Rijstebloem of niet???

Discussion in 'Voeding' started by Happymommy84, Mar 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Happymommy84

Happymommy84 Niet meer actief

Hoi mama's,

Mijn zoontje van 4 maanden oud slaapt al 3 maanden goed door maar de afgelopen nachten wordt hij steeds wakker. Soms laten we hem even jammeren in de hoop dat hij zelf weer in slaap valt maar als het echt huilen wordt geven we hem een tutje en dan slaapt hij weer. Er zit ook geen patroon in het wakker worden.

Denken jullie dat het een idee is om rijstebloem aan zijn laatste fles toe te voegen? Misschien dat hij wakker wordt van de 'honger' ? Ik bedenk ook maar wat hoor maar zou graag jullie meningen / ervaringen horen.

Even ter info: hij heeft koemelkallergie en op de fruithapjes reageerde hij ook niet zo goed.

Alvast bedankt,
    XXX

2. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

May 1, 2008
    1,522
    0
    0
    Nu hij wat ouder is heeft hij misschien ook iets meer/zwaardere voeding nodig om de nacht door te komen. Ik zou zeker rijstebloem proberen.

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoihoi!

Het zou een sprongetje kunnen zijn?! Die zit rond 4,5 maand en kan verstoringen in het slaapritme veroorzaken.

Wij hebben met ons mannetje ook rijstebloem geprobeerd (in afgekolfde bv), maar hier had het helaas geen effect. Hij slaapt nu overigens super, hoor, dus ook zonder rijstebloem kan het.

Ik denk trouwens dat als je kindje makkelijk weer in slaap valt met een speentje of even jammeren, dat hij niet echt honger heeft. Mij lijkt dat als een kindje wakker wordt van de honger, dat ie wel door blijft zeuren/huilen, hoe je het ook wil noemen!

En als je kindje al niet zo goed reageerde op andere bijvoeding, weet ik niet of ik rijstebloem wel zou proberen. Ook al is het 'minder allergeen' dan fruit of koemelk, ook dit kan volgens mij wel reacties opleveren. Als je ermee begint, zou ik eerst maar kleine schepjes toevoegen en goed kijken naar je kindje hoe hij reageert!

Ik heb geprobeerd met je mee te denken, hoop dat je er wat aan hebt!
    Succes met je ventje, liefs!

4. Happymommy84

Dankjuliewel voor jullie reacties! Aan een sprongetje had ik ook al gedacht inderdaad. Eerlijk gezegd durf ik ook niet zo goed iets te veranderen aan zijn voeding maar ben toch op zoek naar een oplossing voor het wakker worden. Ook al is het maar 2x per nacht maar heel even, op dat moment is het gewoon niet fijn. Voor ons niet en voor Roan lijkt het me ook niet fijn :)

Ik denk dat we het nog maar even aan zien tot we zeker weten dat het eventuele sprongetje voorbij is. Mocht het dan nog zo zijn dan kunnen we altijd nog rijstebloem toevoegen toch?!

Hoe lang duurde bij jullie dit sprongetje?

5. mamavansam

mamavansam Niet meer actief

Ik zou het ook zeker proberen. Bij ons ging het heel goed!

6. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi!

Ik snap idd dat het wakker worden 's nachts niet fijn is! Ook al zijn het geen enorme huilbuien, je bent zelf toch uit je slaap en dat breekt je op!
    Hier heeft het een paar weekjes geduurd, maar was het niet elke nacht (zeg maar 4x/wk). Het is alleen wel heel verschillend per kind....

Mij lijkt het een goed plan om het sprongetje af te wachten, je kunt alsnog met rijstebloem beginnen als het niet over gaat!

Succes!
    Liefs!

7. Happymommy84

Thanx voor je support!

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Rijstebloem is geen garantie op doorslapen.
    Ik heb het ook gegeven en na 2 weken gewoon weer volledig bv omdat het geen klap uitmaakte.

9. Happymommy84

Het is ook niet zo'n ramp hier, we wachten het gewoon af. Als hij over een paar weken nog steeds wakker wordt 's nachts dan is het 't proberen waard natuurlijk.

10. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    ik ken het probleem, die van ons is ook 4 maanden en heeft dat nu ongeveer 2 weken dat ie een paar keer wakker wordt 's nachts. breekt op idd, ook al is het niet echt huilen. ik ben ook bang dat ie aan het tutje gewend raakt, en dat ie die weer kwijt is als ie wakker wordt. hij slaapt overigens niet in met een tut, dat proberen we zoveel mogelijk te vermijden. overdag heeft ie hem ook nooit eigenlijk. ik zat ook al aan het sprongetje te denken. hij krijgt al een maandje rijstebloem erdoor, toen sliep ie goed door eigenlijk.

11. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Proberen kan altijd ja.

Share This Page