Beide zitten bij de politie en haar huisgenootje die meer weet wat betreft strafrecht. Door jullie reacties ben ik wel erg aan mijzelf gaan twijfelen dus heb ik hun maar eens gebeld of het nou echt zo erg is. Het gaat tenslotte wel om haar petekindje dus als zij er net zo over dacht als jullie en het ook juridisch gezien niet mocht zou ik er involg in anders tegen aan kijken. Maar ja onze keus, ook mijn vriend staat er 100% achter overigens, dus hoeven wij niet als slechte ouders weg gezet te worden
In het wetboek van strafrecht staat de straf idd in het burgerlijk wetboek staan de regels over personen/familierecht. Waar ook deze shit in staat vastgelegd
Nee. In het burgerlijk wetboek staat niets over of het al dan niet strafbaar is om je kind alleen thuis te laten. Dat heeft ook helemaal niets te maken met personen- en familierecht. Dat zijn echt twee totaal verschillende rechtsgebieden.
Ik laat mijn peuters samen thuis als ik savonds om 23:00 uur de hond ga uit laten Maar das 3 minuten en ik zie ten alle tijden ons huis en kan ze ook horen als ze roepen. (Ik loop om het blok heen) Ik zou er niet voor kiezen ze alleen thuis te laten als ik straks C uit school moet halen. Ook al ben ik met 10 minuten heen en weer. En ik las ergens traphekjes ivm veiligheid. Mijn dochter is vorig jaar met traphekje en al naar beneden gesodemieterd. En werd met spoed opgehaald door de ambulance. Dus die dingen (en mijn muren) vertrouw ik echt voor geen meter. Als je kind uit een ledikant kan klimmen kan die ook over een traphekje heen klimmen. Schijnveiligheid