Hoe doen jullie dat met het van school ophalen van oudste en jongere kinderen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door LW85, 27 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peppabig

Peppabig Bekend lid

29 jun 2016
    528
    283
    63
    Mijn oudste was net een maand 4 toen onze jongste geboren werdt.
    En het is nu nog steeds lastig maar het is gewoon niet anders..
    Ik moest haar dus altijd wakker maken en daardoor sliep ze al vroeg overdag niet meer.

Het is niet anders met een tweede en een oudste op school..

2. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.894
    5.201
    113
    Home
    Tja gewoon wakker maken en meenemen

3. Salentein

Salentein Niet meer actief

Zal per kind verschillend zijn want mijn oudste heeft dat nooit gedaan en mijn jongste van bijna 2 doet dat ook nog niet. Maar ik laat ze overigens niet alleen thuis dat durf ik dan weer niet haha.

On topic: onze oudste heeft 5 gelijke dagen rooster en daarom slaapt de jongste op woensdag/vrijdag (onze thuisdagen) van ongeveer 1130 tot 1330 dan een boterham en lopen maar. Nu wonen wij 400 m van de school vandaag dus dat is bijna geen lopen. Vooralsnog gaat hij altijd slapen maar dat is omdat hij én altijd vroeg wakker is én omdat ik woensdag met hem ga zwemmen en mijn man op vrijdag altijd met hem buiten gaat rennen ofzo haha. Ik ben allang blij dat de oudste dus altijd op school eet want met tussen de middag ophalen/eten lijkt mij wel erg vervelend.

Zijn ''normale'''slaaptijd op opvang en in het weekend is tussen 12-14/1430.

Jammer dat ze niet eerder gaan slapen. Zou ze sochtends lekker uitputten niet werken?

En verder tja, het is een fase over een maand slapen ze wellicht alweer heel anders. Hoort ook bij de leeftijd. Onze jongste dreint en jengelt ook onwijs aan het einde van de dag.

4. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ik herken het. Wij wonen op een steenworp afstand van school dus laat de jongste vaak liggen. Ik ben binnen 5 a 10 min op en neer. Alleen als de oudste gym heeft op woensdagmiddag dan moet ik de jongste wel wakker maken. Gelukkig vindt ze het prima als ik haar wakker maak en dan gaat ze s'avonds wat eerder naar bed.

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.258
    6.155
    113
    Hier hebben/hadden de jongste 2 pech. Wakker maken en mee.

DQueen vindt dit leuk.
  6. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ik liet mijn dochter vaak in de kinderwagen slapen, dan zette ik haar in de tuin neer aangekleed en al in de kinderwagen en als het tijd was zoon te halen kon ik zo met haar aan de wandel. Ik vond de voedingen rond haal en breng tijden van school altijd lastiger dan de slaapjes.

7. DQueen

DQueen Niet meer actief

sorry misschien kan ik mijn mening beter voor me houden maar vind dit echt onverantwoord en knettergek!

miss C, juf1987 en Ella1988 vinden dit leuk.
  8. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Toen onze oudste net naar school ging, kon de jongste het nog niet de hele ochtend volhouden. Dan ging ze tussen 10 en 11 naar bed en dan bracht in de babyfoon naar de buren. Of ik maakte haar wakker (als ze er om 10 uur in lag). Nu kan ze het de hele ochtend wel volhouden en gaat ze dus mee ophalen, dan een broodje eten en dan naar bed (op maandag, woensdag en vrijdag). Op dinsdag moet ik om 12.00 uur de 2e ophalen van de peutergroep en om 14.30 de oudste van school, dan kan ze dus niet zo heel lang slapen (doet ze tegenwoordig toch niet meer). Op donderdag slaapt ze meestal van 12.00/12.30 tot 14.00 en dan maak ik haar wakker.

De middelste slaapt al bijna een jaar niet meer ‘s middags.

9. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Mijn dochter was al 2 toen de oudste 4 werd. Ik liet haar altijd slapen als ik de oudste naar school had gebracht. Ze sliep dan van 13:20 tot 14:50. Zeg maar 1.5 uur en dat was heerlijk mama tijd. Kopje koffie, boekje. Helaas is van slapen met nu bijna 3 geen sprake meer. Ik nam haar altijd mee. Alleen thuislaten was geen optie. Het lunchen was alleen altijd een beetje apart.

10. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja echt hè. Hij slaapt en merkt nergens wat van. Hij ligt veilig in zijn bed en kan niet aan de wandel. Hoe durf ik.

Loveloes en JongetjeM vinden dit leuk.
  11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.258
    6.155
    113
    En bij brand?

Ella1988 vindt dit leuk.
  12. Liefje91

Liefje91 Actief lid

20 apr 2016
    220
    100
    43
    Amersfoort
    Ik laat de jongste thuis in bed, alleen op woensdag is het nodig. Ik heb trouwens een app op m’n telefoon dat ik hem kan zien, en met hem zou kunnen praten en een liedje aan kan zetten. Het is nog niet voorgekomen dat hij wakker is. :)

Loveloes vindt dit leuk.
  13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    De kinderen van ts zijn al 2, die gaan niet meer in een wandelwagen in slaap vallen denk ik. Ts heeft dan weer geen probleem met voedingen ;)

DQueen vindt dit leuk.
  14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ben het helemaal met je eens. Als er brand uitbreekt en het duurt nog 10 minuten voordat je thuiskomt...

Ella1988 en DQueen vinden dit leuk.
  15. Waterlelies

Waterlelies Niet meer actief

Of als er iets met jezelf gebeurd onderweg. Of er gebeurd toch iets met je kind thuis.
    Hoe dan ook, tal van scenario’s te bedenken. Hoe vervelend ook om met een dreinend kind van de slaap op pad te gaan, ik zou zelf toch die optie kiezen.

Ella1988 vindt dit leuk.
  16. DQueen

DQueen Niet meer actief

Haha dat denk ik dan ook ;) niet verder gekeken dan mijn neus lang is :oops:

17. DQueen

DQueen Niet meer actief

Vooral dat vind ik eng stel er gebeurt wat met jou! Hoe lang duurt het voor iemand door heeft dat er een peutertje alleen thuis is.

Ella1988 vindt dit leuk.
  18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit ook inderdaad, maar kan je misschien nog ondervangen door een briefje in je zak of je man bij vertrek en thuiskomen appen. Als je dan na 20 minuten nog niet hebt geappt dat je thuis bent kan hij actie ondernemen. Maar bij brand kan je helemaal niets... Als je dan zo'n babyfoon app hebt kan je je rookmelder horen piepen maar kan je niets doen :(

DQueen vindt dit leuk.
  19. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja zo ken ik nog meer, wat als...
    Wat als ik hem uit bed haal en we worden samen aangereden op de fiets.

Ik red het met de tijden gewoon niet en ik heb geen zin in een kind dat de rest van de dag oververmoeid is. Tenzij iemand zich aanbiedt om op te passen?
    Ben geen uren weg zeg, plus heb een mobiel bij me.
    Zou wel heel toevallig zijn dat precies nadat ik de hoek om rijd de fik er in gaat.
    Niet zo panisch doen.

Roos12, Loveloes, JongetjeM en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.258
    6.155
    113
    Prima als jij het jezelf kunt vergeven als er iets gebeurt, zou ik echt niet kunnen. Plus het feit dat je strafbaar bent zou me ook niet lekker zitten. Maar goed iedereen is anders natuurlijk. Ik ben liever panisch dan onverantwoordelijk. :thumup:

NiVa0230 en tasje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina