaakt en van die zakjes aardappelpuree waar je alleen kokend water bij hoeft te doen ook superhandig. En dan een stukkie vlees wat snel klaar is en ook weer klaar.
    Een avond van te voren aardappels schillen kan ook heel prima, gewoon onder water zetten of evt in een plastic zakje in de koelkast..
    Of nog makkelijker zo'n zakje voorgegaarde krieltjes kopen, als je die kort kookt, wat jus eroverheen smaakt het ook heel prima ;)

En inderdaad meer koken en invriezen is een goed alternatief en ach af en toe ongezond kan ook geen kwaad ;)

Succes ermee!

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm voornaamste wat ik doe is vooral niet gaan zitten voor het eten klaar is

als ik ga zitten.. doe ik niets meer merk ik

dus gewoon meteen door gaan met boodschappen en eten koken
    na het eten.. dan gebeurd er gewoon niets meer

best vervelend soms

7. Littleone

Littleone Actief lid

9 mrt 2007
    112
    0
    0
    Kinderverzorgster
    België
    Kan me voorstellen dat je er geen zin in hebt.
    Ook ik kook soms voor 2 dagen...
    Bijvoorbeeld pasta met zalm en groenten,... bijna altijd. Aardappelen schil ik voor 2 dagen en dan maak ik de 2de dag puree of gratin of doe ze in de pan...
    Ook kook ik soms voor een week soep en vries het in (dan heb je al véél groenten binnen!) en ik ben er momenteel echt DOL op :p :D ! Zo hoef je jezelf er maar 1x aan te zetten om groenten te snijden enzo...
    Van een grote bloemkool eten we meestal ook 2 dagen. Of stoomzakjes kopen! Is zo klaar!
    En vlees of vis dat is zo gebakken!

Succes ermee :thumup: !

8. snow

snow Actief lid

11 mrt 2007
    256
    1
    0
    dankjulliewel allemaal voor de tips!
    Ga ik zeker wat mee doen!
    :D

9. Saskia78

hmm die stoomzakjes koop ik ook wel graag ja

beter dan groenten uit blik volgens mij... en het is in no time klaar :)

want als ik in 1x doorren.. betekend dat niet automatisch dat ik erg uitgebreid kook
    dat komt er weinig van lately

ook gebakken aardappels (gewoon kant-en-klaar in schijfjes van de winkel) zijn erg populair
    met daarbij wokgroenten en een stukje vlees of iets dergelijks.

enige is dat job soms klaagt dat ik niet gezellig ben als ik thuis kom
    maar anders eten we of helemaal niet meer.. of pas heel laat :)

10. Niet meer actief

Je hebt tegenwoordig zoveel lekkere snelle oplossingen dat het niet zo'n probleem is, ja aardappelen koken zie je mij niet doen dan lig ik kokhalzend over de wc :p gewoon iets snels, kant en klaars, pasta's, brood met soepie....

En inderdaad NIET gaan zitten :p

11. Saskia78

mja wij aten toch al bijna nooit gekookte aardappels a la hollands prakje

daar heb ik echt niets mee

alleen vandeweek toevallig omdat er nieuwe aardappels in de winkel lagen
    en die vind ik dus wel lekker :)
    (en hoef je niet te schillen!)

wij eten echt veel wokspul nu
    met verschillende groentejs.. lekker en makkelijk

en laatst een verse zalmmoot met sla *grin*
    speaking of makkelijk EN erg lekker :)