Ja hoor dat mag! Het is geen Thalys. Alleen daarin mag je niet met zo'n dagkaart reizen. In een ICE of Intercity Direct moet je toeslag betalen als je met de dagkaart wilt reizen, maar je reist niet vanuit of naar het buitenland en de trein die jij kiest is geen officiële toeslagtrein volgens mij. Hier kan ik ook gewoon instappen als ik incheck met een gewone ov-chipkaart. Ik neem zo'n "trein uit Berlijn" wel vaker tussen Enschede en Deventer en dan is het ook gewoon oké zonder welke toeslag dan ook.
Ik moet toegeven dat ik nu wel twijfel, omdat er wel ICE staat , dus ik zou het voor de zekerheid nog even vragen bij het informatiehokje op het station!
Hm... Ik heb natuurlijk wel een abonnement en dan werkt het wellicht anders. Check: "U betaalt op het traject Amsterdam - Utrecht - Arnhem v.v. een toeslag van 2,30 per enkele reis. Heeft u een abonnement dat geldig is bij NS, dan reist u binnen Nederland zonder toeslag met ICE International." https://www.ns.nl/producten/toeslagen/p/toeslag-ice Dan zal het inderdaad wel niet mogen met de AH dagkaart. Wel vaag hoor!
Voor zover ik kan zeggen nu niet. Er staat dat je niet in de ice mag en je wilt de ice nemeN. Dus dat kan niet. Je zult het normale traject moeten nemen. En ik denk dat dat richting Utrecht wordt en dan naar Amsterdam. Of evt richting schiphol. Maar dan de normale ns treinen en niet de sneltreinen of dergelijke.
Heb voor je gekeken. En je kiest echt net de verkeerde. 10.31 en 12.31 gaat de internationale trein. De rest van de uren het normale traject. Je kunt elke trein nemen behalve die 2. Even goed kijken. De ice is ook een heel andere trein dan de normale treinen.
Volgens mij mag het wel maar moet je nog wel een toeslag kaartje kopen. Ik lees ook niet dat de ICE niet mag, waar zien jullie dat?
Zover ik kan zien, mag ze met de ICE die ze heeft gekozen. Moet ze weltoeslag kopen. Op het station staan rode toeslag paaltes om die aan te schaffen. Of via de automaten
We pakken gewoon een andere trein, zodat we geen toeslag hoeven te kopen 😃 Ik heb geen verstand van reizen met de trein vandaar hihi, bedankt voor jullie reacties 😊
Je mag zonder toeslag niet in deze trein. Als je op het station bent, staat het ook heel goed aangegeven op de borden: "voor deze trein geldt een toeslag voor binnenlandse reizen".