Vanmorgen bij huisarts geweest (hij is tevens mijn verloskundige) en ik vroeg om Emesafene, een middel tegen misselijkheid. Die had ik tijdens zwangerschap van mijn dochter ook omda ik toen 4 maand dag in dag uit misselijk was en maar bleef overgeven. Nu begint de ellende weer en schreef hij mij dat voor. Ik blij. Kom ik bij de apotheek, zeggen ze dat het uit de handel is genomen en net gehoord dat er geen alternatief voor is. Pas NA 12 weken zwangerschap is er een medicijn die ik mag nemen..... Nou lekker dus nog 5,5 weken misselijkheid de hele dag en aankotsen... Kan wel janken
Wat een onzin! Oh wat is dit erg! Is dit omdat ze nu goedkopere medicijnen geven en ze geen alternatief hebben voor emesafene? Als er geen alternatief is, dan moeten ze jou gewoon emesafene geven. Oh ik word hier echt link van. Ik heb namelijk ook emesafene geslikt, want kon echt niet zonder. Ik weet dus hoe beroerd je je voelt. Ik zou zeggen: bel je huisarts en vraag of je het ergens anders kunt krijgen. Want dit is idioot. Straks lig je in het ziekenhuis met uitdrogingsverschijnselen, wat heeft de apotheek dan te zeggen?
Wat raar! Als dit id gevbolg is van die goedkope medicijnenactie, dan is dat wel lekker zeg! Maar, is er niet nog een andere apotheek die het op vooraad heeft nog?
ze zeggen dat het uit de handel is genomen? Vandaar dat ze het dus niet meer kunnen voorschrijven en er is geen enkel alternatief voor.... en alles wat wel tegen misselijkheid is mag je pas na 12 weken zwangerschap nemen...
Een tip: zwangerschapgranules van VSM werken bij mij heel goed! (Ik ben er 3 dagen nu mee bezig, en moet niet meer overgeven) kan je bij de drogist halen.
Raar dat er pas een middel is voor na 12 weken zwangerschap.... Over het algemeen wordt de misselijkheid juist minder dan.....
informeer eens bij een andere apotheek... vind het echt raar dat de HA dit voorschrijft als het zogenaamd niet meer bestaat.... Misschien krijgen ze geen geld voor dit middel....
uhh ben ik weer.... vraag eens aan je huisarts voor dit middel.... http://www.consumed.nl/medicijnen/4994/ ... _Zetpillen is maar een voorbeeld, maar er zijn dus wel andere middelen ook speciaal voor tijdens de zwangerschap....
hey ik heb in het begin tegen de misselijkheid een oud middeltje (pilletjes) gekregen met de naam "Postafene" (of zoiets). Het wordt ook voorgeschreven voor reisziekten. Het helpt écht goed! Ik weet nu niet of het ook in Nederland te verkrijgen is. groetjes Een gelukkig zwanger Belgje!
Gewoon de apotheek opbellen (of eentje in de buurt) want dit is volgens mij echt onzin... Het lijkt mij niet dat dit middel zomaar uit de handel is genomen zonder dat je huisarts er vanaf weet. Misschien heeft de apothekersassistente per ongeluk een foutje gemaakt, zou kunnen toch? Eventjes opbellen dus, en desnoods een apotheek in de buurt informeren. Mochten ze beide zeggen dat het inderdaad uit de handel is, dan moet je weer even contact opnemen met je huisarts, die kan je dan wat anders voorschrijven.
Ik net gebeld met apotheek hier in de buurt en die kreeg dus ook geen melding dat het uit de handel was... Assistente van huisarts gebeld en zij stuurt een bestelling van 30st naar die apotheek dus..kijken of zij het kunnen bestellen zei ze..zucht, nou ja, maakt mij niet uit, is 5 min verder rijden...als ik het maar krijg! Als ik bij die apotheek van mnezelf ben, zal ik het ze nog wel zeggen! Ze hadden iig nog een doosje met 6st liggen die krijg ik iig vanmi! HAPPY HAPPY JOY JOY! _________________
liesje, vraag aan je huisarts of hij je cylizine kan voorschrijven, ik heb die in verband met extreme wagenziekte en ben het op advies van de arts ook blijven nemen tijdens de 1e maanden zwangerschap. het is de werkzame stof die ook in primatour zit alleen zonder de vervelende bijwerkingen (dufheid, diarree e.d.)
Het kan idd niet uit de handle zijn genomen. Ik heb ze nog in huis liggen hier en heb ze misschien 2 weken geleden gehaald! Echt raar hoor... Maar gelukkig krijg je ze nu wel pfiew!
ja ik snap er niets van....................mja, nu 5 min rijden en ik heb ze! Joehoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!
Ik weet dat toen ik ze voorgeschreven kreeg er leveringsproblemen waren, bij mijn eigen apotheek konden ze er dus niet aankomen. Ik ben toen naar een andere apotheek gegaan waar ze ze nog wel hadden liggen. Miss dat het probleem bij de fabrikant ligt.. Wel heel erg vervelend dit! Sterkte meid
Ik zou even vragen aan de apotheek waarom ze uit de handel zijn genomen! Misschien is er uit onderzoek wel gebleken dat dit middel toch schadelijk kan zijn tijdens de eerste maanden van de zwangerschap! Wil je niet bang maken ofzo, maar ik zou hierover zekerheid willen hebben!
dat weten ze dus niet, maar ik heb ze nu vanb een andere apotheek en die heeft niets gehoord/gelezen/gekregen dat ze niet meer levernaar zijn oid, die vond het heel raar. Op een ander topic heeft iemand haar apotheek gebeld en die wist ook van niks dus ik denk dat de mijne een fout heeft gemaakt. heb ze inmiddels gehaald en genomen, hopelijk helpen ze snel!
Emesafene is speciaal voor zwangere vrouwen en ze geven echt niets dat misschien schadelijk is. Ze zijn er nu panisch voorzichtig mee. Is ook goed natuurlijk, maar emesafene kan echt geen kwaad gelukkig!
vreemd....ik heb de emesafene zetpillen vanmiddag weer opnieuw besteld..... Dus mijn apotheek heeft ze wel. Ik zou even verder gaan vragen. Kan zijn dat het alleen jouw apotheek is hor. Ik zou eens even verder gaan bellen. Liefs Vaam