Hoe doen jullie dat met jezelf aankleden s'ochtends

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mariska280, 18 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska280

11 mrt 2011
    31
    0
    0
    verkoopmedewerkster slagerij
    Alkmaar
    Hallo allemaal.

Even een vraag hoe doen jullie het s'ochtends met aankleden van je zelf.
    Mij man draait altijd nachtdiensten dus die is er s'ochtends niet. Ons zoontje kan niet meer in de box want die hebben we weg gehaald maar nu zit ik met het probleem dat ik niet weet hoe ik mezelf moet aankleden kan hem niet alleen beneden laten en mee naar boven nemen is ook geen optie want dan word mijn man wakker.
    Ben benieuwd naar jullie reactie.
    Gr Mariska

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Direct aankleden wanneer hij wakker wordt of ik blijf in mn jogging broek op de bank hangen tot dat hij z'n middagdutje doet. Dan kleed ik mezelf dan aan.

3. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Avond ervoor kleren klaar leggen, 's ochtends mee naar beneden nemen en daar aankleden als de gordijnen nog dicht zijn...

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.941
    113
    Vrouw
    #4 Zoe123, 18 jul 2013
    Laatst bewerkt: 18 jul 2013
    Dit is nu precies de reden dat de box er nog steeds staat.:cool:
    Meneertje is net 2 maar die kan ik echt niet alleen laten beneden.
    Dus in de box met Kindertijd aan...

5. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Hier ook wisselende diensten van beide kanten. De avond van te voren badderen en kleding klaar leggen en al dan niet beneden aankleden.

(ikzelf douche iedere ochtend vroeg, of zoon wakker is of niet. Zodra het kon, was ik met hem in de badkamer, gaf hem wat speeltjes etc. )

6. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Ik leg (soms) de avond van tevoren kleren klaar. Kleed me aan zodra ik haar 's ochtends hoor jengelen of brabbelen. Dan moet ze dus heel even wachten en voila.

7. Bubi

Bubi Bekend lid

8 apr 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Gideon is een heel stuk jonger dus hij doet nog een ochtend dutje, dan kleed ik me vaak aan. En anders ligt hij even in de box/speelkleed of hij ligt op bed en ik kleed me heel snel en gestrest aan.. :)
    Douchen doe ik sinds hij geboren is in de avond. Dat scheelt voor mij al een hoop gedoe, dan kan ik ook gewoon rustig onder de douche staan.
    Handigste is idd om gewoon kleding alvast klaar te leggen voor de volgende dag zodat je daar meteen in kan springen

8. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Slaapt hij nog in een ledikant? Zo ja, dan kun je hem daar toch even in laten, zodat jij je even kan aankleden.

En verder is de badkamer misschien een optie? Dan neem je hem mee naar de badkamer.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Douchen en aankleden voor de kids wakker zijn en anders de jongste mee in de badkamer. Of pas als ze weer slaapt.

10. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik douche in de avond, ben ik vroeger wakker als mijn zoon / moet ik werken spring ik alsnog meteen onder de douche. Kleding leg ik klaar en make up tas staat beneden. Tandenpoetsen doe ik boven.
    Moet hij toch even wachten dan blijft hij in zijn bedje met de gordijnen en deur open. Box staat hier ook nog voor als ik toch even naar boven moet oid.

11. Blond88

Blond88 Actief lid

16 feb 2011
    481
    27
    28
    Wij hebben ook te maken met beide onregelmatig werk. Avond van te voren badderen en douchen we. Kleding ligt klaar in de badkamer.
    Zodra T. Wakker is, speelgoed in z'n ledikant en heb ik (of vriend) mooi de tijd om aantekleden. Daarna kleed ik T. aan en hup, naar beneden :) Zal met een tweede hier straks weer veranderen, zien we dan wel weer...

12. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik geef mn dochter eerst BV daarna flesje na.
    En dan kleed ik me altijd gelijk aan, douchen doe ik een avond van tevoren.
    Dan geef ik haar een schone luier en dr kleertjes aan.
    Daarna doe ik zoonlief van 4, mijn dochters kleden zichzelf gewoon aan.
    Daarna maak ik het ontbijt, de meiden doen ook wel brood voor hun broertje smeren zowel voor school als ontbijt.

13. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Eerst bv en dan kleed ik me gewoon aan terwijl zij er bij is, ze loopt mee naar de badkamer, rent wat heen en weer terwijl ik m'n tanden poets etc. Daarna ga ik haar aankleden.
    Duurt (exclusief de bv) een keer 15 a 20 minuutjes in totaal, dus inclusief dochter verschonen en aankleden. Als mijn man dan in ned ligt, moet hij het maar even doorstaan.

14. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik sta op maak de fles, geef die in haar handen terwijl ze in haar bed ligt en dan ga ik douchen en aankleden. Meestal gaat ze na het flesje rustig spelen met de knuffels in het bed.

Op dit moment kan ik haar eigenlijk ook alleen in de woonkamer laten. Want er is en niks gevaarlijks en ze is net nog te klein om te klimmen. Maar dat veranderd ook zodra ze 2cm gegroeid is.

En dat jouw man uit nachtdienst komt is vervelend voor je man. Maar oordoppies in en hij hoort je kind in de andere kamer dan toch niet of stukken minder.
    Mijn vriend komt ook de ene week 00:00 thuis en dochterlief is om 6u wakker en slaapt nog op onze kamer. Dan wordt hij ook gewekt etc. Door haar maar hij stoort zich er niet. Hij pakt haar meestal bij hem in bed en doezelt wat verder terwijl zij op zijn hoofd zit :D. Die 15 min gaat ie heus niet dood aan.

15. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Als ik ga douchen neem ik Kaj mee, ook als ik lang boven ben. Anders kleed ik me vlug aan en dan blijft Kaj beneden.

16. 2jees

2jees Niet meer actief

Ze slaapt bij ons dus als ze wakker wordt ga ik me aankleden. Zolang kan ze wel op het bed liggen. Als ze ouder worden op de grond in de slaapkamer/douche

17. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Douchen en ik zet meneer in de wipstoel erbij.
    Of we douchen samen. Sidskort heb ik de bumboseat. Een geniale uitvinding.

18. Onje

Onje Niet meer actief

Mijn man werkte ook nachtdiensten, en 's ochtends had hij pech ;)
    Dat ene (hooguit) half uurtje moest hij maar even doorheen.

19. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    als het alleen om aankleden gaat,
    zou ik of idd kleding meenemen naar beneden of
    kind in kinderstoel eff voor de tv. je hebt je zo aangekleed toch.

Hier staat de box ook nog om die reden, meneertje kan geen tel alleen zijn. Kan anders niet eens naar de wc. meenemen naar de wc is ook geen obtie.
    Kattenvoer en waterbak staan in de gang en dat is zooo leuk speelgoed.

20. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik kleed me trouwens aan voordat ik de kleine man uit zn bed haal.
    Zodra ik hem hoor, schiet ik uit bed. Hop naar de badkamer, kleding aan (douchen doe ik in de avond als zoon lief op bed ligt) en daarna is de kleine man ana de beurt.

Moet wel zeggen dat hij op een normaal tijdstip wakker (tussen 8 en half 9) word anders zou ik het misschien toch anders doen.

Deel Deze Pagina