Hallo, Vandaag was ik bij de huisarts met de kleine en vertelde dat ze 's nachts nog steeds gevoed wordt. Meestal rond een uur of 3. Ze is nu bijna 6 weken en weegt 8 pond. De huisarts vond dat de nachtvoeding er best af kon. Maar hoe hebben jullie dat aangepakt? Nu slaapt ze meestal van 19.00 tot 24.00 uur aan een stuk door, dan kan ze het wel. Maar dan komt ze na het laatste flesje toch weer 3 uur later. Zou dit gewenning zijn? En moet haar dan anders wat water geven of even laten huilen. Nu haal ik haar eigenlijk altijd meteen eruit. Graag hoor ik jullie tips, hoe jullie het hebben aangepakt met het doorslapen. Groetjes Maaike
Ik heb er eigelijk helemaal geen methode voor bedacht ofzo het ging vanzelf hij slaapt al vanaf zijn tweede week door, want als hij daar behoefte aan had gehad zou hij wel wakker worden denk ik en als je kindje er goed op groeit waarom zou je wakker maken denk ik dan altijd.
Ging hier ook vanzelf eigenlijk. volgens mij geven ze het zelf ook wel aan hoor, zou me er nog niet al te druk om maken.
Hier was het zuigbehoefte ipv echt honger... eerst had ze dus een speen, nu zuigt ze aan haar vingertjes.
hoi maaike 24,ik vind het wel een beetje raar van de huisarts dat die zegt dat de nachtvoeding eraf kan, de kleine is nog zo jong. Onze zoon sliep met 7 wkn door toen een paar dagen niet meer en vanaf 10 wkn ging het weer goed, ik ben de laatste voeding steeds iets aan het vervroegen en kom nu uit op 22.00 laatste fles en om 08.00 uur de eerste weer. succes
Ik vind het ook nogal een veeleisend advies voor zo'n ukkie. Het is heel normaal om met 6 weken nog een nachtvoeding te krijgen hoor. Het is eerder uitzondering dat ze met die leeftijd al doorslapen. Mijn zoon was ruim 2 maanden toen hij zijn eerste nacht doorsliep, maar dan nog niet elke nacht. Mijn dochter is dan zo'n uitzondering, die sliep vanaf dag 1 al door. Meestal geven ze het zelf wel aan. Ik zou pas echt gaan schuiven met voedingen of 's nachts langzaamaan minderen als je kindje rond de 3 a 3 1/2 maand oud is.
Daan slaapt nog steeds niet door ja zelfde een nachtje maar anders echt niet. Hij zal zelf wel een keer zoiets hebben van zo ik hoef niks meer. Ieder kind is anders ik heb er al heel wat cometaar over gehad maar ik vind dit het beste voor me kind. Dus luister naar je hart en niet naar standaard gezeik van het CB of huisarts
Hoi! Ik vind 6 weken ook nog wel erg jong hoor...je kleintje heeft er blijkbaar gewoon nog behoefte aan! Ik heb Daan toen hij 3 1/2 maand was Nutrix door de laatste fles gedaan, vanaf die dag sliep hij door. Maar nu is hij een half jaar en wordt regelmatig nog wakker `s nachts, alleen heeft dat niets meer met een voeding te maken.. Ik zou lekker nog even voeden `s nachts hoor! Liefs Emma
Hoi Maaike, Bij Arend is het ook vanzelf gegaan. Vanaf ruim 8 weken ging hij 's nachts doorslapen. Ik zou als ik jou was gewoon nog even afwachten. Succes! Oja, Arend slaapt nu door, alleen ik nog niet! (maar ja, dan ga ik maar zitten kolven in de keuken om 5:00 uur, gezellig hoor )
Hoi Maaike, Ook ik vind het een beetje vreemde opmerking van je huisarts. Ze is nog erg jong om de hele nacht al door te slapen. Ik zou het ook nog niet proberen te sturen. Op een gegeven moment slaapt ze echt wel vanzelf door en er zullen ook nog fases komen waar ze weer een periode om een nachtvoeding vraagt. Mick krijgt nog steeds volledige bv en heeft af en toe ook van die fases. Komt echt wel weer goed. Ik zou het echt even afwachten. Niet laten huilen dus! Dat heb ikzelf nooit gekund, je wilt zelf ook kunnen slapen en als je kindje huilt lukt dat echt niet! Vond ikzelf ook echt zielig. Later met een maand of 3-4 als ze nog niet doorslaapt kun je het eens met een speentje proberen ofzo? Ikzelf heb enkel water bijgegeven op heel warme dagen, dus nu niet meer. Groetjes, Emma
Rare huisarts. Op deze leeftijd is een nachtvoeding heel normaal. De meeste kinderen hebben er tot 4 a 6 maanden behoefte aan. Normaal gesproken hoef je als ouders niets te 'doen'', ze slapen vanzelf door als ze daar lichamelijk aan toe zijn. Als je borstvoeding geeft zijn nachtvoedingen juist heel goed, ook na 4 maanden, omdat in de nacht je borsten het beste gestimuleerd worden.
Ik ben het eens met bovenstaande berichtjes, maar je zou wel kunnen proberen om haar nacht iets meer naar jullie nacht toe te trekken (als je dat zou willen). Je vertelt immers dat ze wel van 19-24 slaapt. Dat is voor haar nacht. Als ze weer wakker wordt heeft zij het gevoel dat de dag is begonnen en komt ze elke 3-4u weer. Dus misschien 3u (of 4u weet niet precies wat haar ritme is) na haar 'laatste' fles nog een fles proberen te geven en haar daarna de nacht in laten gaan. Ik moet wel zeggen dat wij het ook geprobeert hebben om Mick wakker te maken voor een laatste fles en dat werkte in het begin helemaal niet. Hij was totaal ontregelt. Dus toen hebben we het hem lekker zelf laten regelen (dus niet wakker maken) en een poosje later weer geprobeerd. Hij krijgt nu zijn laatste fles om 23u en slaapt dan tot 7u. Hopelijk heb je er wat aan. Succes!
Ik denk ook dat nachtvoeding op haar leeftijd nog best kan, maar goed. Mijn zoon is morgen 7 weken en sinds een week krijgt hij ook geen nachtvoeding meer. Hij heeft er ook geen behoefte meer aan. Wij zijn het gaan proberen, omdat we zelf graag van deze nachtelijke onderbrekingen af wilden. We zijn een nieuw schema gaan hanteren: 7.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 - 23.00 Dan dus naar bed voor de nacht en om 7.00 pas weer een fles. De voedingen overdag waren binnen een dag gewend. Siem was ook gewend veel te slapen tussen 19 en 23 uur en dat doet hij nog steeds. Dat is echt gewenning. Hij wordt daarom ook nog steeds iedere nacht om 4 uur wakker (gewenning). Honger heeft hij niet, maar vaak wel wat krampjes, daarom blijft hij wakker. Ik help hem een kwartiertje door die krampjes heen en leg hem dan weer weg. Dat gaat vaak goed tot de fles van 7, soms wordt hij nog een keer wakker. Nog niet doorslapen dus, maar wel van de nachtvoeding af. Wij gaan ervan uit dat zijn biologische klok uiteindelijk vanzelf zich aanpast. Succes!