hoe doen jullie dat met drinken?

Discussion in 'Voeding' started by Madelon84, Jul 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

tot voor kort gaf ik mijn zoontje alleen bij de maaltijden en tussendoortjes een bekertje (hij drinkt per keer nooit meer dan 50cc uit een bekertje) water/thee/diksap of verdund vruchtensap en verder een tuitbeker/rietjesbeker met water. aan het eind van de dag is er dan nog geen 50cc uit.

en nu met dit warme weer vond ik het toch wel erg weinig. vaak ook vrij lichte luiers.
    sinds een paar dagen krijgt hij ongeveer een uur na de papfles een rietjesbeker met een beetje diksap en veel water. dit drinkt hij goed en veel beter! ik vul hem nog 2x bij per dag.

ik deed dit eerst niet vanwege de "aanvallen" op het gebit iedere keer. maar misschien hoef ik me daar helemaal niet zo druk om te maken, dus daarom ben ik benieuwd hoe jullie dat doen.

2. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb een gewoon bekertje staan, van ikea en daar zit water in. Dat kan ze de hele dag pakken. Als het bekertje leeg is dan vul ik het bij. Water drinkt ze supergoed, omdat ze dat ook van begin af aan gewend is.
    S middags na het slapen vul ik het bekertje 2 x met verdund vruchtensap. Daarna weer water. Er was wel eens een periode dat ze minder dronk, dan deed ik er een los rietje in of even in een ander leuk bekertje. Dan was het weer even interessant.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier kregen ze tussendoor alleen maar water of thee zonder suiker. Dan heb je veel minder last van een aanval op het glazuur. En inderdaad zoals Tulip zegt, op verschillende manieren aanbieden, zodat het spannend blijft.

4. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

tja, water en thee drinkt ie dus heel weinig. en ik ben er wel heel erg mee bezig geweest om hem eerst alleen maar dat te geven, en ook steeds in een andere beker. maar na 1 of 2 slokken wil hij niet meer.
    vind het toch wel heel belangrijk dat hij goed drinkt en volle luiers heeft, vooral met dit weer.
    misschien dat ik thee nog in de rietjesbeker kan proberen..

5. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Mijn dochter drinkt ook niet veel uit een beker en een tuitbeker/rietjesbeker wil ze niet. Ik geef haar met dit warme weer gewoon een flesje water. Dan drinkt ze meer dan genoeg!
    Ik denk dat water niet zoveel kwaad kan uit een fles.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als je tijdens eten drinken geeft, is er minder trek, de maag zit eerder vol; dit geldt zowel als je eerst een boterham geeft en daarna drinken als dat je eerst een beker drinken geeft en daarna een boterham.

Ik snap wel dat je geen diksap tussendoor wil geven, maar je zou daarna ook een cracker of rijstwafel oid kunnen geven om ene beetje te "spoelen". Jammer dat hij geen water lust, gewoon blijven proberen zou ik zeggen!

Poetsen meteen na fruit of diksap/vruchtensap is heel slecht omdat het tandglazuur dan poreus is. Als je "gewoon" 2x per dag poetst met een tandpasta met fluoride kunnen tanden en kiezen een enkele zuuraanval wel aan.

7. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Als je op 5 momenten per dag iets te eten/drinken aanbied, kunnen de tanden dat wel hebben (volgens mij 'mag' het zelfs 7x..).
    Hier kan ze de hele dag water drinken. En 2x per dag bied ik haar sap aan, anders drinkt ze met dit warme weer veel te weinig.

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,204
    432
    83
    Female
    home sweet home
    water kan hij de hele dag door drinken. Sap tijdens eet momenten

Share This Page