Bij opa en oma mag het wel een beetje anders maaaar als wij perse willen dat bepaalde regels gehanteerd worden dan moet ddat ook gewoon gebeuren. Wat betreft het vies maken van de kleren ach wat geeft het,kids leren zo veel makkelijker en leuker. Ik neem altijd een setje extra kleren mee just incase. Thuis knoeit hij ook heel wat af. De wasmachine en droger staan hier dan ook elke dag 2 keer aan.
Ik zie het verschil niet zo tussen limonade en roosvicee, (tenzij jij de suikervrije variant van roosvicee gebruikt), want in roosvicee zit ook hardstikke veel suiker.... Verder met knoeien op z'n kleren: zolang het drinken is, is de wasmachine daar goed voor toch? Je klinkt me wel een beetje in de oren als iets te strak en star wat bezoekjes bij opa en oma betreft. Loosen up a little, zou ik zeggen Niet dat bij opa en oma ineens geen grenzen en regels zouden moeten zijn, maar een kind maakt prima onderscheid tussen thuis en ergens anders hoor Ook op die leeftijd al!
Hier past oma 1x per week op. Dan komt ze bij ons thuis en doet ze alles precies volgens onze regels. Wanneer we daar op visite komen, mag het iets losser zijn. Zo blijft het denk ik straks voor de kinderen wel duidelijk. Echter vragen mijn ouders wat voor dingen ze mogen, dat halen ze in huis. En daar geven ze dan bijv. iets extra's van. Maar als ik niet bwil dat ze snoep eten, dan krijgen ze ook bij opa en oma geen snoep. Dan krijgen ze gewoon iets wat ze thuis ook mogen.