Hoe doen jullie dat met een huilende baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door suusie0507, 21 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Niet laten huilen hoor als ze zo jong zijn!

Ria Blom kan leuke boeken schrijven, maar ze heeft geen gebruiksaanwijzing voor kinderen geschreven. Het ritme dat zij aanbeveelt past niet bij ieder kind.

Ik ben het met Ozzy eens, leer de verschillende huiltjes van je kind kennen. Dat kost wel even, maar door goed op signalen te letten van je kind, vooral VOOR je kind al gaat huilen leer je je kind beter kennen en leer je ook beter aanvoelen wat je kind nodig heeft. En dat is die eerste weken gewoon HEEL moeilijk! Maar met naar het CB luisteren, je kind wegleggen en meer dan een half uur laten huilen leer je je kind niet kennen en schiet je verder niets op. Je wordt er zelf alleen maar gestresster en verdrietiger van want het gehuil van je kind gaat je door merg en been.

Een kind van 5 weken is nog maar net buiten. Heeft 9 maanden 24 uur per dag in je nabijheid geleefd. Die heeft gewoon lichamelijk contact nodig. Niet perse met continue oppakken of wiegen, dat is voor veel babies te onrustig. Maar gewoon vasthouden of als ze liggen hand op het lijfje, zodat ze je aanwezigheid horen, voelen en ruiken.
    Een draagdoek is vaak een uitkomst.

2. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Hugo heeft z'n eerste 3 maanden ook huilend doorgebracht. Slapen deed ie alleen als ik hem in slaap wiegde. Als ik hem dan weer in bed legde, werd hij vaak weer wakker en was het meteen weer krijsen.... Het advies van het CB hielp niets! Ik werd er zelf heel verdrietig van en Hugo huilde zichzelf helemaal buiten adem. Rust en regelmaat is prima, maar een baby die huilt, doet dat niet voor niets. Die zoekt geborgenheid omdat ie ergens last van heeft.

Ik ben met hem naar een osteopaat geweest toen hij 3 maanden oud was. Had ik achteraf veel eerder moeten doen, want na 1 behandeling had ik een totaal ander kind. Sliep goed, poepte goed en hij was vrolijk! Hij bleek spanningen te hebben in zijn middenrif en nek. Hij heeft dus al die tijd PIJN gehad. Het CB had geen idee wat een osteopaat kan doen en grijpt alleen maar terug op standaardoplossingen....

Mijn advies, luister naar je moedergevoel en als jij het gevoel hebt dat er iets aan de hand is met je kind, vraag eens aan een osteopaat of die je kind wil onderzoeken.

3. loulappie

loulappie Actief lid

28 jun 2007
    181
    0
    0
    Horeca
    Lelystad
    jeetje wat een slaapproblemen. mijn dochtertje is bijna zeven weken en als ze overdag bij elkaar een uur slaapt is het veel. in bed zet ze het op een krijsen maar in de box of de wipper kan ze zich zelf al anderhalf uur vermaken soms hoor ik als ik in de keuken sta een aangenaam baby geschater geweldig als ze niet wil slapen ga ik haar niet dwingen en zeker geen half uur laten huilen!

4. Mirelle

Mirelle Actief lid

11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Ik heb een huilbaby gehad, van de 36 uur sliep ze in totaal 3 uur en niet eens achter elkaar.
    Na een paar weken was ik op.
    Uit eindelijk bleek het verborge Reflux te zijn en had Lola haar slokdarm verbrand, dus echt pijn.

Wat ik wel merkte was dat aan het einde van de dag Lola bij mij niet rustig was te krijgen.
    Maar zodra vriend lief van zijn werk thuis kwam en haar overnam, ze veel rustiger was.
    Ik was zelf op en ten einde raad, en dat merkte Lola.
    Daardoor werd zij onrustiger en ging ze nog meer huilen.
    Dus als je het even niet meer ziet zitten zorg dan voor ondersteuning!

Het komt goed!
    Sinds vier weken gaat het hier een stuk beter en hebben wij een rustig en blij kind waar ik super trots op ben!

Groetjes, Mirelle.

5. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Hier vandaag weer heel erg goed gegaan.. hij heeft veel meer rust nu hij uitgeslapen is. Hij is nu na inclusief de voeding iedere keer 3 kwartier wakker en dan gaat hij weer naar bed. Even (+/-5min) huilen en dan valt ie in diepe slaap tot de volgende voeding. Bij ons heeft de gebruiksaanwijzing van riaatje dus wel geholpen goddank!

6. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik liet Yildiz de eerste 3 maanden nooit lang huilen.
    Ze zijn nog zo klein en willen gewoon bij mamma lekker warm liggen.
    Ik nam Yildiz lekker bij me in de draagdoek of lekker op de bank.
    Doen wat je gevoel zeg maar niet te streng zijn voor zo een kleintje, ze snappen het zelf allemaal nog niet.

7. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik laat Siem toch wel eens een kwartier of 20 minuten huilen hoor! Ik knuffel vrij veel met hem, en als ik hem dan in zijn bedje leg als hij moe wordt, vindt hij gewoon dat ik bij hem moet blijven. Als ik na 5 minuten huilen bij hem kom kijken, stopt hij al wanneer ik de deur open doe. Er is dan vaak niets aan de hand. 15/20 minuten later precies hetzelfde. De derde keer ga uik niet meer kijken en valt hij uteindelijk prima in slaap. Soms voor een paar uurtjes, soms korter.

Ik bepaal dan wanneer hij er weer uit kom en ga eventueel nog eens troosten.

Siem is een vrolijk lachebekje van ruim 6 weken die volgens mij niet lijdt onder het af en toe laten huilen. Maar dat is mijn opvatting.

Ik vind dat iedereen gewoon met doen wat zij goed vindt voelen. De één kan laten huilen, de ander niet. Maakt toch niets uit? CB's hebben daar geen invloed op, tenzij je je laat beïnvloeden. Laten huilen is hier eigen keuze, niet van CB.

Succes met je aanpak!

8. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier heb ik precies hetzelfde advies van het CB gekregen, samen met het boekje van Blom.
    Na vijf dagen was Thorsten compleet overstuur, zijn stem kwijt (hoor je hem in ieder geval niet meer huilen) het nachtritme was weg, en de tijd tussen de voedingen werd weer korter.
    Ik ben naar mijn huisarts gegaan en die vertelde mij hem absoluut niet te laten huilen, daar was hij nog veels te klein voor.
    Nu gaat het sinds drie dagen wat beter en keert de rust weer wat terug. Volg je gevoel, dingen leren kan ook nog wel met een maand of drie, dan kan Ria ook nog wel even komen kijken, maar zo klein als ze nu zijn...troost ze, je bent alles voor zo'n ukkie. Misschien wel zwaar, maar eigenlijk ook wel mooi, jij bent de enige troost en rust.
    Succes

9. Ik heb Mali noooit laten huilen.. En idd ik krijg er erg veel commentaar op! Niet dat mij dat verder ook maar iets doet alleen ik ben er gewoon voor dat je je kind troost!.. En niet omdat het MIJ toevallig te zwaar word het te laten krijsen..( nu heb ik het echt niet over huilbaby's want dat is gewoon slopend) Ik snap gewoon niet dat mensen uberhaupt denken dat een baby van 5 weken die 9 maanden lang alleen maar jouw stem heeft gehoord, jouw hart heeft horen kloppen, altijd alles van jou heeft gehoord en gevoeld dat je die dan alleen op een kamertje moet leggen en op het moment dat het huilt als je wegloopt dat er iets niet klopt? Het enige wat je kind wilt is jou! En ja dat is soms zwaar, dat heb ik ook heus wel ervaren met Mali.. Maar ik ben de eerste maanden bij haar gebleven als ik haar naar bed bracht net zolang tot ze in slaap viel..En dat duurde soms echt wel 2 uur! En jaaa ik zat ook liever beneden soms! Alleen ze had me nodig en ik gaf het haar.. Nou sorry maar als er nu iemand goed alleen naar bed gaat is Mali het wel! Dus luister nou gewoon naar je moedergevoel want als je daar ECHT naar luisterd dan zegt het..Pak je kindje en troost het!

Succes in deze zware maar leerzame tijd! ;)

10. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Hier is het gisteren en vandaag weer super gegaan! Ik knuffel ook zeker met Sam, maar als ik dat te lang zou doen en hem niet de rust geef, wordt hij weer overstuur. Ik leg m dus weer in bed na 3 kwartier (inclusief voeden). En hij is nu een heel tevreden mannetje. Nu zeg ik echt niet dat het voor alle babies geld hoor, maar je zou het toch een paar dagen kunnen proberen? Ik moet zeggen dat het strak onderdekken en op tijd in bed leggen naar mijn idee de meeste wonderen doen..

11. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Ik heb hetzelfde gehad. Zodra hij op bed werd gelegd was het krijssen! Heb hem toen steeds bij me genomen en niet laten huilen. Nu is hij 4 maanden en slaapt lekker overdag en alleen 's avonds is het nog een beetje jengelen. Je verwent ze er absoluut niet mee. Bij ons is het ook goed gekomen.

12. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Er is volgens mij ook een groot verschil tussen het ene en het andere huiltje. Vandaag is het hier dus krijssen van de pijn (krampjesdag...) en dan is hij ook de hele dag bij me. Maar als het om jengelen gaat, dan vind ik 2x troosten echt genoeg en bij Siem werkt het ook zo.

Maar iedere moeder en ieder kind is anders, dus ik blijf bij mijn standpunt dat je moet doen wat goed voelt.

13. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik ben het helemaal met Juud eens...je hoort wel wat voor een huiltje het is...en ja iedereen doet t op zijn eigen manier...

14. Noukie 81

Noukie 81 Actief lid

26 aug 2007
    264
    0
    0
    noord brabant
    misschien een beetje vreemd antwoord van me maar heb je aan waterader gedacht, mijn zoon huilde ook veel en hard en sliep niet op zijn kamertje nu is er iemand geweest om warteraders op te sporen en jawel hoor 5 wateraders door het hele huis precies onder zijn bedje. probleem is opgelost en tijn slaapt weer goed en hij is veel rustiger geworden. succes

15. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    waterader? wat is dat?

16. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik heb ook het boekje van madam Blom thuis gehad en gelezen en weer fijn afgegeven bij het CSB, ze kunnen de boom in ik laat Isa geen uren huilen.
    Heb het 2 dagen geprobeerd en ik voelde me er rot bij, en het moeder instinct is sterker als het geschreven woord van mevrouw Blom ;)

17. suusie0507

31 okt 2006
    69
    0
    0
    Het gekke is dat de kleine s'avonds na zijn een na laatste fles wel lekker slaapt.
    Vanmorgen was het ook weer hommeles, en ik hoor nog steeds niet of het een huiltje van de honger is of van moeheid. Had hem om 5 uur een fles gegeven en om kwart voor 8. Daarna dochter naar school gebracht en de kleine in bed gelegd om kwart voor 9. Eerst huilen om in slaap te komen en na een uur weer wakker hoor, om vervolgens gezellig te huilen.

Ben maar met hem gaan lopen in de wandelwagen maar ook dat hielp helemaal niks. Toen om kwart voor 11 maar de fles gegeven en dan valt ie halverwege weer in slaap. Ik weet het echt niet meer. Heb net ook maar weer ff een potje gejankt. Is er iemand die tips heeft. Ben nu gemiddeld 1,5 a 2 uur bezig tot aan de volgende voeding om hem stil te krijgen.......

18. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Bibiche: een waterader is een energieveld. Bij positieve energie kan er enorm actief van worden, maar negatieve energie neemt ie energie van je weg. Je kunt er allerlei klachten van krijgen.

Als er zo'n waterader onder je huis ligt kun je 'm weglaten halen. Dat kan dmv magneten (maar het risico daarvan is dat door verkeer op de weg de ader terugkomt). Je kunt 'm ook weglaten halen door een paragnost en dan is ie definitief weg.

19. suusie0507

31 okt 2006
    69
    0
    0
    Heb net een osteopaat gebeld, en mag daar gelukkig donderdagmiddag om 5 uur al heen. Ik hoop dat zei me misschien kan gaan helpen, want ik wordt hier radeloos van. Zijn er mensen die er ervaringen mee hebben?

20. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    geen ervaring mee maar ik duim voor je meid

Deel Deze Pagina