Hoe doen jullie dat met honden uitlaten?

Discussie in 'De lounge' gestart door lillybit, 30 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik zou ook naar de hoek van de straat lopen en niet verder.
    Ik doe dat nu ook 's ochtends vroeg en 's avonds laat. Alleen 's middags ga ik lang wandelen, en dan gaat mijn dochter uiteraard wel mee!

2. Roxanne80

Roxanne80 Actief lid

27 dec 2008
    146
    0
    0
    Nou heeft iedereen het over als er wat met je gebeurt , maar stel dat je door iemand meegenomen word ?

Je kan dan wel alles op je lichaam gepent hebben en briefjes in je zak , maar niemand die dat dan ziet hoor !

3. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    ik weet niet wat voor soort honden lillibith heeft.... maar de kans dat iemand je meeneemt die honden heeft is echt wel vrij klein hoor!
    ;) ;)

4. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    ik bedoel te zeggen dat mijn honden aan mijn lichaamstaal zien of iets oké is of niet.
    overdag gaan ze lekker hun eigen gang in het park maar als het donker is blijven ze naast me lopen en zijn ze alert op andere mensen.

(wijken "spreekwoordelijk gezien" niet van m'n zijde)

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nu ben ik samen met mijn man, maar de hond moet ook wel eens uit als ik op mijn werk ben of man weg is.

Sochtens gaat Levi mee in de kinderwagen.
    Als ik op mijn werk ben gaat mijn man of wandelen met hond en dan Levi in de kinderwagen of hij laat hem even plassen op het gras aan de zijkant als Levi op bed ligt. dan neemt hij de babyfoon mee en is binnen 5 min. terug.

Vind het zelf nog erg eng om Levi alleen thuis te laten. ook al slaapt hij maar ja met dit koude weer ga je hem ook niets steeds in zijn jasje hijsen om mee te nemen

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Wij hebben speciaal hierdoor een babyfoon die 3 km bereik heeft. niet dat we zover gaan lopen maar je zal net 3 dikke betonnen muren hebben staan en je bereik van 300 meter voldoet niet.. :confused:

Wij zijn wel met z'n tweeen maar martin is vaak erg laat thuis en ja de hond moet ook haar behoefte doen. dichtsbijzijnde gras is 50 a 100 meter
    dus dat duurt bij elkaar nog geen 10 min.

En inderdaad denk dat ik standaard een briefje aan de binnenkant van mijn (honduitlaat)jas doe, net naast de rits zeg maar met veiligheidsspelden, die maken ze toch open mocht er iets gebeuren en dan zien ze dat ook. of misschien wel een geplastificeerd papiertje aan de buitenkant op mijn mouw. Als ik die jas alleen aandoe voor hond uitlaten.. boeiend.

Ik ga er maar niet vanuit dat er rampo senarios als ontvoering e.d. gaan gebeuren ik bedoel. Ben 25 en nog niemand in mijn omgeving heeft dat meegemaakt.. de kans dat dat gebeurd is nihil.

7. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik waarschuw de buurvrouw altijd als ik even de hond ga uitlaten. Als ik met 10 minuten niet terug ben gaat ze me bellen.

8. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou in het begin je kindje gewoon meenemen lekker in de wandelwagen, wennen je hondjes meteen aan het naast de kinderwagen lopen.
    Als je beeb wat ouder is, zou ik gewoon een rondje gaan, wat kan er gebeuren, de kans is zo klein dat er brand enz uitbreekt.
    Ik zou wel de deur op slot doen.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Als je alleen thuis bent met je kind en je daar iets overkomt is je kind ook alleen, dus dat is geen reden vind ik om niet even 10 minuten weg te gaan.

Ik doe het heel soms alleen ( meestal kan Isabella mee). Dan ga ik wanneer ze diep slaapt. Tegen over ons huis is een uitlaat plek. Dus erheen is een halve minuut en dan 5 minuten spelen en ontlasten.

In jou geval heb je geen andere keus denk ik TS. Je bent alleen en de honden moeten uit. Ik denk dat je prima even weg kunt, maar niet langer dan 10 minuten ( en dan alles uit thuis, maar dat is logisch)

10. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    overdag is dat geen probleem maar de vraag was volgens mij (en TS) hoe dat 's avonds moest.
    neem aan dat je ook niet bedoeld dat ze 's avonds laat met de wandelwagen de deur uit gaat :(

11. babs81

babs81 Niet meer actief

kiek.... :p dat gaaaaaaaan we proberen! en als ie klaar komt... gaan we meteen leren dat het zaad in SNELLE conditie zijn plek gaat vinden! :)

12. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    dat is inderdaad wel een dilemma heb je geen goed contact met een van je buren? Wij wel namelijk die houdt ook de hond in de gaten als wij weg zijn en belt ons als er iets is met de hond. Misschien kan je telefoonnummers uitdelen voor als er wat is.

13. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik bedoel dus ook dat er vanalles met het kindje kan gebeuren, zéker als er met de TS iets gebeurd.
    En ik zei ook al dat ik het persoonlijk niet zou durven. ;)

14. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    Hallo,

Moet zeggen na lezen van de berichtjes, wij wel slecht zijn, wij laten samen altijd savonds rond half 10 de hondjes uit (een minuut of 10 meer niet). Al eigenlijk vanaf ze een maand of 3 was. Idd, alles uit en briefje (gelamineerd) zit altijd in onze zak met de telnummers van de opa's en oma's.

Succes!

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja in de avond is de tuin eventueel een optie

Overdag wel goed uitlaten natuurlijk.

16. maitestar

maitestar Lid

8 okt 2007
    91
    0
    0
    Hondenspeciaalzaak
    Meppel
    Ik zit met hetzelfde probleem. Ben alleen niet alleenstaand, maar mijn man werkt op een schip en is alleen in het weekend thuis.
    De honden doen het hier dus gewoon in de tuin, want never nooit niet dat ik mijn kleine alleen thuis laat.
    Daarbij kunnen onze honden niet samen uit en moet ik dus 3 rondes lopen. Dus dat lukt gewoon niet 's ochtends vroeg en 's avonds laat.

17. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Als m'n man niet thuis is (gebeurd gelukkig niet zo vaak) 's avonds dan vlieg ik ff met ze naar de overkant. Ben ik misschien 5 minuutjes weg, denk nog geen eens. Doe ik wel alle deuren op slot en hou de voordeur in het oog.

Overigens heb ik 3 honden en loop ik 2x dus is er altijd 1 thuis om tegen inbrekers ofzo te waken.

18. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    vind dat sommige wel heel paniekerig reageren hoor, zeker ook omdat de hondenuitlaatplek bij haar woonhuis ligt.

meegenomen worden door iemand?

als kindje slaapt kan je rustig even dat rondje over het veldje doen met de honden..
    als je gewoon afspraak maakt met de buren dat je elke avond op vast tijdstip even loopt.. dan weet iemand dat je onderweg bent..

19. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik laat de honden hier regelmatig even uit als Emme op bed ligt. Voel me geen ontaarde moeder hoor.

Pim

20. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Nou ik vind je geen ontaarde moeder hoor :D

Vind ook dat dat makkelijk moet kunnen :D Soms zit je in een situatie dat het niet anders kan.
    Ik denk altijd zo als je binnen bent kan er ook wat met je gebeuren terwijl je kind alleen boven ligt.
    Ook zou ik niet mijn buren vragen op te letten. Het zou wat zijn als je als buren zijnde elke moet opletten. Ik zou het niet vragen ana mijn buren.

@ Ts, ik zou gewoon een rondje doen en als het je een prettiger gevoel geeft gewoon een briefje in je jas stoppen.

Deel Deze Pagina