tegen de tijd dat S wakker word heb ik nog genoeg tijd om mezelf 'klaar' te maken, dus kleren aan, make-up op, tanden poetsen haar doen enz.. S ligt altijd eerst minstens een half uur te kletsen in bed dus dan heb ik daar genoeg tijd voor Als ik moet werken dan slaapt hij nog als de wekker gaat, dus dan kan ik ook eerst rustig mezelf doen zal straks wel weer op zoek moeten naar een nieuw ritme als nummer 2 er ook is!
Ben ik nou de enige die het probleem niet ziet? Je kunt je toch gewoon aankleden terwijl je zoontje rondom jou aan het spelen is? Daar heb je toch geen box voor nodig? En je man is er niet 's ochtends, dus die heeft daar ook geen last van dan, lijkt me.
Zoals de meesten hier, ga ik douchen als ik wakker word en zij slaapt nog, of (zoals nu) wanneer ik haar wakker hoor worden. Als ik haar en toch al uit gehaald heb en ik moet nog douchen, zette ik haar voorheen in de box en een filmpje aan. Of zet haar gewoon in de badkamer met speelgoed terwijl ik ga douchen. Of nog een optie, ik neem haar mee onder de douche, als ik klaar ben laat ik de douche nog even aan, zij speelt, ik droog mezelf af en trek wat aan en haal haar eruit.
Neem sylvano altijd mee naar de badkamer als hij eerder wakker is. Soms slaapt hij nog En anders trek ik even heel snel iets makkelijks aan en kleed ik me om tijdens zijn middagdutje..
Ik leg voor mijn kinderen en mezelf de kleding klaar. Als de jongste wakker wordt doe ik hem meteen effe snel wassen met washandje en doe zijn kleding aan. Dan laat ik hem op de grond kruipen nu (voorheen legde ik hem even in zijn bedje terug, of op het verschoningskussen op de grond zo douchte ik ook) ook als ik douche, dan naar beneden, de oudste kleed ik pas aan na het ontbijt omdat hij zo kan knoeien. Beneden heb ik ook tandenborstels staan dus na het ontbijt is het met zijn drieen tanden poetsen. Gaat goed zo.
Hihi dan pas joh? Oh, maar ik moet er al vroeg uit ivm school oudste. Wil niet als een slons over het plein wandelen
Toen dochter kleiner was, zette ik haar in de box. Vanaf ca. twee jaar liet ik haar gewoon door woonkamer/keuken/gang hobbelen en liet ik de badkamerdeur open. Wij hebben wel de badkamer beneden. Zoontje speelde tot voor kort in de box als ik ging douchen als hij wakker was. De laatste maanden neem ik hem en wat speelgoed gewoon mee naar de badkamer. Soms ga ik douchen als hij nog slaapt, ik neem dan de babyfoon mee en hij wordt toch nooit huilend wakker.
Hier ook een man met nachtdienst en 2 kindjes. Ik kleed me nu meestal aan als de jongste slaapt en laat peuter dan even beneden. Of ik kleed me direct uit bed aan ( 's avonds gedouched ) maar wil als baby wakker is ook nog stil doen omdat peuter uitslaapt. Je kan ook gewoon 's avonds je kleren klaarleggen, je kleding mee naar beneden nemen en beneden een washandje over je heen en aankleden.
Mijn zoontje is altijd eerder wakker dan wij, dus hij gaat mee onder de douche. Als we klaar zijn, speelt hij nog even in de douchcabine en dan kleed ik me aan. Daarna doe ik hem. Als mijn man er is, dan doucht hij eerst, gaat de kleine daarna met hem onder de douche en dan pak ik de kleine aan en kleed hem aan. Daarna neemt mijn man hem mee naar beneden en ga ik douchen.
Met m'n oudste maakte het niet veel uit, die kan ik ook rustig even beneden laten. Maar sinds de tweeling er is ga ik eerst douchen en mezelf aankleden voordat ik hun eruit haal. Meestal voordat zij wakker zijn maar ja, soms zijn ze toch al wakker en breekt toch de pleuris uit en gillen ze met z'n tweeen even alles bij elkaar in bed, niet leuk maar het zij zo. Als ik het niet zo doe is de kans groot dat ik de eerste paar uur niet in de kleren kom en meestal vermaken ze zich nog wel even als ze wakker worden.
Hier lag ze tot voor kort op het aankleedkussen in de badkamer tot ze met slaapzak en al de douche in kroop Daar was het wachten natuurlijk op. Als ik werk douche ik meestal voordat ze wakker is of ze kletst wat in bed. Als ik vrij ben lig ik meestal op bed tot ze wakker wordt en gaan we eerst ontbijten. Ik zet haar dan even in de box en ga dan snel douchen. Oudste gaat meestal mee onder de douche. De oudste zat tot 2 jaar vaak 's morgens even in de box en daarna speelde ze boven of kwam ze ook onder de douche. Als mijn man thuis is kan ik even wat uitgebreider douchen.
Ik douche en kleed mezelf voordat ons zoontje wakker word (hij slaapt graag lang uit) of ik was en kleed me aan terwijl hij gewoon bij me is, hij kijkt dan altijd heel nieuwsgierig naar wat ik aan het doen ben en speelt wat. Ik vind dit eigenlijk wel het gezelligst.
door de week douche ik voordat de kleine man uit bed is. wel wakker soms, maar dan pruttelt hij lekker. in het weekend, samen douchen en dan kleine man in wipstoeltje met handdoek om hem heen, ik aankleden en dan hij. gaat prima!